Gå til innhold

En trygdemisbruker har dessverre fått jobb.

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Yess, that's me :)

Har vært på en "ørkenvandring" i de to siste årene. Hvor fysisk beskaffenhet har forhindret meg fra produktivt virke. Ikke fordi jeg ikke kunne gjort en fornuftig jobb, men heller det faktum at "jobbmarkedet" idag ser seg overmåte "blinde" på formell kompetanse.

Nå i dette øyeblikket fikk jeg drømmejobben ... :w00t:

Nå skal jeg få lov til å ta vare på "skadeskutte" unge mennesker. :love:

Jeg får nå lov til å motivere de som trenger det mest. Kunne ikke vært mere heldig enn dette.

Gleder meg til og få lov til å gi "full pupp". :cool:

Edit: Såklart en leif. :hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
En slik stasjon for ungdom med problemer?

8285943[/snapback]

Ja, en "stasjon" som er privat drevet, og privat drevne "stasjoner" får "værstingcasene". Det jeg til nå har oppdaget er at disse "værstingene" er ikke så værst. Det som er "værst" er at næringen er et typisk kvinneyrke, og disse har en nesten umulig oppgave i det å pense villstyrige pubertale "drittunger" på riktig vei. Det kreves etter min mening flere "mannfolk" til den oppgaven. Jeg har nå hatt flere døgn med vakter, og allerede har tilstanden forbedret seg hvor jeg jobber. Ikke fordi jeg går rundt med balltre, men heller fordi jeg tilfører den nødvendige maskuline del av helheten som "livet" består av.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Gratulerer! men hvordan greide du 2 år uten jobb?

8294312[/snapback]

Ja si det ...?

Jeg brukte tiden til å sitte i "endeløse" helsekøer, konstant letende etter muligheter for å "komme videre", tok videreutdanning, og mener å ha funnet noe samfunnsnyttig, som kan kombineres med mine egne planer for å "lykkes".

Lenke til kommentar

Gratulerer! Ikke bare for å ha fått jobb, men en utrolig viktig og ikke minst krevende jobb også! Godt å høre at du tar utfordringen på den positive måten du gjør og er sikker på at du har mye mer å bidra med enn all verdens teoretikere uten annen bakgrunn enn pensum på et eller annet studium ;)

Ønsker deg oppriktig lykke til :)

En liten advarsel dog, det kan være lett å bli for engasjert og ta med seg jobben hjem... Kjenner flere som har brent sitt lys i begge ender av den grunn... Du kan ikke hjelpe alle, men om du hjelper én har du gjort noe av betydning!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Gratulerer! Ikke bare for å ha fått jobb, men en utrolig viktig og ikke minst krevende jobb også! Godt å høre at du tar utfordringen på den positive måten du gjør og er sikker på at du har mye mer å bidra med enn all verdens teoretikere uten annen bakgrunn enn pensum på et eller annet studium ;)

Ønsker deg oppriktig lykke til :)

En liten advarsel dog, det kan være lett å bli for engasjert og ta med seg jobben hjem... Kjenner flere som har brent sitt lys i begge ender av den grunn... Du kan ikke hjelpe alle, men om du hjelper én har du gjort noe av betydning!

8294421[/snapback]

Jeg er "veldig" oppmerksom på akkurat den "detaljen" som omhandler integritet. Derfor tror jeg at jeg kan jobbe veldig effektivt med slike "problembarn". Jeg skal uten å skryte kunne si at jeg har vært med på mye værre selv, og tilfeldigvis skriver jeg dette nå. :) Derfor "er jeg" :whistle:

Uannsett, denne oppgaven elsker jeg. :love:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Husk at ingen ting motiverer så bra som mobbing da :)

8294430[/snapback]

Hey hey, my my, rock and roll can never die :w00t:

Du skal vite at jeg gav disse "problembarna" "full pupp", og da mener jeg med det å snu deres egen "mobbing" til deres eget "speil". Veldig virksomt å kunne "se" seg selv, og samtidig bakke det opp med at man ikke gir seg på tørre møkka.

Så ja, nennsom "mobbing" smaker bedre enn Maarud Original Chips! :w00t:

Lenke til kommentar
Uannsett, denne oppgaven elsker jeg. :love:

8294474[/snapback]

Beste utgangspunktet det! Tror faktisk det et helt avgjørende med en slik innstilling! Mange der ute som trenger litt rettledning, men tror ikke du på deg selv vil ikke de tro på deg heller :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror at med "den" følelsen kommer man langt, og gjerne lengre enn det som defineres som "rasjonelt". Jeg nekter og gi opp overfor alle kynikere. Jeg tror på mennesket! :love:

Lenke til kommentar
Jeg tror at med "den" følelsen kommer man langt, og gjerne lengre enn det som defineres som "rasjonelt". Jeg nekter og gi opp overfor alle kynikere. Jeg tror på mennesket! :love:

8294809[/snapback]

Noen ganger kunne vi ha trengt noen slike lønnsbetalere også :)

Tror nok du fikser det ja :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8294809[/snapback]

Noen ganger kunne vi ha trengt noen slike lønnsbetalere også :)

Tror nok du fikser det ja :)

8294872[/snapback]

Jeg fikser dette veldig "lett", og det sier meg at min "type" er mangelvare i denne næringen, og derfor bruker "vi" unødige midler for denne "produksjonen".

Vi har dessverre litt for mange som "lurer seg unna. De bruker ulike faktorer for å forklare sin egen utilstrekkelighet. Skamløsheten i deres unnskyldninger kjenner ingen grense, men "det" å bruke seg selv for forbedring er like fjernt som hvilket som helst stjernetegn. Skulle ønske at bare en av disse var ærlig. :cool:

Lenke til kommentar

8294809[/snapback]

har du fått jobb eller var du forelsket? :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8294809[/snapback]

har du fått jobb eller var du forelsket? :p

8295035[/snapback]

Ja, si nå det? Tenk deg noe som du er forelsket i, men samtidig ikke har lyst til å stikke den unevnelige i ... :p

Lenke til kommentar
Jeg fikser dette veldig "lett", og det sier meg at min "type" er mangelvare i denne næringen, og derfor bruker "vi" unødige midler for denne "produksjonen".

Vi har dessverre litt for mange som "lurer seg unna. De bruker ulike faktorer for å forklare sin egen utilstrekkelighet. Skamløsheten i deres unnskyldninger kjenner ingen grense, men "det" å bruke seg selv for forbedring er like fjernt som hvilket som helst stjernetegn. Skulle ønske at bare en av disse var ærlig. :cool:

8294945[/snapback]

Tro meg.... "Veldig lett" fikser du det ikke og verdensmester blir man ikke over natten, men du har et godt utgangspunkt om du også trapper litt ned på egne ambisjoner....

Selvtillit er en god ting.... Som regel.... Men er noe helt annet enn å tro at man vet ;) Et snev av ydmykhet i forhold til at man tross alt ikke vet alt kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk for fine tilbakemeldinger trn100.

At ydmykhet er en sterk personlig egenskap har jeg mine tvil til. :p

Når jeg setter veldig lett i hermetegn, så betyr det nettopp det ... :yes: Altså relativt lett.

Min erfaring med jobben er at vanlige mennesker som meg, uten sosionom/psyk-ped-bakgrunn kan oppnå resultater mere effektivt. Dette tror jeg er fordi det å utsette mennesker for gransking/graving i fortiden deres virker mot sin hensikt. Man blir ikke i bedre humør ved å grave seg ned i dritten, og blir man utsatt for "hobbypsykologer" som på tross av at ikke et nødvendig tillitsforhold er tilstede skal bestemme fremdriften, så blir det ofte "kollisjon".

La fortiden ligge, konsentrer deg heller om fremtid, og bruk heller lederegenskaper overfor ungdommene.

Nå skal det også legges til at disse ungdommene er ikke moden for asylet/psykologmat enda. Derfor behøver man ikke å bruke overdrevne virkemidler på dem ...?

Det er kanskje bare nok å være et forbilde, som er forutsigbar og omtenksom.

Men så kan det jo hende jeg tar feil da ... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...