Gå til innhold

er batanga kniver lov å eie, bare ikke selge i nor

papirvann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batangakniver er i følge forskriften om skytevåpen, våpendeler og ammunisjons §1 ulovlig å både kjøpe, erverve, inneha og eie. Dette gjelder ikke hvis kniven tilhører politiet/forsvaret, eller hvis kniven er ment for/tilhører en samling.

Lenke til kommentar
Batangakniver er i følge forskriften om skytevåpen, våpendeler og ammunisjons §1 ulovlig å både kjøpe, erverve, inneha og eie. Dette gjelder ikke hvis kniven tilhører politiet/forsvaret, eller hvis kniven er ment for/tilhører en samling.

8267405[/snapback]

kult! må denne samlingen kunne bevises hvis jeg blir stoppet i tollen med la oss si 10 kniver?

Lenke til kommentar

Hvorvidt loven kan oppheves for private samlinger til 13-15 åringer (regner med du er noe mellom der, basert på skrivingen din), vet jeg ikke. Jeg går ut i fra at forskriftene er relativt strenge på slike unntak. At du bare kan spasere rett gjennom tollen hvis du blir stoppet, blir nok ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Hvorvidt loven kan oppheves for private samlinger til 13-15 åringer (regner med du er noe mellom der, basert på skrivingen din), vet jeg ikke. Jeg går ut i fra at forskriftene er relativt strenge på slike unntak. At du bare kan spasere rett gjennom tollen hvis du blir stoppet, blir nok ikke tilfellet.

8268181[/snapback]

er jo 16 så da går det bare bra ;)

Lenke til kommentar

Har en kompis som samler på kniver. Han har registert seg som samler av antikke våpen for å ha lov å eige slike kniver. Så det er ikke bare å dukke opp og si at du samler.

Han ble forøvrig fratatt et par slike kniver i tollen en gang da han akkurat hadde startet å samle og ikke hadde registrert seg. Han fikk beskjed at knivene kom til å bli destruert. Deretter dro han fram en liten "mini variant" av samme knivtypen, sånn type 1 cm langt blad laget som nøkkelring. Type ikke skarp nok til å skjære smør engang. Og spurte om de skulle ha den også.

Tollerne fikk seg en god latter i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...