Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye betyr kilometerstanden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bilen gått 250 og motor, drivverk og gearkasse er overhalt så er det ikke noe stress.

8269909[/snapback]

Ok, men noe annet jeg bør tenke på om jeg velger golfen? Er 1.6 versjonen verdt prisforskjellen fra en 1.4?

8269931[/snapback]

Du får jo en litt sprekere bil som er litt morsomere å kjøre, regner jeg med!

Lenke til kommentar

Kilometer alene tar ikke livet av biler. Har mye mer å si hvordan de har vært kjørt osv.

Selv kjører jeg en Toyota Corolla 4wd '95 som har gått 326k, og fortsatt går som en klokke med både orginal clutch, null rust og stortsett bare småproblemer som lyspærer som ikke virker i instrumentpanelet.

Saken for min bil er at den har vært mye langkjørt, og alle servicer har vært fulgt opp.

Ta kontakt med forrige eier å finn ut litt om historien på bilen, så har du mer å gå utifra. :)

Lenke til kommentar

Tror kilometer har veldig mye å si fra merke til merke. Men 136' på en Golf er ikke spesielt mye.

Har en kjenning som hadde bilen sin på service her om dagen, en Renault Laguna.

Mekanikeren som tok i mot bilen ble rimelige lang i maska, når han fikk se at bilen hadde passer 400' ......

Han sa at hvis han ringt til Frankrike å fortalte dette, så ville ingen tro han. Bilen skulle ha vært død for 180' kilometer siden......

Men jeg har kjørt en 87 modell Merce som hadde passert 1.1 mill, den var tight og fin, motoren var ikke åpnet siden fabrikk.

Så kilometer er litt merkeavhengig......

Lenke til kommentar
Er 1.6 versjonen verdt prisforskjellen fra en 1.4?

8269931[/snapback]

1.6 har vel 4 dører, og 1.4 har 2 dører.

8274921[/snapback]

Tror du har rett der ja. Men, er det verdt å legge ut 85' på en golf fra 1999? Vil jeg få en milion i utgifter(nettopp eugodkjent, og større service).? Og, om jeg velger å selge igjen om 3 år, hva vil jeg da få igjen?

Takker for alle svar, er helt ny på dette området!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...