skyhawk Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) men... men... hva skal jeg gjøre for at den skal gå i 45 daa? 8268270[/snapback] Holde 45km/t, simple as that "If it ain't broken, don't fix it" Endret 4. april 2007 av skyhawk Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 men... men... hva skal jeg gjøre for at den skal gå i 45 daa? 8268270[/snapback] Holde 45km/t, simple as that "If it ain't broken, don't fix it" 8310833[/snapback] Da kan man like godt holde fartsgrensa da. Politiet gidder ikke å bry seg med en som holder 60 i 60-sona, så lenge han følger trafikkreglene og kjører som folk! I de siste årene har de funnet ut at de faktisk har viktigere ting å ta seg av.. Husker for to år siden. Da hadde grandtanta mi innbrudd. En moped, motorsag pluss litt til ble stjålet, til en samlet verdi av ca 30k. Politiet visset hvem det var, men gadd ikke å gjøre noe med det. Skyldte på at de ikke hadde nok folk som kunne ta seg av det. Neste dag sod det i avisa om noen mopedister som hadde mista lappen etter å ha kjørt trimmet.. Lurer på om pipen hadde fått en annen låt dersom hun hadde sagt til politiet at den stjålne mopeden var trimmet, og gikk i over 100 km/t.. Mye som er latterlig her i Norge.. Hjelper dessuten lite om den går i 65 selv om han kjører 45 da, hvis han blir stoppa på rulla Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hjelper dessuten lite om den går i 65 selv om han kjører 45 da, hvis han blir stoppa på rulla 8311262[/snapback] Jojo, men hvor sannsynlig er det at han blir stoppa hvis han holder fartsgrensa? Du sier jo at politiet har viktigere ting å ta seg av, da har de nok hvertfall viktigere ting å ta seg av enn å stoppe folk som kjører på moped i 45km/t. En annen ting er hvis det er en moped (dvs ikke scooter). Da kan purken bare be deg om å dra den opp i turtall å se hvor langt nåla går, så skjønner dem om du har trim eller ikke. Eller om du har effektpotte ++ (trim som er litt mer synlig enn ei plombe som er tatt ut) Blir man stoppa spør dem antakelig ikke om noe annet enn førerkort og vognkort, spør de om du har trim svarer man nei. Er veldig sjelden dem tester det på rulla, det er vel mest utbredt på razzia på vidregående skoler. Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Kansje plomberinga er tatt ut........ Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Kansje plomberinga er tatt ut........ 8313724[/snapback] Ja den er det, har du ikke lest hele topicen? Til trådstarter: Du kan også prøve å teste den med GPS ved siden av. Jeg fant ut at min som viste 70km/t på speedo bare gjorde 58km/t på GPS. Fikk lappen i går og kjørte de første lange turene med scooteren i går. Lurte på hvorfor i helvete alle folk skulle kjøre forbi meg når jeg holdt fartsonen. Det var nok fordi at scooteren egentlig kun gikk i 30-35 når speedometeret viste 40. Greia her at det kan hende den ikke går så veeeldig mye fortete enn 45 alikevel, selv om du sier at den går i 65. Endret 5. april 2007 av skyhawk Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Hjelper dessuten lite om den går i 65 selv om han kjører 45 da, hvis han blir stoppa på rulla 8311262[/snapback] Jojo, men hvor sannsynlig er det at han blir stoppa hvis han holder fartsgrensa? Du sier jo at politiet har viktigere ting å ta seg av, da har de nok hvertfall viktigere ting å ta seg av enn å stoppe folk som kjører på moped i 45km/t. 8313566[/snapback] Så lenge man kjører som folk gidder ikke politiet å lage masse arbeid ut av at en moped går 15 km/t for fort. Går den i 80 i 80-sona kan det jo være en annen sak.. En annen ting er hvis det er en moped (dvs ikke scooter). Da kan purken bare be deg om å dra den opp i turtall å se hvor langt nåla går, så skjønner dem om du har trim eller ikke. Eller om du har effektpotte ++ (trim som er litt mer synlig enn ei plombe som er tatt ut) Blir man stoppa spør dem antakelig ikke om noe annet enn førerkort og vognkort, spør de om du har trim svarer man nei. Er veldig sjelden dem tester det på rulla, det er vel mest utbredt på razzia på vidregående skoler. 8313566[/snapback] Ruse mopeden? Man kan jo ikke finne ut hvor fort den går ved å se på turtallet da. Noen er jo lavt gira, andre mopeder er høyt gira. Flere mopeder som ikke har turteller engang.. Og lyden er jo forskjellig fra moped til moped.. Kjører man uplombert/med trim så er det som regel kun på rulla man blir stoppa. Eller hvis man bryter trafikkreglene, ved grisekjøring og sånt. Det er her flesteparten av de som kjører med trim blir stoppet, nettopp fordi de moister hue når de har fått på trim. Da blir de stoppet fordi de utgjør en risiko både for seg selv og andre i trafikken. Endret 5. april 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
thrml Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hjelper dessuten lite om den går i 65 selv om han kjører 45 da, hvis han blir stoppa på rulla 8311262[/snapback] Jojo, men hvor sannsynlig er det at han blir stoppa hvis han holder fartsgrensa? Du sier jo at politiet har viktigere ting å ta seg av, da har de nok hvertfall viktigere ting å ta seg av enn å stoppe folk som kjører på moped i 45km/t. 8313566[/snapback] Så lenge man kjører som folk gidder ikke politiet å lage masse arbeid ut av at en moped går 15 km/t for fort. Går den i 80 i 80-sona kan det jo være en annen sak.. En annen ting er hvis det er en moped (dvs ikke scooter). Da kan purken bare be deg om å dra den opp i turtall å se hvor langt nåla går, så skjønner dem om du har trim eller ikke. Eller om du har effektpotte ++ (trim som er litt mer synlig enn ei plombe som er tatt ut) Blir man stoppa spør dem antakelig ikke om noe annet enn førerkort og vognkort, spør de om du har trim svarer man nei. Er veldig sjelden dem tester det på rulla, det er vel mest utbredt på razzia på vidregående skoler. 8313566[/snapback] Ruse mopeden? Man kan jo ikke finne ut hvor fort den går ved å se på turtallet da. Noen er jo lavt gira, andre mopeder er høyt gira. Flere mopeder som ikke har turteller engang.. Og lyden er jo forskjellig fra moped til moped.. Kjører man uplombert/med trim så er det som regel kun på rulla man blir stoppa. Eller hvis man bryter trafikkreglene, ved grisekjøring og sånt. Det er her flesteparten av de som kjører med trim blir stoppet, nettopp fordi de moister hue når de har fått på trim. Da blir de stoppet fordi de utgjør en risiko både for seg selv og andre i trafikken. 8313827[/snapback] sant som skyhawk sier her, at dem gjør det.. hvis du har trim går sannsynligvis nåla laangt over 10.. 10 er min sperra på i coilen uten trim men med trim så må du sannsynligvis koble ut denne.. så da går den langt over 10, 12-13 med trimpotte, 14-17 med gasser og sylinder avhengig av hvor store de er. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Ruse mopeden? Man kan jo ikke finne ut hvor fort den går ved å se på turtallet da. Noen er jo lavt gira, andre mopeder er høyt gira. Flere mopeder som ikke har turteller engang.. Og lyden er jo forskjellig fra moped til moped.. 8313827[/snapback] De fleste peder har jo turtallssperre. Man kan jo fort se om den er sperra eller ikke.. En kompis av meg ble jo stoppa for en stund siden, de ba visst han om å dra den opp i turtall, dette var en TZR. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Ruse mopeden? Man kan jo ikke finne ut hvor fort den går ved å se på turtallet da. Noen er jo lavt gira, andre mopeder er høyt gira. Flere mopeder som ikke har turteller engang.. Og lyden er jo forskjellig fra moped til moped.. 8313827[/snapback] De fleste peder har jo turtallssperre. Man kan jo fort se om den er sperra eller ikke.. En kompis av meg ble jo stoppa for en stund siden, de ba visst han om å dra den opp i turtall, dette var en TZR. 8314171[/snapback] Derbien min er orginal, men den sperrer ikke på turtall.. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Ruse mopeden? Man kan jo ikke finne ut hvor fort den går ved å se på turtallet da. Noen er jo lavt gira, andre mopeder er høyt gira. Flere mopeder som ikke har turteller engang.. Og lyden er jo forskjellig fra moped til moped.. 8313827[/snapback] De fleste peder har jo turtallssperre. Man kan jo fort se om den er sperra eller ikke.. En kompis av meg ble jo stoppa for en stund siden, de ba visst han om å dra den opp i turtall, dette var en TZR. 8314171[/snapback] Derbien min er orginal, men den sperrer ikke på turtall.. 8315054[/snapback] Den sperrer nok men du det merkes nesten ikke, du kjører kanskje på 9000 rpm sperrer på 10 og da er det virkelig LYD fra derbi motoren eller så har du en som ikke sperrer :S Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Ruse mopeden? Man kan jo ikke finne ut hvor fort den går ved å se på turtallet da. Noen er jo lavt gira, andre mopeder er høyt gira. Flere mopeder som ikke har turteller engang.. Og lyden er jo forskjellig fra moped til moped.. 8313827[/snapback] De fleste peder har jo turtallssperre. Man kan jo fort se om den er sperra eller ikke.. En kompis av meg ble jo stoppa for en stund siden, de ba visst han om å dra den opp i turtall, dette var en TZR. 8314171[/snapback] Derbien min er orginal, men den sperrer ikke på turtall.. 8315054[/snapback] Den sperrer nok men du det merkes nesten ikke, du kjører kanskje på 9000 rpm sperrer på 10 og da er det virkelig LYD fra derbi motoren eller så har du en som ikke sperrer :S 8315409[/snapback] Når den har gått i over 70 på flat mark orginal, og 90 nedover så vil jeg si den ikke sperrer.. Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 men... men... hva skal jeg gjøre for at den skal gå i 45 daa? 8268270[/snapback] Holde 45km/t, simple as that "If it ain't broken, don't fix it" 8310833[/snapback] bra svar! Takker. Men vis jeg blir tatt inn for kontroll så blir jeg vel tatt?? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvis du holder mopeden din i perfekt stand, ikke kjører for fort (over 50), er høflig og grei, så bryr den vanlige kontrollør seg lite om at mopeden din gjør 60 på rulla. Mange av dem er heller ikke glade for denne EU- regelen. Trimming, derimot, og lurvete mopeder er de ikke glade i.. Men ja, klart du KAN få bot. Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kjøp effektanlegg. Skal vell være nok, hvist ikke trim sylinder også, men er stor risk edit:Skrivefeil. 8268158[/snapback] Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Kjøp effektanlegg. Skal vell være nok, hvist ikke trim sylinder også, men er stor risk edit:Skrivefeil. 8268158[/snapback] 8336820[/snapback] Hva i all verden vrøvler du om? Han lurer på om det er stor sjanse for at han kan bli tatt når scooteren hans går 20 km/t for fort, og du ber han kjøpe effektanlegg og trimsylinder? Spar oss for slik spam.. Etter min erfaring så har både politiet som har kjørt bak meg, møtt meg og kjørt foran meg ikke brydd seg så lenge jeg holdt fartsgrensa og fulgt trafikkreglene, selv om det var 60-sone. De liker heller ikke at mopeder går så sagte som 45, som de også, som også er vanlige mennesker som deg og meg, mener er farlig. De er ute etter å ta de som ikke følger reglene, og som er en fare for seg selv og andre, ikke de høflige, gode trafikantene som holder fartsgrensa. Du kan jo såklart møte på noen som er overivrige på jobben, men da tror jeg nok du skal være svært uheldig. Politiet har annet å gjøre enn å ta gode borgere, de som kjører for fort, og ikke følger reglene, de har de nok ikke så mye til overs for... Endret 9. april 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvis sykkelen går i 60 uten trim og fjerning av plombe så kan du ikke bli tatt for trim. Så lenge du kjører i 45 og ikke høyere så kjører du lovlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå