impulzE Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Ok jeg trenger litt hjelp! Oppsettet ser dere i topic. Under ser dere configen. AI Tuning:Manual CPU Frequency:375 DRAM Frequency:750 PCI Express Frequeny:101 PCI Clock Synchronization Mode:33.33MHz Spread Spectrum:Disabled Memory Voltage:Auto CPU VCore Voltage:Auto FSB Termination Voltage:Auto NB Core:Auto SB Core (SATA,PCI E):Auto ICH Chipset Voltage:Auto Modify Ratio Support:Enabled Ratio CMOS Setting:8 C1E Support:Disabled Max CPUID Value Limit:Disabled Vanderpool Technology:Disabled CPU TM Function:Disabled Execute Disable Bit:Enabled PECI:Disabled Memory Remap Feature:Disabled Configure DRAM Timing by SPD:Disabled DRAM CAS# Latency:5 DRAM RAS# to CAS# Delay:5 DRAM RAS# Precharge:5 DRAM RAS# Activate tp Precharge:15 DRAM Write Recovery Time:4 DRAM TRFC:35 DRAM TRRD:10 Rank Write to Read Delay:10 Read to Precharge Delay:10 Write to Precharge Delay:10 Static Read Control:Disabled Initiate Graphic Adapter:PEG/PCI Det snåle er jo at 375 X 8 skal bli 3.000Mhz. Dette er riktig i BIOS, altså den viser 3ghz, det samme gjør Asus Pc probe. Det rare er at om jeg høyreklikker min datamaskin og velger egenskaper så kommer det opp 3375Mhz. Det ser altså ut som om cpu egentlig jobber på 375 x 9 og at multiplier egentlig ikke er stilt. Jeg har jo PC6400 ram og vil helst kjøre ram fsb og cpu på 400mhz, feks 400 x 8 = 3.2Ghz. Hvorfor går ikke dette når 9x400 fungerer fint (Høy temp) Merker meg og at om jeg setter 400fsb ram800 og multiplier på 6 som gir meg 2.4ghz så blir cpu skikkelig varm i forhold til feks 9 x 350. Så det jeg lurer på er HVA er det jeg misser her? Har ikke vært i OC gamet på en god stund Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Det er ikke noe du misser her. Dette er en "software bug" som gjelder de fleste? hk for Core 2 Duo etter hva jeg har erfart selv og via andre (forumet). Dersom det irriterer/frustrerer mye så kjør med default MP, dvs. 9 i dette tilfellet. Endret 29. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
impulzE Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Det er ikke noe du misser her.Dette er en "software bug" som gjelder de fleste? hk for Core 2 Duo etter hva jeg har erfart selv og via andre (forumet). Dersom det irriterer/frustrerer mye så kjør med default MP, dvs. 9 i dette tilfellet. 8267393[/snapback] Ok, men denne softwarebugen, er det slik at Asus og bios er de som viser riktig? Eller er det xp som har rett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er ikke noe du misser her.Dette er en "software bug" som gjelder de fleste? hk for Core 2 Duo etter hva jeg har erfart selv og via andre (forumet). Dersom det irriterer/frustrerer mye så kjør med default MP, dvs. 9 i dette tilfellet. 8267393[/snapback] Ok, men denne softwarebugen, er det slik at Asus og bios er de som viser riktig? Eller er det xp som har rett? 8268463[/snapback] Det er Asus, Bios.. og CPU-Z som viser korrekt. Irriterende (og for noen forvirrende) "bug". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå