Orbitz Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg satt og surfet litt over nettet og satt og såg på nye kjøle blokker og sånt, må sei AC har veldig fine blokker for tida. Men så leste jeg fra et prosjekt at det er ikke bra å kombinere Aluminium og Kobber blokker. Hvordan funker dette, er jo litt teit at AC selger blokker for CPU i kobber mens de for RAM og VRM bare er tilgjengelige i aluminium, hvis det ikke passer sammen (Ikkje svar hvis du ikje fatte ka eg prøve å spørr om, veldig dårlig formulert spm ) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det er ikke noe problem med forskjellige blokker i praksis. Har du 12 slangediametere mellom kobber og alu skal du være rimelig trygg. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Du har rett i det, det er virkelig ikke så farlih om du har litt slange mellom dem. Men om du har en kobber blokk og alu nippeler, så vil du få problemer. Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 I see, fleste nippler er jo laget i messing, så det burde jo ikke være noe prolem da =D Så var det bare å tjene penger til hardware + vannkjøling system #2 xD Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 I see, fleste nippler er jo laget i messing, så det burde jo ikke være noe prolem da =D Så var det bare å tjene penger til hardware + vannkjøling system #2 xD 8268409[/snapback] Messing er jo 70-80% kobber... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) tenkte og lage en vann blok og da lurer jeg poå erd et farlig med aliminiums bunn, noen her sa jo at messing er 70-80% kobber, er dte trygt eler? sry niplen jeg tenkte på var i metall så aliminium og metall er ike farlig, eler er det ? Endret 31. mars 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) kobber og aluminium er begge metaller da... Messing er vel også et metall selvom det er en legering... btw, ekstremt mange skrivefeil i det 3 linjer lange innlegget ditt Endret 31. mars 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Metall er ikke et materiale da, det er en benevnelse for mange ulike typer materialer, så å si at nippelen er i metall er ikke til stor hjelp, alle skrivefeilene hjelper heller ikke så mye. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 De fleste messing niplene jeg har kommet over er forniklet. Vet ikke om det hjeper noe, men det er vel en grunn til at de er forniklet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå