Gå til innhold

Stillegående PSU til moderat oppsett - billig?

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en god, men ikke så altfor kraftig PSU til en liten server jeg skal bygge.

Har sett litt på HiPer 530W, men netshop har den ikke i sortementet (vil helst handle på netshop ettersom mesteparten av det andre jeg skal handle kommer til å bli kjøpt der og den har litt blandede reviews ang. støy.

Men hvis pris inkl. frakt ikke blir så utrolig avskrekkende kan jeg lokkes til å handle andre steder.

Oppsettet som skal inni denne boksen blir med all sannsynlighet følgende:

X2 3800+ stock hastighet

DFI Lanparty NF4 ultra-d

1x sata disk 7200rpm

1x IDE disk 5600rpm

1x Optisk CD/DVD drev

Det billigste vifteløse skjermkortet jeg klarer å finne.

3 120mm vifter - planlegger ett lian li PC7BSCANDV3 - link

Hovedfokus for PSU er stillhet, kvalitet og helst lav pris. Om det er avtagbare kabler eller stilig/jalla design bryr jeg meg en døyt om.

I værste fall kjøper jeg en overdimensjonert Mist 500w med kabler, men det blir litt dyrt igjen til ett oppsett som jeg ser for meg kan drives med langt mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen?

Hvodan er OCZ Modstream 450W? jeg så på en side at de ligger på ~40db, men det virker kunstig høyt? Noen som kan bekrefte om de er stille? Sånn i forhold til en Mist 500w kablet?

Har også vurdert en Enermax Liberty... http://www.tweaknews.net/reviews/enermax400/index4.php

Huff jeg vurderer bare å kjøpe en Mist 500W igjen for å være sikker på hva jeg får, men den er litt dyr .P

Lenke til kommentar

Takker for forslag. Tror jeg skal satse på den seasonic'en så kjøper jeg skjermkort fra amentio også. Da sparer jeg iallefall litt på porto :p

Er det bare meg eller må postene mine alltid ha 2 poster for å få replies? :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...