Lanka Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Fikk nettopp brev fra privatistkontoret at eksamensdato for Muntlig 2FY er 24.April. Jeg har 3MX i tillegg som jeg har undervisning i. Men har ikke undervisning i 2FY. Dette er altså samtidig som jeg er i militæret. Jeg trodde eksamen skulle være i Juni en gang, slik som muntlig eksamen normalt pleier å være på videregående skoler. Men denne gangen fikk jeg bakoversveis i og med at jeg ikke har begynt å lese enda. Hva burde jeg gjøre? Bare satse på å nilese? Eller konsentrere meg om alt og prøve å forstå mest mulig? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Du kan jo ringe og forsøke å utsette eksamen, burde gå an med muntlig... I muntlig fysikk er det viktig å lese boka godt, og gjøre noen oppgaver til hvert kapittel. Matten er ikke vanskelig i fysikk, så du bør greie det greit. Leser du hvert kapittel og gjør 3-4 oppgaver til hvert av dem, har du et godt grunnlag. Så kan du hvis du har mer tid, gjøre fler oppgaver og gå gjennom sammendragsklammene for hvert kapittel. Siden du er i militæret er det ikke sikkert du har nok tid, men i muntlig må du ha lest og vært igjennom det meste. Hadde du skullet ha skriftlig eksamen kunne du nesten bare regnet oppgaver. Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 3-4 oppgaver til hvert kapittel!? Jeg fikk 4 i 2FY og jeg slet i mange, mange timer. Greit nok at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder matte og fysikk, men litt forståelse bør du ha og lese litt på alt. Må du ikke ha forsøk på muntlig fysikkeksamen også? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Du skal vel egentlig det, men vet ikke hvor nødvendig det er. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte gjennom alle forsøkene som man vanligvis gjør iløpet av et år. Det var bortkastet tid for min del, fant jeg ut når jeg kom på eksamen. Forsøket jeg fikk på eksamen var å sette opp en seriekoblet krets og en paralellkoblet krets. Endret 3. april 2007 av EDB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå