Gå til innhold

Hva gjør "dere" etter installasjon av XP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installerer nødvendige drivere, slik som: Chipsetdriver, driver til skjermkort, lydkort, mus, nettverkskort og det som er nødvendig. Hvorfor? For å få PC-en til å fungere optimalt, selvfølgelig.

Så oppdatere OS, installere programmer man trenger, slik som medieavspillere, spill, antivirus, brannmur, og legge inn backup av filmer og musikk. Slikt blir liksom en rutine når man har holdt på med PC en stund.

Det er vel slik jeg pleier å gjøre det.

Lenke til kommentar

I stedet for å formattere bruker jeg heller killdisk til å slette.

Jeg drar ut nettverkskabelen.

Jeg legger inn de viktigste programmer , og deretter bruker jeg Acronis true image som legger hele installasjonen på en egen partisjon. Da trenger jeg heller 'aldri' å installere Windows på nytt.

Skulle jeg senere bli plaget av Virus , ormer eller annet drit er det jo bare å bruke Acronis til å tilbakestille.

:)

Lenke til kommentar
I stedet for å formattere bruker jeg heller killdisk til å slette.

Jeg drar ut nettverkskabelen.

Jeg legger inn de viktigste programmer , og deretter bruker jeg Acronis true image  som legger hele installasjonen på en egen partisjon. Da trenger jeg heller  'aldri'  å installere Windows på nytt.

Skulle jeg senere bli plaget av Virus , ormer eller annet drit er det jo bare å bruke Acronis til å tilbakestille.

:)

8268085[/snapback]

så genialt, og jeg som formaterer hele tiden :!:

Er det gratis eller?

Lenke til kommentar

Legger inn hovedkort drivere og skjermkort drivere så installerer jeg Antivirus og diverse programmer osv mens jeg installerene antispyware og div programmer jeg må ha.

Gjør det ikke så ofte så jeg husker ikke helt :p

Gjør dette fordi det er det som må gjøres først. helst antivirus før du installerer nettverkskort, det lærte faktisk datalæreren min meg, men jeg blåser i det :p

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Legger inn hovedkort drivere og skjermkort drivere så installerer jeg Antivirus og diverse programmer osv mens jeg installerene antispyware og div programmer jeg må ha.

Gjør dette fordi det er det som må gjøres først. helst antivirus før du installerer nettverkskort, det lærte faktisk datalæreren min meg, men jeg blåser i det :p

8268394[/snapback]

Antivirus før nettverk er oppskrytt, ihvertfall så lenge man har vett nok til å holde seg til nettsider man vet ikke sprer dritt. en gang jeg hadde nyformatert PC glemte jeg både antivirus og brannmur (hadde skrudd av den i Windows), og Pc-en sto på i to-tre døgn uten å ta skade av det. Har hatt PC i hvem vet hvor mange år nå, og har kun hatt ca. ett virus som kunne karakteriseres som skadelig.

Lenke til kommentar

8268394[/snapback]

Antivirus før nettverk er oppskrytt, ihvertfall så lenge man har vett nok til å holde seg til nettsider man vet ikke sprer dritt. en gang jeg hadde nyformatert PC glemte jeg både antivirus og brannmur (hadde skrudd av den i Windows), og Pc-en sto på i to-tre døgn uten å ta skade av det. Har hatt PC i hvem vet hvor mange år nå, og har kun hatt ca. ett virus som kunne karakteriseres som skadelig.

8268629[/snapback]

Det er på grunn av sikkerhetsmessige grunner ikke pga virus, f eks. hvis et program har tilgang til hva som helst så kan det få med seg f eks en hacker eller noe spyware som sprer informasjonen din ut på nettet, derfor er det viktig med antivirus først men man MÅ jo såklart ikke. Jeg har kjørt flere mnd uten antivirus uten å få virus men da har jeg selv vært klar over farene hvis jeg evnt skulle inn på en side med spyware.

SÅ konklusjonen blir da at det er viktig MEN MÅ ikke gjøres for å si det sånn det er opp til en enkelt.

Lenke til kommentar

Det er litt mye paranoia ute og gå når det gjelder virus, og spesielt hackere.

Regelern er at det er å foretrekke å installere anti-virus først, men med sunn fornuft kommer du veldig langt.

Jeg har hatt ett virus på PC-en min før, det fikk jeg på LAN når en kar skulle kopiere npe greier av meg, men jeg merket det med en gang, selvom jeg ikke hadde noe anti-virus.

Det viste seg å være Pinfi, og helt ufarlig, men etter det har jeg alltid hatt anti-virus på PC-en min.

Men poenget er at hvis du vet hva du gjør, vet du også hvordan du skal unngå å få både virus og trojanere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...