oll Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hei, holder på å bygge en PC bestående av Avance MidiTower ASUS P4PE P4 2.4Ghz m/Zalman 5700D CPU-kjøler/AS3 kjølepasta ASUS V8420S m/Zalman ZM80 kjøler/AS3 Zalman ZM-300A PSU 1 stk Paps 80mm kabinettvifte I idle med åpent kabinett ligger CPU-temp iflg bios på 41,5 grader med b700-vifta på 2000 omdreininger, på 45,5 grader på 3200 omdreininger (mobotemp 30 grader, romtemp 22 grader). Ut fra diverse innlegg i diverse forum hadde jeg forventet lavere temp, noen som har synspunkter på det? Ola. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Har du kjent på ribba om temperaturen bios viser kan stemme? Har du flash'et til nyeste bios? (mener å ha hørt noe trøbbel med asus-kort og temperaturavlesning) Du kan prøve å sette ned Vcore (CPU-spenningen) så mye det går uten at den blir ustabil hvis du har muligheten til dette. Mindre spenning = mindre varme. Quote: I idle med åpent kabinett ligger CPU-temp iflg bios på 41,5 grader med b700-vifta på 2000 omdreininger, på 45,5 grader på 3200 omdreininger Dette kan da ikke stemme... temperaturen vil synke når du skrur opp viftehastigheten. Hvor lenge har du latt maskinen stå i bios før du leste av denne temperaturen? [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-12-15 00:56 ] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 De innebygde temperatursensorene i HK'ene kan være ganske unøyaktige av og til. Jeg fikk en temp-økning på 20C på CPU en gang jeg kun bytta HK. (samme kjøler og samme spenning) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå