Gå til innhold

Nforce420 hovedkort??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå satt opp en maskin med msi k7n420-pro hovedkort.

Installasjonen gikk smertefritt, men fikk litt problemer med fdiskinga. Satt disken i min maskin og fdiska den ferdig der, og satt den tilbake for å formatere. (den fant ikke mer enn 8gb på fdisk, men alle 60gb i bios).

La først inn winme for å teste den. Installasjonen gikk glimrende og når jeg var inne i windows puttet jeg inn cd'en som fulge med og la inn system driveren. Startet maskinen på nytt, og da var lydkort og nettverkskort oppegående. Så la jeg inn skjermkortdriveren (som også fulgte med på cd'en) og alt var klart. Tok så en tur til msi sine sider og hentet ned den siste versjonen av "system driverene" og skjermkort driverene, dette la seg helt fint inn. Har ikke hatt noen problemer overhodet etter jeg la inn maskinen.

Har lest om folk som har problemer med lydkortet under win98, men fungerte under winme.

La så inn winxp pro. Her kunne jeg legge inn detonator 23.11 driverene til skjermkortet (imotsetning til i winme da den tryna med engang under 3d ting). Skjermkortet ble da betydlig raskere, og spill fungerte også bedre.

Maskinen har stått på i 3-4 døgn i strekk, kjørt rc5, 3dmark2001 sisoft sandra burn in osv osv osv hele tiden. Samt da når jeg har brukt den til vanlige ting.

Lyden på lydkortet er meget bra, synes det er bedre enn sb live value kortet jeg har. Men er misfornøyd med at det ikke var 6 analoge utganger (det kan kjøpes et tillegskort som puttes i cnr porten, men vet ikke hvor en kan få tak i den enda). Men det følger med en sp/dif utgang for digitale forsterkere eller høytalere.

Skjermkortet er akkuratt like raskt som et geforce 2mx 400 (som holder i massevis til den personen som skal ha denne maskinen). Dvd avspilling fungerer glimrende, brennning fungerer bra og ytelsen er meget god.

Komponentene er ellers en amd athlon xp 1600+, 2X256 mb ddr ram, pioneer 106s dvd spiller, lg 16X cd'rw og western digital 60gb (7200rpm). Kabinettet er en chieftec med 300w strømforsyning.

Har ikke fått testet med usb enheter foreløpig, men skal teste det i romjula, da jeg får scanneren og skriveren som skal med maskinen.

Vet ikke hvordan ytelsen på nettverkskortet er, men den har fungert veldig greit når jeg har kopiert filer fra min maskin, via en smc barricade router (10/100 mbit switch), og nettsurfingen har også gått helt smertefritt.

For en maskin som det meste er integrert i må jeg si at dette chipsettet er utrolig godt! og vil holde i massevis for de aller fleste folk. Men det er klart at det er noen som vil ha et geforce 3 eller raskere skjermkort, men da er alltids agp porten der.

Lenke til kommentar

Du mister ikke båndbredden hvis du setter inn et agp kort. Men du har ikke så stor nytte av 128bit minne bredde med en athlon cpu. Den kommer mest til nytte med det innebygde skjemkortet.

Og ja det er ps2 porter på hovedkortet. Du kan få den med tv-ut og dvi kontakt, men da må du få med et spesielt kort som puttes i agp porten. Har tatt kontakt med norek om de kommer til å ta inn dette kortet (samt cnr kortet for 5.1 lyd med analoge utganger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...