Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det være det? Enkelte personer tenner på slike ting. Litt vanskelig å avgjøre om han er sadist eller masochist ut i fra innlegget hans, men jeg vil tro det er førstnevnte. Men de liker vel ikke at partneren går. :hmm:

 

Noen som vet om SM-folk har et annet syn på "normal" vold enn andre mennesker? I og med at de gjerne vil utøve/bli utsatt for det i senga, kan man jo lure litt. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Så du foretrekker at dama styrer showet? Litt dasking er jo unektelig hawt. :p: Men dasking kan jo ikke gå under vold, eller?

 

Nå er ikke jeg inne I SM, men dersom du er masochisten i forholdet, skal man vel ihvertfall ikke slå tilbake. Betyr det at menn egentlig alltid burde være den underlegne i slike leker, dersom man følger regelen om at det er verre at gutter slår, eller teller ikke dette som slag i det hele tatt? Jeg vil ikke tro det, men det spørs jo hva slags voldsterskel man har, og den er jo individuell.

Lenke til kommentar
Jeg er sjeleglad for at jeg aldri kommer til å bevege meg i nærheten en person som har et slik menneskesyn og som forventer at vold er greit så lenge det er rettet mot det sterke kjønn.

 

Grunnen til at folk her sier at de ikke ville godtatt vold, selv fra en jente, er fordi de har et menneskesyn som tilsier at vold er galt og ikke hører hjemme noe sted enten det er en jente eller en gutt som utøver den mot en uskyldig part.

Hvorfor skal vold være greit så lenge det er fra en jente?

9364751[/snapback]

 

nei nei nei.. du har tydeligvis misforstått hva jeg mener.. " two wrongs dont make it right" er det noen som sier, og det er jeg enig i..! jeg er imot vold, det har jeg sagt 100 ganger nå!! faktisk så er jeg en av få som mener at man IKKE burdte slå tilbake uansett hvem som slår meg (dvs.hvis det handler om ETT slag da..) og ja, det har jeg faktisk erfart selv.. det jeg har sagt hele tiden er at så lenge det er en jente som slår en gutt en gang, så syns jeg gutten burdte manne seg litt opp og ikke rope likestilling med en gang og dermed slå henne tilbake.. :thumbdown: gammeldags er jeg kanskje, men syns det er en god holdning..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg er godt på vei i planleggingen av en utdannelse i militæret jeg, så der traff du blink  :thumbup:

 

men serr, du er akkurat den typen dame jeg skriver om. Du vil bare ha fordelene ved likestilling. Hvorfor skulle jeg kjempe for likestilling på områder man ikke kan forandre på? Gjør ikke det. Men jeg kan stå (og står) for mine ord og ta konsekvensene av det, det kan du banne på. Men nok om det.

 

Mener du virkelig at likestilling med pinpoint på fysikk er den eneste forskjellen mellom jenter og gutter? Du sier jo selv at det finnes både svære jenter og små gutter.  :roll:

9364752[/snapback]

 

 

så bra at du kan stå for dine ord da.. :yes: og du får se om du kan stille på lik linje med gutta ute i felten og alle de fyskiske kravene.. lykke til! for det er nettopp fysikk og god gammeldags respekt for kvinner og menn som jeg snakker om her.. overrasker meg at en jente som deg selv ikke skjønner hva jeg mener,,, kanske du drar frem stolen til gutter når du er på date? eller åpner døra på bilen til gutta når de skal ut av bilen? du skjønner nok hva jeg mener..

 

det finnes jo forskjeller hos gutter og jenter, men det som skiller oss mest er jo fysikk! og så kommer alt det emosjonelle osv.. og for tolvte gang, så JA det finnes unntak,,

Lenke til kommentar
Det som skiller kjønnene ligger ikke først og fremst i styrken.

 

Om man skulle definere essensen av mannen sett i kontrast til kvinnen, så ville ikke signalementet være "kraftigere og sterkere" først og fremst.

9380227[/snapback]

 

så hva ville det da være? er ikke mannen generelt fysisk sterkere? vi vet jo alle at gutter er sterkere enn jenter!! skjønner ikke hvorfor noen av dere prøver å late som at det ikke er sant!? eller har jeg misforstått nå.. ? foklar gjerne så jeg skjønner :yes:

Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at menn i gjennomsnitt er sterkere enn kvinner fysisk (hvor mye aner jeg ikke).

 

Jeg bestrider bare at dette er den viktigste forskjellen kjønnene i mellom, slik du later til å mene.

9380727[/snapback]

 

 

ja, så hva mener du er det viktigste som skiller oss kjønnene da?

Lenke til kommentar

Hodet.

 

Jeg mener det er godt grunnlag for å tro at menn og kvinner har viktige forskjeller i temperament, følelsesliv, læremetoder og så videre.

 

Kanskje ikke så politisk korrekt å si i en tid og et sted da alle skal være mest mulig like, men la gå.

 

(Forøvrig trenger ikke forskjellene være astronomiske, men jeg står på at de er minst like større eller større enn det fysiske størrelsesforholdet i gjennomsnitt.)

Lenke til kommentar
Det handler da for svingende ikke om hvem som tåler et slag bedre enn andre her.

 

Hele denne diskusjonen er mildt sagt latterlig. Faktisk ganske patetisk nå.

 

 

Hvorfor er det greit at kvinner skal kunne gjemme seg bak det svake kjønn og ha rett til å slå en mann i ansiktet uten represalier?

 

Hvorfor er det greit at hun gikk til det steget og at det skal være allment godtatt pga forestillinger om at menn skal være gentlemen og bare godta det?

 

 

Problemet med dette idealet i dag er at det er så mange filmer som viser en kvinne slå en mann i ansiktet for å få utløp for sitt sinne og frusturasjon mens mannen bare godtar det og lar kvinnen holde på, for så og holde henne inntil seg til hun bryter sammen i gråt og hele scenen blir omgjort til et intimt og tårevått øyeblikk om et pars samlivsproblemer.

 

Hvorfor skal dette være greit? Og hvorfor skal dette være den allmenne godtatte måten og en demonstrasjon av kvinnens rettigheter dersom hun er sint på sin partner?

 

 

Det har ingen ting med å være gentleman dersom man godtar sin partner å utøve fysisk vold mot seg eller på andre måter dominere sin egen eksistens i et parforhold. Dette kaller man å være en tøffelhelt.

 

Hva med å snu det på hodet og forvente en dame å være en lady og oppføre seg deretter? Hvorfor er ikke dette like viktig i dagens samfunn når det stilles så store krav til menn?

 

men virker som at det er mange gutter her som ikke tåler å få seg en på trynet.. sutrer og ynker seg som småunger: "spørs hvor hun slo meg og hvor hardt osv".. barsk dere opp og ta det som en mann!

 

Jeg er sjeleglad for at jeg aldri kommer til å bevege meg i nærheten en person som har et slik menneskesyn og som forventer at vold er greit så lenge det er rettet mot det sterke kjønn.

 

Grunnen til at folk her sier at de ikke ville godtatt vold, selv fra en jente, er fordi de har et menneskesyn som tilsier at vold er galt og ikke hører hjemme noe sted enten det er en jente eller en gutt som utøver den mot en uskyldig part.

Hvorfor skal vold være greit så lenge det er fra en jente?

 

EDIT: Fikset quote tag

9364751[/snapback]

 

Veldig bra sagt..Kunne ikke sagt det bedre..Nei seriøst jeg kunne ikke det..

men jeg forstod hva du skrev og jeg er helt enig..Beste innlegget i denne tråden..

Lenke til kommentar
Er ikkje me som grin eller går etter "mamma". (les: Gamle normer.)

 

Om de jenter er så lettknuselege, får de halda kustus på dykk sjølve, nett som de krev me gutar skal gjere...

9363579[/snapback]

 

 

helt enig! snakk med munnen og ikke nevene!

 

edit: men virker som at det er mange gutter her som ikke tåler å få seg en på trynet.. sutrer og ynker seg som småunger: "spørs hvor hun slo meg og hvor hardt osv".. barsk dere opp og ta det som en mann! :mad:

9363722[/snapback]

Hvorfor i helvete skal vi tåle å få en på trynet da? Hvorfor kan ikke dere tåle å få en tilbake? Sutrer og ynker oss.. det er du som sutrer og ynker deg. Det er du som ikke tåler å få deg en på trynet. Synes du skal skjerpe deg.

 

Edit: Helt enig med Frosten.

 

Vi trenger flere jenter som Pwned og mindre jenter som Melisma, helst ingen av hu.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
nei nei nei.. du har tydeligvis misforstått hva jeg mener.. " two wrongs dont make it right" er det noen som sier, og det er jeg enig i..! jeg er imot vold, det har jeg sagt 100 ganger nå!! faktisk så er jeg en av få som mener at man IKKE burdte slå tilbake uansett hvem som slår meg (dvs.hvis det handler om ETT slag da..)

9380012[/snapback]

Ja, men da er vi jo enige. Det vil si, helt til du kommer med dette:
det jeg har sagt hele tiden er at så lenge det er en jente som slår en gutt en gang, så syns jeg gutten burdte manne seg litt opp og ikke rope likestilling med en gang og dermed slå henne tilbake..  :thumbdown:  gammeldags er jeg kanskje, men syns det er en god holdning..

9380012[/snapback]

Hvorfor kan du ikke bare si at man ikke skal slå tilbake, og _ferdig_ med det? Når du fremmhever at menn ikke skal slå tilbake mot damer, rett etter at du har sagt at man ikke skal slå tilbake uansett, virker det som om du ikke er helt enig med deg selv.
Lenke til kommentar

Bingo!

 

Det virker som om du sliter mer med forklaringsproblemer, Melisma. For å klargjøre problemstillingen enda mer for deg, stiller jeg følgende spørsmål:

 

Hva er forskjellen på "mannlig ære" eller "manneskikk," som du også brukte i et innlegg, og vanlig "ære" og "folkeskikk"? Hva er forskjellen, konkret? Jeg tror ikke dette ligger klart for deg, nemlig.

Lenke til kommentar
Hvorfor i helvete skal vi tåle å få en på trynet da? Hvorfor kan ikke dere tåle å få en tilbake? Sutrer og ynker oss.. det er du som sutrer og ynker deg. Det er du som ikke tåler å få deg en på trynet. Synes du skal skjerpe deg.

 

Edit: Helt enig med Frosten.

 

Vi trenger flere jenter som Pwned og mindre jenter som Melisma, helst ingen av hu.

9384258[/snapback]

 

 

sier ikke at det er riktig av en jente og slå en gutt.. nå må alle prøve og få med seg det for siste gang! og vet ikke hva du mener når noen sutrer og ynker seg, men det så ihvertfall ut som at det var noen her som syntes det å bli slått en gang av en jente, var det mest forferdeligste som kunne skjedd.. så derfor syns jeg ihvertfall gutta kan manne seg litt opp og vise at de er litt tøffe! men hvis man ikke klarer det så er det også greit :yes: da tok jeg tydeligvis feil når jeg trodde at gutta var litt barskere enn oss jentene.. ikke alle kan være en Bruce Willis heller..

 

så hvis Pwned slår deg en gang fordi hun er sint eller såret, så kan du slå henne tilbake.. du har hennes tillatelse tydeligvis..

Lenke til kommentar
sier ikke at det er riktig av en jente og slå en gutt.. nå må alle prøve og få med seg det for siste gang! og vet ikke hva du mener når noen sutrer og ynker seg, men det så ihvertfall ut som at det var noen her som syntes det å bli slått en gang av en jente, var det mest forferdeligste som kunne skjedd.. så derfor syns jeg ihvertfall gutta kan manne seg litt opp og vise at de er litt tøffe! men hvis man ikke klarer det så er det også greit  :yes:  da tok jeg tydeligvis feil når jeg trodde at gutta var litt barskere enn oss jentene..  ikke alle kan være en Bruce Willis heller..

 

så hvis Pwned slår deg en gang fordi hun er sint eller såret, så kan du slå henne tilbake.. du har hennes tillatelse tydeligvis..

9387771[/snapback]

Dersom gutta er barskere enn jentene, er det fordi jentene har valgt det. Det er ikke noe problem for ei jente å komme opp på barsking-toppen med gutta. Noen måneder eller et år med kampsport og hvilken som helst jente stiller likt med en gutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...