technofranki Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Virker den japanske HD DVD spilleren på en norsk Xbox 360? Stiller spørsmålet fordi Play-Asia.com selger den til kun US$136 som er ca. 830 kroner. Selv med toll vil jeg jo spare 5-600 kroner. Så er det noen som vet om det vil fungere? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Den er universal ja, har selv en US version Eneste du trenger i tillegg er en strøm kabel fra en video spiller eller lignende Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Fytti...ja så blei man fristet med dette herlige tildudet play-asia driver. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Ganske sikker på at den vil fungere, men tror du må kjøpe til en liten strømledning til den. Men den koster bare noen kroner i butikk, her for eksempel. Har selv en som er fra USA. Drevet vil ta sonen som Xboxen din tilhører, altså sone 2 for Europa, men selve HD DVD'ene er som sagt sonefri så du kan kjøpe fra hvor som helst i verden. Men den vil bare ta sone 2 vanlige DVD'er. Endret 29. mars 2007 av savitri Lenke til kommentar
Amored Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Drevet vil ta sonen som Xboxen din tilhører, altså sone 2 for Europa, men selve HD DVD'ene er som sagt sonefri så du kan kjøpe fra hvor som helst i verden. Men den vil bare ta sone 2 vanlige DVD'er. 8268490[/snapback] Seriøst? Det visste jeg ikke... Interssant Kanskje jeg skal bestille en slik jeg også Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Da har jeg tatt sjansen og bestilt HD DVD spilleren. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Mest sansynlig..ryker VISA sølibatet mitt..atter ein gang. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Dere kan spare noen kroner ved å spørre play-asia om å sette ned verdien på åakken Lenke til kommentar
Amored Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Dere kan spare noen kroner ved å spørre play-asia om å sette ned verdien på åakken 8268967[/snapback] Har alltid vært usikker på det der. Kan du forklare prosessen? Hva gjør du? osv. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Dere kan spare noen kroner ved å spørre play-asia om å sette ned verdien på åakken 8268967[/snapback] Derfor eg har handlet fast der siden i sommer Hmm, kommer jo rundt 270,- i frakt på denne her ja(UPS),men aunsett veldig billig da!! Snipp snapp snute så var 1095,- ute. Endret 29. mars 2007 av Mala Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Aaaaargh, gutter! Jeg MÅ ikke bruke mer penger etter at jeg kjøpte ny bil, men dette var sykt fristende... Er det noen med litt bedre mattekunnskaper enn en amøbe (les; Gorthaur) som kan gi meg en ca pris på dette? Lenke til kommentar
Typho Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 I følge mine utregninger så kommer det totalt på ca. 1350kr hvis de merker pakken med halv verdi. Det er jo et greit tilbud. Den billigste norske webshopen jeg fant var Amentio som skal ha 1641kr ink. frakt. Det er altså ca. 290kr billigere hos Play-Asia Lenke til kommentar
anolop Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Aaaaargh, gutter! Jeg MÅ ikke bruke mer penger etter at jeg kjøpte ny bil, men dette var sykt fristende... Er enig med deg der... Har brukt 15.000,- på tv og tilbehør til xbox'n de siste 30 dagene, senest på onsdag da jeg kjøpte Pioneer HTP-GS1. Så HD-DVD spiller'n må nok vente en godt stund til er jeg redd Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kom på 1095,- inkl frakt. Så kan man jo selvfølgelig be til de høgere makter om at den glir rett igjennom tollen, så sparer man ytterligere noen lapper Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 blir vel 1368 med MVA og sikkert noen hundre lapper for at de skal tolle den. Så... 1568-1668? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er enig med deg der... Har brukt 15.000,- på tv og tilbehør til xbox'n de siste 30 dagene, senest på onsdag da jeg kjøpte Pioneer HTP-GS1. Så HD-DVD spiller'n må nok vente en godt stund til er jeg redd 8271354[/snapback] Nettopp derfor bør du kjøpe en HD-Dvd. Du har brukt mye penger på en "flott sportsbil". Men nå vil du spare penger og ikke kjøpe bensin? Jeg bare sier deg. HD-Dvd-filmer som King Kong, The Eagles Farewell Tour I og annet har et så sinnsykt herlig bildet at din nye tv fortjener det. Når til og med damen kan si wow, det er lett å se at det er High Definitionbilde, så skjønner jeg at det ikke kun er Keiserens nye klær. (Men for all del, det finnes mange dårlige HD-Dvder også, som har et "elendig" bilde.) Men som sagt. Har du skaffet deg flott HD-TV, så bør du fore den men en flott HD-film i mine øyne. Kom igjen. Denne siste lille investeringen. Vi får jo vite resultatet på skatten nå om noen dager, og du får helt sikkert pener igjen, så til sommeren er kontoen full igjen. Kom igjen da!. Kjør på, du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Men som sagt. Har du skaffet deg flott HD-TV, så bør du fore den men en flott HD-film i mine øyne. Vi får jo vite resultatet på skatten nå om noen dager, og du får helt sikkert pener igjen, så til sommeren er kontoen full igjen. Tusen takk for det flotte innlegget Joda, det er en HD tv jeg har kjøpt. Og ja, jeg får igjen 999,- igjen på skatten (noen vil kanskje si det er tilfeldig hvis mann ser prisen på HD spillern :!: ), men saken er at de var ment som bidrag til Pioneer systemet. Men hvis vi får Playasia.com til å sette $20 på pakken, kan det hende Lenke til kommentar
Typho Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 blir vel 1368 med MVA og sikkert noen hundre lapper for at de skal tolle den. Så... 1568-1668? 8271669[/snapback] Den er ikke tollpliktig. Det er kun 80kr i gebyr Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) blir vel 1368 med MVA og sikkert noen hundre lapper for at de skal tolle den. Så... 1568-1668? 8271669[/snapback] Spilleren kom på ca. 1095,- inkl frakt. Om den blir stoppet i tollen blir det lagt til 25% mva. på 547,- ettersom play-asia setter halv pris på pakkene(dersom du har bedt om det) Så da tilsier mva. ca. 137,- ekstra. Mennår eg tenker meg om, evt. kommer vel ikkje fraktkostnadermed i summen det blir lagt avgifter på? Isåfall blir tallene over litt feil EDIT; Typho sier den ikkje er tollpliktig nei,men da blir det jo bare de 80,- ekstra da Endret 30. mars 2007 av Mala Lenke til kommentar
Typho Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) De trekker dessverre 25% moms av varens verdi ink. frakt. Den er ikke tollpliktig, men den er derimot momspliktig Det er kun toll på næringsmidler og tekstiler. Endret 30. mars 2007 av Typho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå