Stauffenberg Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg kommer til å kjøpe en Nvidia GeForce 8800GTS 640MB eller 320MB om ikke så lenge. Nå finnes det mange ulike leverandører av dette skjermkortet (ASUS, MSI, XFX, Gainward, Club 3D etc.). Jeg har tenkt å leke litt med overklokking av kortet jeg vil kjøpe og lurer på om noen av disse kortene er bedre egnet til overklokking enn andre. Disse kortene har ganske ulik pris og jeg lurer også på om kanskje enkelte av kortene har dårligere vifte, bråker mer etc. Eller er forskjellen i pris stort sett basert på bundlet programvare som følger med. Det er ikke så veldig viktig for meg. Jeg har sett at f. eks. Gainward har en 8800GTS 640MB til rundt 3.100 og en annen til rundt 3.800. Den til 3.800 er satt til 550 MHz istedet for standard 500 Mhz. Betyr det at det dyreste kortet kan overklokkes mer enn det billigste? Det vil si at det er brukt dyrere komponenter som tåler høyere overklokking. Eller kan jeg simpelthen velge det 8800 GTS kortet jeg måtte ønske og de vil alle kunne yte det samme (det vil si overklokkes like mye)? Har dere noen erfaring med de ulike leverandørene av NVidia kort? Er det noen som kan bør styre unna og er det andre som har bedre kvalitet enn normalt? Mitt kabinett er ganske lite så jeg vil foretrekke et kort som har en best mulig vifte slik at temperaturen på kortet ikke blir unødvendig høyt. Er det enkelte av leverandørene som har en vifte av høyere kvalitet enn de andre? Støy er også et moment. Er det noen forskjell i støyen på de forskjellige leverandørene. ? Er alle kortene helt identiske i størrelse eller har noen av leverandørene klart å komprimere bedre enn andre? Finnes det noen webside som har testet de ulike leverandørene og satt dem opp mot hverandre? Endret 29. mars 2007 av Stauffenberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå