discostu Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hei, vet ikke om noen av dere har hørt om modden shoppinglist, uansett. Den har vært nede en god stund nå, så tenkte jeg skulle se om jeg kunne rette på den. Har litt programmeringerfraing fra java, C#, C/C++ så tenkte at jeg skulle kjapt se over .lua fila for å prøve å finne feilen. Første feilmelding var at string.gfind var byttet ut med string.gmatch. Enkel sak, var bare en gang dette var brukt i fila, så byttet ut det og testa, ingen feilmelding. Problemet nå er at saken ikke funker som den skal. /sl add [item name] koden her skal altså legge til et item i en liste. pastebinsak, litt enklere å lese -> http://wowi.pastey.net/9669 local _, _, cmd, args = string.find(msg, "(%w+) (.+)"); for itemLink in string.gmatch(args, "|c%x+|Hitem:%d+:%d+:%d+:%d+|h%[.-%]|h|r") do if (cmd == "add") then if (realmList ~= nil and GFWTable.IndexOf(realmList, itemLink) ~= 0) then GFWUtils.Print(itemLink.." already in shopping list."); else if (realmList == nil) then FSL_ShoppingList[realm] = {}; realmList = FSL_ShoppingList[realm]; end table.insert(realmList, itemLink); table.sort(realmList); GFWUtils.Print("Added "..itemLink.." to shopping list."); end elseif (cmd == "remove") then if (realmList == nil or table.getn(realmList) == 0) then GFWUtils.Print("Shopping list is empty."); else local index = GFWTable.IndexOf(realmList, itemLink); if (index > 0) then table.remove(realmList, index); GFWUtils.Print("Removed "..itemLink.." from shopping list."); else GFWUtils.Print("Could not find "..itemLink.." in shopping list."); end end end end Noen som kan se hva som er galt her? Den klarer tydeligvis å fange opp "add" kodeordet, siden det var det som trigga feilmeldingen til å begynne med. Så skal da det som kommer etter add legges til i en liste, jeg har ikke brukt mye tid på å sette meg igjennom LUAkoding, men har brukt noen timer på å lese igjennom dokumentasjoner og søkt litt på internett uten hell. http://wowi.pastey.net/9669 -> pastebinsak om det er enklere å lese fra Endret 29. mars 2007 av discostu Lenke til kommentar
discostu Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Bump? Anyone? Bump bump... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå