Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk, kryptering og ustabilitet?

Anbefalte innlegg

Har et 3Com Aksess punkt 2000, 3Com 11Mbps Wireless LAN PCI Adapter og et 3Com AirConnect® 11 Mbps Wireless LAN PCI Card (utgått). Dette står under en 8 ports officeconnect plus switch som igjen er plugget i et cisco router fra nextgentel.

Har generelt mye problemer med at når windows Xp SP1 starter så er det ofte ikke konkakt med aksesspunktet, dette skjer ofte med maskinen som har 3Com® AirConnect® 11 Mbps Wireless LAN PCI Card, faktisk nesten alltid. Mens den andre maskinen så kommer den som regel alltid inn, ellers mister den også ofte kontakten selv om aksesspunktet står 1 etasje opp, den andre maskinen står 3m unna aksesspunktet så det skulle ikke være noe galt med det. Noen som kan gi meg et hint om hva som kan være galt, bruker nyeste firmware/drivere for kort og aksesspunkt.

Så får jeg heller ikke krypteringen til å fungere, ingen av de to for kontakt, helt dødt, selv om jeg følger diverse guider. Noen tips til noen enkle guider, eller er det jeg som gjør det feil?

Håper noen kan hjelpe.

mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.barbara.no/guider/wlansikkerhet_3.html

Ved kryptering av nettverket må IKKE "aktiver 802.1x godkjenning for dette nettverket" være på (se link ovenfor).

Ellers er det enkelt å sette opp kryptering på denne enheten, og den fungerer svært stabilt et par steder jeg har satt denne opp. De har vært oppe i 2-3 måneder uten reboot eller nedetid (også da bare 2-3 måneder siden jeg kjøpte dem). Husk å legge inn 1.2 firwaren.

http://www.barbara.no/bilder/encryption.png

Det er også å anbefalle at du ikke bruker en tekst streng, da dette ikke følger 802.11b standarden helt. Bruk en bestemt nøkkel som du da spesifiserer etter å trykke på linken (som du ser på bildet).

Håper du får det til å fungere tilfredstillende!

Lenke til kommentar

Kjør den krypteringen du har mest lyst på. Selv synes jeg at 128bit strengen blir vanvittig lang, og dermed ikke så lett å huske på.

Dessuten er det ikke alle klientene som støtter 128bit. (f.eks. orinoco silver). Så hvis du får besøk og de skal på nettet kan det være greit å bruke 40/64bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...