Gå til innhold

Syns du bildet «Future Oslo» er rasistisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som representant for mennesker med hareskår i Norge, skal jeg anmelde dette bildet for manglende avbildning av folk med hareskår.

Hvis dette er alt Antirasistisk senter har å jobbe med, foreslår jeg at vi nedlegger det og bruker pengene på sykehusene og skolene i stedet (hvis det er er regi av staten da. :)).

Det er en forskjell på å stoppe rasisme når man kommer over den, men det blir for teit når man leter etter rasisme. Tviler egentlig på at det var noe kunsteren gjorde bevisst.

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært 8 hvite folk på bildet og 5 av de hvite var perverse pedofile der, ja da hadde du nok sett folk på forumet her reagere, men afrikanske kvinner er det jo ikke så farlig med for de er jo horer uansett?

Lenke til kommentar

Blir oppriktig lei meg når jeg ser saker som dette. Hva er egentlig definisjonen på rasisme i dag? Ser ut til være synonymt med svartinger i alle fall. Dette har gått over stokk og stein. Herregud, det er et bilde. Og som en annen nevnte her, så har det faktisk hvert en person og telt antall svarte vs. hvite. Er det mulig?!

edit:

men afrikanske kvinner er det jo ikke så farlig med for de er jo horer uansett?

8272729[/snapback]

Når har det seg slik at det er en overflod av afrikanske prostituerte som tasser rundt i oslos gater. Bildet viser jo bare en realitet, som helt sikkert er voksende til 2011 og langt inn evigheten, elno..

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Når har det seg slik at det er en overflod av afrikanske prostituerte som tasser rundt i oslos gater. Bildet viser jo bare en realitet, som helt sikkert er voksende til 2011 og langt inn evigheten, elno..

8272852[/snapback]

Det kalles benektelse, og ser ut til å forekomme mye i dette landet. Vi benekter at det problem eksisterer og satser på at det går bort av seg selv.

Lenke til kommentar
men afrikanske kvinner er det jo ikke så farlig med for de er jo horer uansett?

8272729[/snapback]

Ehh, nei!? Men nærmest samtlige horer som frekventerer kvadraturen og Karl Johan, dvs. de mest eksponerte strøkene, er svarte. Det var ikke slik før men slik er det nå. Deal with it.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

"Bildet viser jo bare en realitet,"

Tullball bildet viser at 5av5 afrikanske kvinner er prostituerte, og det er ikke en realitet. Nekter ikke for at det finnes mange afrikanske kvinner i oslo som er prostituerte, men liker ikke måten bildet fremstiller afrikanske kvinner i oslo på.

Lenke til kommentar

Skal de være 5 svarte prostituerte på nederste bildet? Ser bare 3 jeg..

Men uansett, greit nok, du har et poeng. Men det blir likevel å lage en helsikes storm ut av en bitteliten vannpytt.

edit: Legg merke til de 2 figurene mellom de prostituerte. Det ser faen meg ut som det er en drugdeal på gang. Men de er hvite?! Rasisme på sitt verste . .

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Nei det er nok sant, men det er jo kunst og mange kan reagere ganske sterkt på kunst, noen kanskje litt for mye også.

Antirasistisk senter kan nok skrike ganske fort ut om ting, men er vell det de er til for også? Ser heller at vi har antirasistisk senter som er aktivt enn at vi har et som er alt for passivt.

Lenke til kommentar
Ser heller at vi har antirasistisk senter som er aktivt enn at vi har et som er alt for passivt.

8273832[/snapback]

Det er jeg enig i. Men denne aktiviteten er en bekreftelse på at de helt klart har lite å gjøre, ellers. Ser heller at Antirasistisk Senter trekker seg litt tilbake slik at de kan begynne å bli tatt litt mer seriøst.

Lenke til kommentar
Edit: Imamen (Imanen?) blir jo fremstilt som at han har adaptert seg til fremtiden, med en mobil i hånden mens han står på mosken sitt tak. (Min tolkning.)

8271648[/snapback]

Bare en Moskè i Olso? Ingen kirker? Rasisme!

Jeg tror Antirasistisk Senter burde begynne å lære seg definisjonen på 'rasisme'.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Virker som definisjonen av rasisme er forbeholdt og gjelder bare for disse utsatte offerne, også kalt innvandrere. Og nå fjernes de prostituerte fra bildet? Da må vi stille krav til at en kirke blir satt inn, i og med at dette er norsk "kultur", og det er særdeles diskriminerende for oss kulturbevisste nordmenn. En skam! Dette skal taes opp med "Anti"Rasisistisk Senter. Men de kommer vel bare til å le av meg..

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170938

Horene fjernes fra bildet. Vel, da blir det jo ikke spesielt realistisk lengre, men kanskje PK nok for de hysteriske gnålerne?

8275491[/snapback]

Hvis eboy faktisk går og korrigerer kunstverk pga. hysteriske grupper som hyler og bærer seg pga. mangel på politisk korrekthet så bør disse såkalte "kunstnerne" vurdere sin egen integritet, hvis den i det hele tatt finnes.

Lenke til kommentar

Synes det er et tøft bilde jeg, kunne kanskje til og med hatt det (i forminska versjon) på veggen :p Synes pixelgrafikk (kommer ikke på hva det heter nå :p ) er fett å se på.

Synes det er dumt at folk skal henge seg opp i smådetaljer og alltid finne noe som er urettferdig med alt mulig. Hvis Kina hadde laget et tilsvarende bilde med flest hvite horer, tror du noen hadde klaget? Neppe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...