*Magnus* Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hei. har et lite problem. fikk min x360 HD dvd i forrige mnd, installerte den, slik at alt var bra, i dag fikk jeg filmene mine, og skulle til og se på de.. men. når jeg puttet inni en film, så blir den "stuck" på "reading" kommer aldri lengere. puttet inni den setup dvd'en igjen, og da sto det. please connect your HD dvd to your xbox 360... eller noe i den duren.. så jeg prøvde og kople den fra , og kjørte dvd'en, for og prøve og installere den igjen. men ingenting skjedde.. noen som har noe anelse på hva som er galt? vil så gjerne se filmene -takk Endret 29. mars 2007 av *Magnus* Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ikke hatt noe lignende problem med min HD DVD drev. Når jeg fikk den så bare det bare å koble den til med den vedlagte USB og strøm kabel. Deretter satte jeg inn den driver disken som var med. Vel og merke så kjørte jeg den driver disken mens drevet var koblet til X360'en. Du kan forresten laste ned driverne fra nettet, hvis det er noe galt med den driver disken du har. Du finner driver filene her. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg har ikke hatt noe lignende problem med min HD DVD drev. Når jeg fikk den så bare det bare å koble den til med den vedlagte USB og strøm kabel. Deretter satte jeg inn den driver disken som var med. Vel og merke så kjørte jeg den driver disken mens drevet var koblet til X360'en. Du kan forresten laste ned driverne fra nettet, hvis det er noe galt med den driver disken du har. Du finner driver filene her. 8267540[/snapback] prøve og lage en CD, slik som det sto, CD-R, men funket ikke.. får bare meldingen: "Can't read the disc. If this is an HD DVD disc, place it on your HD DVD player disc tray" så jeg prøvde det, men som alltid.. stuck on reading.. satte inn i en HD film.. og fikk denne meldingen: "cant connect your HD DVD player. please cheack your connections. for more info, go to www.xbox.com/support" Endret 29. mars 2007 av *Magnus* Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hmmm, dette er merkelig. Jeg antar at du fulgte instruksjonene som var på xbox.com? Når du setter i orginale installasjons cd/dvd'en, begynner den å innstallere driverne? Det skal komme opp ett eget skjermbilde der det står at den installerer driverne for HD DVD'en. Jeg antar også at du selvsagt setter inn denne DVD'en i drevet som er på Xboxen, og ikke selve HD DVD drevet? Som sagt dette var gangen som jeg fulgte når jeg koblet til HD DVD'en : 1. Koblet til drevet med usb kabelen til Xboxen (inngang er på baksiden av xboxen) 2. Koblet til strøm til HD DVD drevet. 3. Satte inn driver DVD'en i DVD drevet på selve xboxen. 4. Kom opp et eget skjermbilde der det stod at den installerte drivere for HD DVD osv. 5. Vips så funket alt som det skulle. Det er en veldig enkel prosess hvor det ikke er så mye som kan gå galt, men det kan være at installasjonsdvd'en er ødelagt. Er det lys i front på HD DVD drevet? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Hmmm, dette er merkelig. Jeg antar at du fulgte instruksjonene som var på xbox.com? Når du setter i orginale installasjons cd/dvd'en, begynner den å innstallere driverne? Det skal komme opp ett eget skjermbilde der det står at den installerer driverne for HD DVD'en. Jeg antar også at du selvsagt setter inn denne DVD'en i drevet som er på Xboxen, og ikke selve HD DVD drevet? Som sagt dette var gangen som jeg fulgte når jeg koblet til HD DVD'en : 1. Koblet til drevet med usb kabelen til Xboxen (inngang er på baksiden av xboxen) 2. Koblet til strøm til HD DVD drevet. 3. Satte inn driver DVD'en i DVD drevet på selve xboxen. 4. Kom opp et eget skjermbilde der det stod at den installerte drivere for HD DVD osv. 5. Vips så funket alt som det skulle. Det er en veldig enkel prosess hvor det ikke er så mye som kan gå galt, men det kan være at installasjonsdvd'en er ødelagt. Er det lys i front på HD DVD drevet? 8268327[/snapback] installerte driverne ca en mnd siden. da gikk det som smurt, men da hadde jeg ikke noen filmer og teste med. HD DVD'en lyser, og kan åpnes osv, alt ser bra ut. funker fett teknisk.. bare at jeg ikke får til og starte filmer. får errorene som jeg skrev i forrige post Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Mener at den CD`en med driveren som fulgte med HDDVD spilleren skulle legges i DVD romen til X360 jeg. Kan forøvrig nevne at jeg var overivrig og la inn en HDDVD rett inn i spileren med engang jeg pakket den ut ok fikk koblet den og filmen ble spilt av den. Først etterpå la jeg inn driver CD`en og la inn driveren. Det tråstarter kan gjøre er å koble HDDVD spilleren til PC`en og prøve å se om den vil fungere der. Hvis ikke så er vel spilleren defekt. EDIT: HDDVD filmene har da vel ikke blitt regionkodet har de det? Endret 29. mars 2007 av Wooho Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 EDIT: HDDVD filmene har da vel ikke blitt regionkodet har de det? 8268540[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det er lagt inn regionskode på eksisterende filmer, men spillerne er i alle fall regionsfri. Mener å huske å ha lest at det er mulig at de kan innføre regioner senere, men at de spillerne og drevene som allerede er solgt vil fortsatt være regionsfri. Ikke spør meg om kilde, husker ikke hvor jeg leste det Angående HD DVD problemet, klarer den å spille av noe i det hele tatt? DVD, CD? Virker det som Xbox'en har kontakt med den? Kanskje USB kabelen som er ødelagt? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Du kan jo prøve med en sone 2 DVD-film? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 EDIT: HDDVD filmene har da vel ikke blitt regionkodet har de det? 8268540[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det er lagt inn regionskode på eksisterende filmer, men spillerne er i alle fall regionsfri. Mener å huske å ha lest at det er mulig at de kan innføre regioner senere, men at de spillerne og drevene som allerede er solgt vil fortsatt være regionsfri. Ikke spør meg om kilde, husker ikke hvor jeg leste det Angående HD DVD problemet, klarer den å spille av noe i det hele tatt? DVD, CD? Virker det som Xbox'en har kontakt med den? Kanskje USB kabelen som er ødelagt? 8268850[/snapback] klarer ikke DVD eller hd dvd iallefall. har ikke prøvd musikk cd enda.. (hvis det var det du mente) står bare reading hele tiden.. eller, i noen tilfeller, så kommer det en melding om at den ikke er connected.. selv om den er det Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Begynner å lure på om det er USB kabelen som er ødelagt, eller i verste tilfelle selve drevet. Kommer dessverre ikke på noen andre tips for deg, hvis mulig kanskje prøv en annen USB kabel? Hvis jeg kommer på noe skal jeg si ifra. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Begynner å lure på om det er USB kabelen som er ødelagt, eller i verste tilfelle selve drevet. Kommer dessverre ikke på noen andre tips for deg, hvis mulig kanskje prøv en annen USB kabel? Hvis jeg kommer på noe skal jeg si ifra. 8269384[/snapback] hmm. det er ikke en vanlig usb kabel da. det som er problemet. den ene enden er vanlig, mens den andre er en liten imput bare. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det en helt vanlig standard det også. Den hete mini-USB. Du får kjøpt slike kabler på Elkjøp, Clas Ohlson og alle andre plasser. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=391679 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det en helt vanlig standard det også.Den hete mini-USB. Du får kjøpt slike kabler på Elkjøp, Clas Ohlson og alle andre plasser. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=391679 8270449[/snapback] ahh supert, får vell kjøpe en og se om det funker men ville i det hele tatt hd dvd'en funket hvis det var kabelen som var defekt? mener. den lyser jo. og kan åpnes/lukkes osv.. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det en helt vanlig standard det også.Den hete mini-USB. Du får kjøpt slike kabler på Elkjøp, Clas Ohlson og alle andre plasser. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=391679 8270449[/snapback] ahh supert, får vell kjøpe en og se om det funker men ville i det hele tatt hd dvd'en funket hvis det var kabelen som var defekt? mener. den lyser jo. og kan åpnes/lukkes osv.. 8274278[/snapback] Ja, tror nok selve drevet ville virket (åpne skuff, lys i front)selv om den ikke er koblet til Xbox'en. Den får jo strøm utenom USB kabelen. Kan sikkert prøve det selv når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det en helt vanlig standard det også.Den hete mini-USB. Du får kjøpt slike kabler på Elkjøp, Clas Ohlson og alle andre plasser. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=391679 8270449[/snapback] ahh supert, får vell kjøpe en og se om det funker men ville i det hele tatt hd dvd'en funket hvis det var kabelen som var defekt? mener. den lyser jo. og kan åpnes/lukkes osv.. 8274278[/snapback] Ja, tror nok selve drevet ville virket (åpne skuff, lys i front)selv om den ikke er koblet til Xbox'en. Den får jo strøm utenom USB kabelen. Kan sikkert prøve det selv når jeg kommer hjem. 8274382[/snapback] vi har en likadan kabel til digital kameraet vårt. skal prøve og finne kabelen, og teste Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har du prøvd å koble spilleren til PC`en? Og tray ikonet på dashbordet på X-Box 360 skal jo se annerledes når spilleren er koblet til konsollen. Er den det så er jo vel kabelen good to go, men er jo selvfølgelig greit å teste ut med en annen kabel da. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Har du prøvd å koble spilleren til PC`en? Og tray ikonet på dashbordet på X-Box 360 skal jo se annerledes når spilleren er koblet til konsollen. Er den det så er jo vel kabelen good to go, men er jo selvfølgelig greit å teste ut med en annen kabel da. 8274573[/snapback] etter at jeg fikk til og installere driverne 1 mnd siden, så ble disse ikonene annerledes, ja. men da kjørte jeg cd'en via x360 tray. ikke hd. EDIT: satt i digitalkamera kabelen. ser likedan ut.. men uten hell.. vil framdeles ikke starte filmer.. husker jeg rett, så fikk jeg installert driverne via min defekte x360. kanskje det er noe galt med min nåværende? har testet USB porten på den , med xbox vision cam. funker det.. så kan ikke være noe galt led USB porten.. edit2: nå husker jeg ikke om det var den gammle eller nye xboxen jeg fikk installert det på... hmm. rart dette Endret 30. mars 2007 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 en liten bump. Sendte inn en slik reklamasjon mail til komplett ca 2 uker siden. har enda ikke fått noe svar tilbake.. skal jeg bare ta og kjøpe meg en ny en ? og håpe på det beste ?. filmene ligger i hylla og "teaser" meg Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 ring komplett og si at den ikke virker, så får du sikkert en ny. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ja, ta og ring dem og informer at drevet ikke fungerer så får du nok et nytt et Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå