Gå til innhold

Tvsignal til 2 tver

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha meg en tv til i huset, men hvordan får jeg signaler til begge tvene.

Har pr. idag kabeltv fra ivisjon t,ror nok at det er digitialt siden tven mottar signal fra en box via scartkabel. Bak boxen er det 2 scart og 2 usb som jeg ikke aner hva de er til?

Så hvordan får jeg da signaler til tv nr 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå på biltema, evt claes ohlson, og kjøp en tv splitter.. koster ca 40 spenn..

8278347[/snapback]

Har tenkt på dette men problemet er at det er scart utgang.

Det snåle er også at det er en eget fjernkontroll for å skifte på kanalene.

Endret av duqe77
Lenke til kommentar
Gå på biltema, evt claes ohlson, og kjøp en tv splitter.. koster ca 40 spenn..

8278347[/snapback]

Har tenkt på dette men problemet er at det er scart utgang.

Det snåle er også at det er en eget fjernkontroll for å skifte på kanalene.

8279080[/snapback]

okey.. nå skjønner jeg.. sorry leste tydeligvis ikke spørsmålet ditt riktig !

Tingen er at du får jo da ikke forskjellige kanaler på de 2 tv`ne.. du må i tilfelle ha en boks til.. til den andre tv`n..

Eller du kan kjøpe en trådløs enhet som du koppler til kabelboksen.. men de koster rundt 1000 lappen på Claes Ohlson..

Lenke til kommentar

Du har nok rett, det går ann å sende signaler til 2 tver men jeg får ikke forskjellige kanaler på tvene hvis ikke jeg kobler en boks til.

Men vil trådløs enheten ordne slikt at det kan vise forskjellige kanaler på hver av tvene?

Lenke til kommentar
Du har nok rett, det går ann å sende signaler til 2 tver men jeg får ikke forskjellige kanaler på tvene hvis ikke jeg kobler en boks til.

Men vil trådløs enheten ordne slikt at det kan vise forskjellige kanaler på hver av tvene?

8285693[/snapback]

Nei !! desverre... men du kan switche mellom kanalene pga den trådløse enheten overfører også Ir signalene,, Men den samme kanalen vil bli vist på begge tv`ne..

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det sånn at du kan ha forskjellige kanaler på begge tv-ene, og du får digitalt signal inn samt dekoder, må du ha 2 dekodere.

8286975[/snapback]

Har snakket med los som jeg leier kabeltv av, de ville ha 1500kr for leie av en ekstra boks, det er for sinnsykt dyrt. Vurderer å bytte til analogt kabeltv hvor jeg kan splitte signalene med tvsplitt, men igjen da mister jeg digitalt bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...