chma Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Har et 3Com Aksess punkt 2000, 3Com 11Mbps Wireless LAN PCI Adapter og et 3Com AirConnect® 11 Mbps Wireless LAN PCI Card (utgått). Dette står under en 8 ports officeconnect plus switch som igjen er plugget i et cisco router fra nextgentel. Har generelt mye problemer med at når windows Xp SP1 starter så er det ofte ikke konkakt med aksesspunktet, dette skjer ofte med maskinen som har 3Com® AirConnect® 11 Mbps Wireless LAN PCI Card, faktisk nesten alltid. Mens den andre maskinen så kommer den som regel alltid inn, ellers mister den også ofte kontakten selv om aksesspunktet står 1 etasje opp, den andre maskinen står 3m unna aksesspunktet så det skulle ikke være noe galt med det. Noen som kan gi meg et hint om hva som kan være galt, bruker nyeste firmware/drivere for kort og aksesspunkt. Så får jeg heller ikke krypteringen til å fungere, ingen av de to for kontakt, helt dødt, selv om jeg følger diverse guider. Noen tips til noen enkle guider, eller er det jeg som gjør det feil? Håper noen kan hjelpe. mvh Christian Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 01:34, skrev chma:Håper noen kan hjelpe. Nyeste drivere og software? Har aksesspunktet firmware som kan oppgraderes? det kan jo være en bug der. Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 har det nyeste software og firmware for alle produktene Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 http://www.barbara.no/guider/wlansikkerhet_3.html Ved kryptering av nettverket må IKKE "aktiver 802.1x godkjenning for dette nettverket" være på (se link ovenfor). Ellers er det enkelt å sette opp kryptering på denne enheten, og den fungerer svært stabilt et par steder jeg har satt denne opp. De har vært oppe i 2-3 måneder uten reboot eller nedetid (også da bare 2-3 måneder siden jeg kjøpte dem). Husk å legge inn 1.2 firwaren. http://www.barbara.no/bilder/encryption.png Det er også å anbefalle at du ikke bruker en tekst streng, da dette ikke følger 802.11b standarden helt. Bruk en bestemt nøkkel som du da spesifiserer etter å trykke på linken (som du ser på bildet). Håper du får det til å fungere tilfredstillende! Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 hmm, skal prøve meg litt fram nå, mulig det er tekst/tall strengen jeg brukte som den ikke liker. Men skal jeg velge 64, 40 eller 128 bit? det er bare 128 som er tilgjengelig som valg på alle enhetene. Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Kjør den krypteringen du har mest lyst på. Selv synes jeg at 128bit strengen blir vanvittig lang, og dermed ikke så lett å huske på. Dessuten er det ikke alle klientene som støtter 128bit. (f.eks. orinoco silver). Så hvis du får besøk og de skal på nettet kan det være greit å bruke 40/64bit. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei du! Har du prøvd å flytte litt på aksess punktet? Det kan godt være at noe forstyrrer signalene. Jeg har selv opplevd å ha topp signal for å så å miste signalet totalt. Grunnen var at ett eller annet "spiste" signalet, men jeg fant aldri ut hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå