Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå

Anbefalte innlegg

*snip*

9361453[/snapback]

Jeg er helt enig med deg, jeg. Vi mannfolk tåler en hel del mer enn kvinnfolk, og derfor skal vi ikke dra likestillingen usannsynlig langt. Jeg vet ikke med andre gutter, men jeg reagerer ikke så veldig på smerte (selv om jeg kjenner den), bare om jeg skvetter av den :p

9361582[/snapback]

Eg reagerer heller ikkje alltid på smerte, som f.eks. for ikkje so lenge sidan var det nokon som sparka meg ein eller anna plass (ikkje dei eldlere delar) og då var det han som fekk vondast, ikkje eg. Det kan vere morosamt av og til. :!: Spesielt når eg ikkje får vondt i det heile tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
, når jeg sikter til gode gamle gentlemenn, så mener jo ikke jeg alle de mennene som var voldelig da.. jeg mener selvsagt de mennene som holdt på sin manndom og ikke slo jenta etter å ha mottatt ett slag selv..  som viste seg selv den respekten og jenta..

9361777[/snapback]

Hvorfor skal ikke jenten vise seg selv og mannen den respekten å ikke sende hånden i fjeset på han? Er en bitch slap annerledes når en jente bruker den? Bare for å kverulere :p

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke jenten vise seg selv og mannen den respekten å ikke sende hånden i fjeset på han? Er en bitch slap annerledes når en jente bruker den? Bare for å kverulere :p

9363410[/snapback]

jo, en jente ska å vise sin respekt til gutta på lik linje.. men når uhellet først er ute, så må gutta vise styrke syns nå jeg... når det er snakk om ett slag.. såpass takler man vel uten og måtte grine etter mamma...

Lenke til kommentar
Men hva i alle dager gjør denne "æren" spesielt "mannlig"? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke snakker om generell, kjønnsløs "ære" i stedet.

9347255[/snapback]

selvsagt skal begge ha "ære" i å kunne oppføre seg ordentlig!! men når situasjonen er slik at en jente har slått en gutt, så diskuterer jeg utifra det! jeg har aldri sagt at det er greit at jenter slår men ikke gutter!?!? det er andre som har snudd innleggene mine på hodet og gjort sitt aller beste for å misforstå hva jeg mener.. :hrm: hvis ikke jeg kan ta utgangspunkt i at jenta allerede har slått, så vet ikke jeg hva jeg diskuterer her egentlig :ermm:

Jeg skjønner at du ikke mener det bør være noen forskjell, men noe må det jo ligge under når du skriver "mannlig ære" i stedet for bare å påkalle "ære"! Det var ikke svar på en kommentar det denne "æren" ble spesielt knyttet til menn. Du skrev det på eget initiativ. Du må gjerne prøve å forklare hvorfor :)

Og der dukket det opp igjen:

kall det kjønnsdiskriminering eller hva dere vil, det er liksom litt av den guttegreia om dere skjønner..

"Det er liksom den guttegreia?" Det er jo det det ikke er - eller skal være. Mer presist...?

igjen så må jeg si at jeg synes fortsatt at hvis gutten klarer å unngå å slå, (jo, gutter er generelt  fysisk sterkere, men JA det finnes unntak) dette vet dere jo! også har det også litt med min gammeldagse holdning at gutta tåler ett slag og er litt tøffere enn oss jentene sånn sett..  ;)  er det jeg mener med denne ridderligheten..

Der kom innrømmelsen, ja :) Og jeg er enig: Det er en gammeldags holdning.

Ps. Hvis vi snur denne debatten om til å bli en kjønnsløs debatt.. så tviler jeg på at den blir interessant nok til å følge med på lenger..

9348165[/snapback]

Akkurat! Mister debatten kjønnsperspektiv, dør den ut. Kanskje like greit. Så kan noen senere starte en tråd om vold generelt, om de vil diskutere det.

Lenke til kommentar
Er ikkje me som grin eller går etter "mamma". (les: Gamle normer.)

Om de jenter er så lettknuselege, får de halda kustus på dykk sjølve, nett som de krev me gutar skal gjere...

9363579[/snapback]

helt enig! snakk med munnen og ikke nevene!

edit: men virker som at det er mange gutter her som ikke tåler å få seg en på trynet.. sutrer og ynker seg som småunger: "spørs hvor hun slo meg og hvor hardt osv".. barsk dere opp og ta det som en mann! :mad:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Akkurat! Mister debatten kjønnsperspektiv, dør den ut. Kanskje like greit. Så kan noen senere starte en tråd om vold generelt, om de vil diskutere det.

9363667[/snapback]

Det ville være for det bedre. Jeg mener i alle fall at det er fullstendig unødvendig å dra inn kjønn fordi dette er en sak som bør diskuteres på generelt grunnlag. Person X og Person Y, ikke Person X(gutt) og Person Y(jente).

Lenke til kommentar
ja, selvsagt inkluderer dette jenter! men det forandrer ikke det faktum at jeg mener det ikke er riktig at gutt  slår jente etter hun har gitt han en på tygga...  jente vs jente derimot blir mere riktig for meg hvis man skal sammenligne..

Da er det heller ikke riktig at ei jente slår tilbake dersom hun får et slag av en gutt?

som jeg har sagt 100 ganger i denne tråden nå, så JA, det finnes unntak av jenter som kan banke opp en gutt.. men skal jeg ta utgangspunkt i alle individer som lever på denne planeten, så kommer dette til å bli verdens lengste innlegg skjønner du..  :hrm:  jeg snakker generelt sett!!  og ja, ett slag fra noen kan gi brukket nese eller løs tann, men som oftes så er da ikke jentene som brekker ting i trynet på gutta da..

9359721[/snapback]

Du snakker generelt sett, og du har et svært generelt syn. Du sitter med et mer tradisjonelt syn på kjønnene enn meg. Du kan ta utgangspunkt i at dersom ei jente vil banke opp en gutt, så er ikke det noe problem og trene seg opp et par måneder. Du kan ta utgangspunkt i at kvinner historisk sett har utmerket seg som dyktige krigere.

mener ikke at vi skal gå tilbake i tid, men holde på de gode moralene som våre fordedre opparbeidet seg og kjempet hardt for å holde på, til og med i tunge tider..! som feks. ære og stolthet i det og være mann..!

du understreker mitt poeng bare enda sterkere her.. de kunne ikke si noe annet fordi mannen var sterkere.. eller? har jeg gått glipp av no??

Tja, noe av den gode moralen våre forfedre hadde var en eksepsjonell likestilling. Mann og kvinne ble sett på som like. Det inkluderte stolthet i det å være kvinne også!

Lenke til kommentar

Om de jenter er så lettknuselege, får de halda kustus på dykk sjølve, nett som de krev me gutar skal gjere...

9363579[/snapback]

edit: men virker som at det er mange gutter her som ikke tåler å få seg en på trynet.. sutrer og ynker seg som småunger: "spørs hvor hun slo meg og hvor hardt osv".. barsk dere opp og ta det som en mann! :mad:

9363722[/snapback]

Enig med deg der selv om jeg er gutt. Jeg tåler en del slag og vis en jente slår meg så tenker jeg meg om. Kanskje jeg fortjente det, fortjente jeg det ikke går jeg unna. Jeg slår ihvertfall ikke tilbake!

Lenke til kommentar

9363579[/snapback]

9363722[/snapback]

Tåler du å få deg en på trynet? Synes du det er godt, om du i det hele tatt har opplevd det? Kan ikke du også barske deg opp og ta støyten, uavhengig av kjønn?

Det er noe meget feil og meget gammeldags over den holdningen at gutter er tøffe og røffe og jenter er skjøre. Litt av samme holdningen som gjorde at kvinner ikke skulle arbeide eller være selvstendige.

Lenke til kommentar

Det handler da for svingende ikke om hvem som tåler et slag bedre enn andre her.

Hele denne diskusjonen er mildt sagt latterlig. Faktisk ganske patetisk nå.

Hvorfor er det greit at kvinner skal kunne gjemme seg bak det svake kjønn og ha rett til å slå en mann i ansiktet uten represalier?

Hvorfor er det greit at hun gikk til det steget og at det skal være allment godtatt pga forestillinger om at menn skal være gentlemen og bare godta det?

Problemet med dette idealet i dag er at det er så mange filmer som viser en kvinne slå en mann i ansiktet for å få utløp for sitt sinne og frusturasjon mens mannen bare godtar det og lar kvinnen holde på, for så og holde henne inntil seg til hun bryter sammen i gråt og hele scenen blir omgjort til et intimt og tårevått øyeblikk om et pars samlivsproblemer.

Hvorfor skal dette være greit? Og hvorfor skal dette være den allmenne godtatte måten og en demonstrasjon av kvinnens rettigheter dersom hun er sint på sin partner?

Det har ingen ting med å være gentleman dersom man godtar sin partner å utøve fysisk vold mot seg eller på andre måter dominere sin egen eksistens i et parforhold. Dette kaller man å være en tøffelhelt.

Hva med å snu det på hodet og forvente en dame å være en lady og oppføre seg deretter? Hvorfor er ikke dette like viktig i dagens samfunn når det stilles så store krav til menn?

men virker som at det er mange gutter her som ikke tåler å få seg en på trynet.. sutrer og ynker seg som småunger: "spørs hvor hun slo meg og hvor hardt osv".. barsk dere opp og ta det som en mann!

Jeg er sjeleglad for at jeg aldri kommer til å bevege meg i nærheten en person som har et slik menneskesyn og som forventer at vold er greit så lenge det er rettet mot det sterke kjønn.

Grunnen til at folk her sier at de ikke ville godtatt vold, selv fra en jente, er fordi de har et menneskesyn som tilsier at vold er galt og ikke hører hjemme noe sted enten det er en jente eller en gutt som utøver den mot en uskyldig part.

Hvorfor skal vold være greit så lenge det er fra en jente?

EDIT: Fikset quote tag

Endret av Frosten
Lenke til kommentar
jeg syns dere misbruker ordet "likestilling" nå.. greit at man skal ha likestilling når det gjelder jobb, lønn osv..  men når det kommer til akkurat dette temaet så kan ikke likestilling tas i bruk mener nå jeg.. for dette handler nemlig om fysikk og ja, jeg må si det enda en gang - "god gammeldags folkeskikk! eller manne-skikk burdte jeg kalle det denne gangen...

I mine øyne så er du faen ikke mye mann hvis du smeller til jenta etter hun har slått deg EN gang!! noe må da mannfolka tåle litt ekstra, er jo nettopp det vi fleste jenter er tiltrukket av, og som gjør dere til skikkelige mannfolk..  at dere er litt tøffere enn oss jenter..

så når det gjelder denne likestillingen så kan den ikke telle når det gjelder fysikk, er det eneste som skiller oss gutta og jentene jo..

og hva med denne hederlige "cowboy"-sjarmen de hadde før.. hvor er alle gentlemennene blitt av? har de dødd ut?

Pwned: siden du tydeligvis står på guttas side i denne saken, så foreslår jeg at du pakker kofferten og kommer deg inn i militæret! :mad:  du er jo rundt den alderen nå!  kjemper du for likestilling på ALLE områder, til og med de som vi ikke kan forandre på, så får du jaggu meg stå for dine ord og tåle konsekvensene! så når har du tenkt til å dra?

9361453[/snapback]

Jeg er godt på vei i planleggingen av en utdannelse i militæret jeg, så der traff du blink :thumbup:

men serr, du er akkurat den typen dame jeg skriver om. Du vil bare ha fordelene ved likestilling. Hvorfor skulle jeg kjempe for likestilling på områder man ikke kan forandre på? Gjør ikke det. Men jeg kan stå (og står) for mine ord og ta konsekvensene av det, det kan du banne på. Men nok om det.

Mener du virkelig at likestilling med pinpoint på fysikk er den eneste forskjellen mellom jenter og gutter? Du sier jo selv at det finnes både svære jenter og små gutter. :roll:

Lenke til kommentar
Det handler da for svingende ikke om hvem som tåler et slag bedre enn andre her.

Hele denne diskusjonen er mildt sagt latterlig. Faktisk ganske patetisk nå.

Hvorfor er det greit at kvinner skal kunne gjemme seg bak det svake kjønn og ha rett til å slå en mann i ansiktet uten represalier?

Hvorfor er det greit at hun gikk til det steget og at det skal være allment godtatt pga forestillinger om at menn skal være gentlemen og bare godta det?

Problemet med dette idealet i dag er at det er så mange filmer som viser en kvinne slå en mann i ansiktet for å få utløp for sitt sinne og frusturasjon mens mannen bare godtar det og lar kvinnen holde på, for så og holde henne inntil seg til hun bryter sammen i gråt og hele scenen blir omgjort til et intimt og tårevått øyeblikk om et pars samlivsproblemer.

Hvorfor skal dette være greit? Og hvorfor skal dette være den allmenne godtatte måten og en demonstrasjon av kvinnens rettigheter dersom hun er sint på sin partner?

Det har ingen ting med å være gentleman dersom man godtar sin partner å utøve fysisk vold mot seg eller på andre måter dominere sin egen eksistens i et parforhold. Dette kaller man å være en tøffelhelt.

Hva med å snu det på hodet og forvente en dame å være en lady og oppføre seg deretter? Hvorfor er ikke dette like viktig i dagens samfunn når det stilles så store krav til menn?

men virker som at det er mange gutter her som ikke tåler å få seg en på trynet.. sutrer og ynker seg som småunger: "spørs hvor hun slo meg og hvor hardt osv".. barsk dere opp og ta det som en mann!

Jeg er sjeleglad for at jeg aldri kommer til å bevege meg i nærheten en person som har et slik menneskesyn og som forventer at vold er greit så lenge det er rettet mot det sterke kjønn.

Grunnen til at folk her sier at de ikke ville godtatt vold, selv fra en jente, er fordi de har et menneskesyn som tilsier at vold er galt og ikke hører hjemme noe sted enten det er en jente eller en gutt som utøver den mot en uskyldig part.

Hvorfor skal vold være greit så lenge det er fra en jente?

EDIT: Fikset quote tag

9364751[/snapback]

Quoted for truth.

Denne posten beskriver mitt syn totalt. Jeg mener hele denne diskusjonen egentlig er en fantastisk blindvei: enten diskuterer man vold generelt eller så lar man være å diskutere vold. Det er ikke noe som heter kvinnevold (må ikke forveksles med vold mot kvinner) og mannevold og det ene er ikke bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Enig med deg der selv om jeg er gutt. Jeg tåler en del slag og vis en jente slår meg så tenker jeg meg om. Kanskje jeg fortjente det, fortjente jeg det ikke går jeg unna. Jeg slår ihvertfall ikke tilbake!

9364440[/snapback]

Er det slik at du blir slått i trynet av ei dame, er det ikke sikkert du har valget om du vil slå tilbake i det hele tatt. Kan hende ligger du langflat, ute av stand til å "gå unna".

Lenke til kommentar

9364440[/snapback]

Er det slik at du blir slått i trynet av ei dame, er det ikke sikkert du har valget om du vil slå tilbake i det hele tatt. Kan hende ligger du langflat, ute av stand til å "gå unna".

9365882[/snapback]

Poenget er?

Lenke til kommentar
Tåler du å få deg en på trynet? Synes du det er godt, om du i det hele tatt har opplevd det? Kan ikke du også barske deg opp og ta støyten, uavhengig av kjønn?

Det er noe meget feil og meget gammeldags over den holdningen at gutter er tøffe og røffe og jenter er skjøre. Litt av samme holdningen som gjorde at kvinner ikke skulle arbeide eller være selvstendige.

9364614[/snapback]

ja, jeg har fått meg en på trynet opptil flere ganger, og jeg slo ikke tilbake heller! og ikke sutra jeg som en liten unge heller :mad: jeg tok imot og bestemte meg for å gå derfra istedet! så jo jeg barska meg opp :angry:

Lenke til kommentar

Klovnene kan for min del hoppet fra en eller annen bro. Poenget er at media sluker det rått og hauser det opp i kanaler, aviser, tabloider etc.

Det er det de vil oppnå! Om media hadde gidd en god gammaldags faen i det hadde ikke folk brydd seg. Syntes vi burde lage en tråd om Casuals, men jeg orker ikke nå. Er et artig felt å diskutere, faktisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...