Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvor mye røyker du

Barely dead

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er tåpelig at folk gidder å røyke 5 eller mindre pr dag. Det er såpass lite at hvis man fordeler det utover dagen, så har man lange perioder imens hvor man ikke har noe som helst nikotin i blodet. Klarer man da å vente et par timer til neste røyk, så er man ikke avhengig. Da er det idiotisk å røyke. Hvem med vettet i behold begynner å røyke nå? Nå som man faktisk er opplyst? Da jeg begynte å røyke for 17 år siden, var det veldig lite snakk om røyking og helsefaren, men nå får man trødd det i trynet overalt. Nei, røyker du mindre enn 5 pr dag, så er du blåst om du fortsetter med det. Slutt!

(ja, jeg røyker fortsatt)

Lenke til kommentar
Hva faen røyker du for Koffert? jeg røyker ikkke selv

skal du liksom "henge med"?  :no:

8269414[/snapback]

For det første syntes jeg for halvannet år siden (da jeg begynte i det små), at røyk så tøft ut. Helt oppriktig, jeg syntes det så sinnsykt kult ut. Dessuten liker jeg smaken, og jeg synes følelsen er behagelig. Men pusten min går helt amok etter hvert. I sommer begynte jeg å snuse, funka fett. Men så, i september, dro klassen til Polen, der en pakke røyk koster en tier. Ved det tidspunkt gikk det faktisk rundt 20 om dagen, og da jeg kom hjem hadde jeg problemer med å løpe 500-600 meter. Jeg trappet ned betraktelig på røykinga, og det fungerte bra.

Nå føles det bare helt ubeskrivelig deilig ut å sitte alene og se en god film, med en feit en under leppa, eller henge med venner, og nyte en velrullet Eventyr.

Og som jeg nevnte i en annen tråd, foretrekker jeg å leve et liv som snuser/røyker, og dø noen år tidligere av den grunn. Et par år mindre, for et helt liv med nikotin synes jeg er verdt det.

Endret av Koffert
Lenke til kommentar
Synes det er tåpelig at folk gidder å røyke 5 eller mindre pr dag. Det er såpass lite at hvis man fordeler det utover dagen, så har man lange perioder imens hvor man ikke har noe som helst nikotin i blodet. Klarer man da å vente et par timer til neste røyk, så er man ikke avhengig. Da er det idiotisk å røyke. Hvem med vettet i behold begynner å røyke nå? Nå som man faktisk er opplyst? Da jeg begynte å røyke for 17 år siden, var det veldig lite snakk om røyking og helsefaren, men nå får man trødd det i trynet overalt. Nei, røyker du mindre enn 5 pr dag, så er du blåst om du fortsetter med det. Slutt!

(ja, jeg røyker fortsatt)

8269244[/snapback]

Bullshit!

For 17 år siden var det klart stadfestet at røyking var helseskadelig!

Forskjellen mellom da og nå er at idag er det i mindre grad sosialt akseptert å røyke!

Lenke til kommentar

Når jeg er hjemme røyker jeg 7-8 røyk om dagen. Før røykte jeg inne, men nå etter at vi har flyttet til ny leilighet røyker jeg på terrassen. Er ganske fornøyd med å ha kuttet ned på forbruket og bli kvitt lukten innendørs, spesielt mtp at samboeren min ikke røyker. På jobb går det fremdeles glatt 20 til dagen, og slik vil det nok fortsette. Er 26 nå og har røykt siden jeg var 12, og har ikke gjort noen helhjertede forsøk på å slutte. Får se hvordan det blir den dagen vi venter barn. Ellers vil jeg be dere som er unge om å tenke på hva dere egentlig gjør. Det kan se tøft ut, det kan tom smake godt, men det eneste dere gjør er å skape en vanvittig utgift for dere selv og dårligere helse. Vel, nok moral fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...