TordO Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg holder på å designe tørris/ln2 rør for CPU og GPU, der hovedfokusen er på tørris. Jeg skal få laget rørene ved hjelp av en dreie/fresebenk eller en cnc maskin. Jeg har valgt å gå for et design på CPU røret som veldig mange av XS-brukerne har gått for da de har laget rør til ln2 eller tørris. Jeg legger ved bilder rørene. Fortsatt bare skisser, så kom gjerne med innspill mvh TuppenX2 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Så veldig bra ut, skal du lave de selv, og hva skal du lave de ut av? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 regner med kobber, eller? Men det er jo dyrt og vanskelig og få tak i.. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det blir nok veldig dyrt og vanskelig å få tak i så mye kobber, om du ikke smelter det selv. Du kan jo ha bunnen i kobber, og selve røret i et annet metall. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har mine kontakter.. Faren min eier et firma som freser/dreier/o.l. ut metall til flydeler,våpendeler, kikkertsikter m.m. De får lett tak i kobber til en god pris.. planen er å lage dem i kobber ja.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 sjekk denne, den er lekker! Lenke til kommentar
TordO Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Pen den, men synes personlig at K|ngp|ns cpu (og gpu rør) er både de peneste i verden og de som yter best. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Pen den, men synes personlig at K|ngp|ns cpu (og gpu rør) er både de peneste i verden og de som yter best. 8309023[/snapback] Du har ikke en link, eller noen bilder? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Pen den, men synes personlig at K|ngp|ns cpu (og gpu rør) er både de peneste i verden og de som yter best. 8309023[/snapback] Du har ikke en link, eller noen bilder? 8325310[/snapback] Her (K|ngp|ns hjemmeside) kanskje? Endret 7. april 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Designet ditt ser meget lekkert ut, men det kommer ikke til å bli billig å maskinere de rørene der. Kan du komme med noen mål? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Han skal vel maskinere de selv? Om han ikke har noen gode kontakter på telefonlista, så kommer kobber til å bli det størst og dyreste problemet. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg kan dessverre ikke maskinere dem selv.. Vil ikke risikere å ødelegge kobberet.. Men de som jobber på det verkstedet med slike maskiner, sitter noen ganger bare å venter i 10-15min i slengen og bytter deler og verktøy på de helautomatiserte maskinene.. Men det finnes jo manuelle arbeidsbenker der.. så jeg kan forhåpentligvis få de som kan dette til å lage den manuelt mens de venter på delebytte.. Jeg tror også at kobberet vil bli det dyreste... Men hvor dyrt vet jeg ikke.. Angående mål, så er de ikke helt ferdige.. Jeg laget et forslag med en maksimum diameter på 90mm, men ble anbefalt å bruke 80mm.. og en 50mm stor diameter på basen.. Hva tror du DDK? Du som har litt erfaring på området.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå