Gå til innhold

Plextor PX 716A bråker når den brenner noe

Anbefalte innlegg

Altså, har ett irriterende problem, min Plextor PX716A som nå er over 2 år, bråker noe grunnj**** når den brenner noe som helst. Høres ut som det er vibrasjonslyder og trodde først det var kabinettet som var skyldig disse lydene, men har kjøpt NYTT kabinett nå, og fortsatt lyd som bare det!

Har tatt AV begge sidedørene.. og tatt på masse tape på frondeksellet for at det ikke skal være løst og muligens lage vibrasjonslyder. ENDA lager Plextoren lyd.. HAR den fått seg ett slag eller 16 for mye?

Det forrige kabinettet (Lian Li PC65, tror eg) har gjennomgått alvorlige runder juling da eg hadde store hardware problemer og fikk BSOD det er jo slikt den må regne med. Uannsett så er ikke aluminium noe bra om man er ute etter vibrasjonsfri pc...da dette LETT får vibrasjoner overført til seg og lager lyder av den MINSTE ting.

Anyways, er det MULIG brenneren har fått en trøkk-16 for meget? Kan dette støyproblemet ordne seg ved kjøp av ny dvd brenner? (Blir noe billig dritt nå, om ny brenner.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever ofte bråk selv når jeg brenner, men da er det som regel fordi jeg brenner på maks hastighet, eller at platen jeg brenner ikke en helt flat, og at det derfor oppstår vibrasjoner.

Hvilket merke plater brenner du, og er det DVD eller CD plater?

Hvilken hastighet brenner du på, prøv å halvere hastigheten. Er det DVD så prøv å sette ned hastigheten fra 16X til 8X.

Lenke til kommentar
Hvilket merke plater brenner du, og er det DVD eller CD plater?
Pleier å kjøpe Verbatim, må kjøpte sist 200 Thats write dvd plater.. Aldri hatt dette problemet før.

Hvilken hastighet brenner du på, prøv å halvere hastigheten. Er det DVD så prøv å sette ned hastigheten fra 16X til 8X.
Brenner i 12x men platene tåler egentlig bare 8x har dette noe å si tror du? Kan prøve å sette ned hastigheten. Men Plextor har jo PowerRec funksjon som velger SELV hastighet..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...