Arnold Layne Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Vurderer å kjøpe meg en Rickenbacker, men det er ganske stive priser og lurer på om noen har prøvd en Rickenbacker og har litt erfaringen om de. Skal vist være veldig god, vil bare ha en garanti for det. Gitaren er av typen 325 C58, samme typen som John Lennon brukte! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 dette er noe jeg også har lurt på lenge Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Rickenbacker er en gitar du mår prøve, og helst en stund, før du kjøper. Den har en lyd som er ulikt det meste. Definitivt en gitar for Beatles-lyd, men "ubrukelig" til tyngre musikk. Mange av mine favoritter har brukt Rick'er, som Paul Weller, og jeg drømmer om en selv, men det er definitivt ikke en allround gitar. Det virker som enkelte "kjennere" mener at pickup'ene i nyutgavene ikke kan måle seg med de originale, andre er storfornøyde. Men jeg ser at en del bytter dem ut. Jeg kjenner ikke til markedet for Rickenbacker-pickuper, så jeg vet ikke hva de bytter til. Ja, de koster en god del, først og fremst fordi de så vidt jeg vet fortsatt produseres i USA, mens de fleste andre nyutgaver av klassiske rockegitarer produseres i Asia. Jeg har desverre ikke prøvet noen ny Rick'er, så jeg kan ikke kommentere kvaliteten. Leser du på Harmony Central virker det som enkelte har fått mandagsprodukter, men det kan man si om alle gitarmerker. (På Harmony Central gjelder den gamle internett-sannhet: "Er du fornøyd, så hold det for deg selv, er du misfornøyd, så kringkast det til hele verden.) Men det kan jo være et argument for å prøvespille før du kjøper. Jeg vil anbefale at leser litt på Rickenbacker forumene før du bestemmer deg. Skal se om jeg kan få postet noen linker litt senere. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå