Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med Symantecs antivirus-program, særlig fjorårets som inkluderte brannmur og automatisk spyware; et idéelt all-in-one-program.

Da jeg skulle oppgradere var tilbudet jeg fikk Norton 360, og det hørtes jo veldig greit ut, det inkluderte til og med 2G sikkerhetsvelv på nettet.

Det jeg ikke var klar over da jeg bestilte det var at dette var versjon nr. 1.0, på eksperimentstadiet med andre ord!

Erfaringene jeg har gjort hittil er følgende:

1. Det tar ca. 6 timer å laste ned programmet, og du må stadig vekk restarte PC`en.

2. Hvis du først har hatt en mislykket nedlasting er det umulig å innstallere Norton 360. Fri support, removaltools og alternative linker, jeg tviler på at jeg noen gang får installert Norton 360 på den siste PC´en (men nå begynner jeg også å lure på om et virus er å foretrekke).

3. Sikkerhetsvelvet er ren svindel. Du får ikke tilgang til det. Den eneste måten å få filene ned derfra på er å laste dem ned på PC´en din gjennom Norton 360.

4. Så fremt du ikke lykkes i å sette sikkerhetsskopieringen på "manuell" (krever ca. 30 forsøk) fyller Norton 360 sikkerhetsvelvet med søppel og henger seg opp til du har kjøpt mer lagringsplass.

5. Du deaktivere sikkerhetskopieringen, og inntil du gjør det bør du ikke komme nær innstillingene i Norton 360, ellers begynner programmet bare å sikkerhetskopiere.

6. Etter innstallering av Norton 360 senkes hastigheten på PC`en din i løpet av et par dager fra hurtig bredbånd til "manuell oppkobling via modem". Med mindre du har særdeles god tid bør du med andre ord holde deg unna internett...

(Noen mennesker vil hevde at Symantec-produktene alltid har hatt denne effekten, men jeg har aldri hatt det problemet før).

7. Supportteknikerne vet lite om hvordan programmet skal fungere.

Hvis noen som leser dette har erfaring med Norton 360 vil jeg gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre for å få programmet til å fungere bedre.

Eller er dette et program man bør fjerne fra harddiscen sin først som sist?

Hvilket antivirus program kan man eventuelt bruke i stedet?

Jeg vil gjerne ha et med brannmur og automatisk spyware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt jeg kan si er at Norton bruker enormt med RAM. Det gjør at PCen blir treg.

Det er heller ikke noe særlig på å stoppe / fjerne virus heller! Det har jeg erfart.

Skiftet til AVG Antivirus og Windows Brannmur. PCen går som en drøm.

Bruker også Ad-Aware SE Personal og Spybot Search and Destroy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...