Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan streame media fra FTP server?

Anbefalte innlegg

Hei, har nå gjort en god innsats for å få til streaming fra en FTP server uten hell.

Maskinen kjører Windows Server 2003 R2 og har fast IP-adresse. Jeg kommer inn på serveren over internett og får lastet ned filer, men det går altså ikke ann å streame innhold ved å for eksempel dra en fil inn i Winamp eller VLC. Noen som vet hvordan dette kan løses på en enkel måte?

Hittil har jeg ikke brukt FTP software kun ISS (eller hva det nå heter det som windows har). Så jeg tar gjerne i mot anbefaliger på lettfattelig og idiotsikket FTP programvare om det er det som skal til for at jeg med få tastetrykk kan streame lud og bilde fra serveren, da jeg har svært begrenset kunnskap på dette feltet.

På forhand tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har nå gjort en god innsats for å få til streaming fra en FTP server uten hell.

Maskinen kjører Windows Server 2003 R2 og har fast IP-adresse. Jeg kommer inn på serveren over internett og får lastet ned filer, men det går altså ikke ann å streame innhold ved å for eksempel dra en fil inn i Winamp eller VLC. Noen som vet hvordan dette kan løses på en enkel måte?

Hittil har jeg ikke brukt FTP software kun ISS (eller hva det nå heter det som windows har). Så jeg tar gjerne i mot anbefaliger på lettfattelig og idiotsikket FTP programvare om det er det som skal til for at jeg med få tastetrykk kan streame lud og bilde fra serveren, da jeg har svært begrenset kunnskap på dette feltet.

På forhand tusen takk for all hjelp.

8269076[/snapback]

Prøvd å velge filen i VLC, ikke dra den over?

Tenker på: File > Open

Lenke til kommentar

Takk for svar! Mener du at det samme gjelder for Winamp? Det ser nemlig ut som Winamp NESTEN begynner å spille av filene når jeg drar dem inn i spillelisten. Det kommer opp en ip-adresse, og den tygger litt før den bestemmer seg for å gi opp.

Sier du at jeg i teorien ikke trenger å gjøre noe spesiellt for å kunne streame filer, at så lenge jeg har tilgang til serveren så skal det fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...