christian1986 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg vurdere i disse dager å gå til innkjøp av en Golf IV, men lurer veldig på hvor mye vekt jeg skal legge på km-stand. Den jeg nå ser på har gått 135', og har komplett servicehefter. Noen som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jo lenger bilen har gått, jo større sjanse er det jo for at bilen har slitasjeskader som må repareres! 135' er helt ook, spør du meg! 200 eller mer blir for mye! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har bilen gått 250 og motor, drivverk og gearkasse er overhalt så er det ikke noe stress. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Har bilen gått 250 og motor, drivverk og gearkasse er overhalt så er det ikke noe stress. 8269909[/snapback] Ok, men noe annet jeg bør tenke på om jeg velger golfen? Er 1.6 versjonen verdt prisforskjellen fra en 1.4? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har bilen gått 250 og motor, drivverk og gearkasse er overhalt så er det ikke noe stress. 8269909[/snapback] Ok, men noe annet jeg bør tenke på om jeg velger golfen? Er 1.6 versjonen verdt prisforskjellen fra en 1.4? 8269931[/snapback] Du får jo en litt sprekere bil som er litt morsomere å kjøre, regner jeg med! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Kilometer alene tar ikke livet av biler. Har mye mer å si hvordan de har vært kjørt osv. Selv kjører jeg en Toyota Corolla 4wd '95 som har gått 326k, og fortsatt går som en klokke med både orginal clutch, null rust og stortsett bare småproblemer som lyspærer som ikke virker i instrumentpanelet. Saken for min bil er at den har vært mye langkjørt, og alle servicer har vært fulgt opp. Ta kontakt med forrige eier å finn ut litt om historien på bilen, så har du mer å gå utifra. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Noen biler kan være utslitte når de når 150k, mens andre tåler fint 4-500k. Varierer veldig fra bil til bil og motor til motor, og som sagt tidligere, hvordan den er behandla / kjørt. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Og om man gidderå koste på bilen, når min bil har runna 250-300 så spanderer jeg på overhaling av gearkasse, motor og drivverk. Lenke til kommentar
askare Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tror kilometer har veldig mye å si fra merke til merke. Men 136' på en Golf er ikke spesielt mye. Har en kjenning som hadde bilen sin på service her om dagen, en Renault Laguna. Mekanikeren som tok i mot bilen ble rimelige lang i maska, når han fikk se at bilen hadde passer 400' ...... Han sa at hvis han ringt til Frankrike å fortalte dette, så ville ingen tro han. Bilen skulle ha vært død for 180' kilometer siden...... Men jeg har kjørt en 87 modell Merce som hadde passert 1.1 mill, den var tight og fin, motoren var ikke åpnet siden fabrikk. Så kilometer er litt merkeavhengig...... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 askare: Det er vel ingen biler som ruller så lenge og langt som Mercedes fra 80-tallet egentlig Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Mercedes 240D fra 70-tallet slår jo alle omtrent, mange av de som har gått 1gigameter.. (1 million km) Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er 1.6 versjonen verdt prisforskjellen fra en 1.4? 8269931[/snapback] 1.6 har vel 4 dører, og 1.4 har 2 dører. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Er 1.6 versjonen verdt prisforskjellen fra en 1.4? 8269931[/snapback] 1.6 har vel 4 dører, og 1.4 har 2 dører. 8274921[/snapback] Tror du har rett der ja. Men, er det verdt å legge ut 85' på en golf fra 1999? Vil jeg få en milion i utgifter(nettopp eugodkjent, og større service).? Og, om jeg velger å selge igjen om 3 år, hva vil jeg da få igjen? Takker for alle svar, er helt ny på dette området! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå