Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke koble til trådløst nettverk i Vista.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har brukt de siste dagene på backup av min harddiskene mine, og jeg innstallerte Vista Home Premium i kveld. Jeg har et trådløst nettverkskort som fungerte i win XP. I Vista tok det litt tid å få innstallert drivere, men nå skal det fungere skikkelig. I vinduet for tilkobling til trådløst nettverk får jeg opp nettverket våres. Da jeg prøver å koble til får jeg bare beskjed om at det mislyktes windows å koble til: årsak ukjent. Alle loggfiler spesifiserer også grunnen som "årsak ukjent". Det er jo selvfølgelig vanskelig for dere å gi noe svar på et slikt grunnlag, men alle forslag mottaes med takk, for sånn situasjonen er nå kommer jeg ikke på nett (TP er ikke lang nok :/).

Nettverksdingser:

Trådløst nettverkskort: D-Link DWL-520+

Router: Linksys WRT54G v5

Jeg har prøvd "secure easy setup" hos linksys.

Jeg har også testet uten WEP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, takk. Jeg har latt vista innstallere default drivere før, men de fungerte rett og slett ikke.. Så jeg prøver å få kabla meg på nett.

EDIT: Det er ingen vista service packs ute nå, som jeg kan laste ned (setup fil altså)?

EDIT2:

Nå har jeg installert oppdateringene, de hjelper ikke. Jeg får fremdeles samme beskjeden om at windows ikke kunne koble til nettverket av ukjent årsak. Kan det være driverne som ikke fungerer likevel? Jeg bruker XP driverne til dlink, men uten deres utility. Det skal visstnok fungere for andre.

Endret av b_penguin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...