Frosten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 fortsatt ingen som har svart meg på spm mitt.. : hvis en jente slår deg en gang i ansiktet, slår du/dere tilbake? ja,det finnes jenter som er sterke og gutter som er svake.. men generelt så er jo gutta sterkest da.. det vet vi jo.. er det jeg tar utgangspnkt i nåe jeg sier at gutt vs jente ikke blir rettferdig.. Jenter har ingen som helst rett til å gjemme seg bak påstanden om at vold fra jenter rettet mot menn er greit fordi jenter i de fleste tilfeller er fysisk underlegne menn. Dersom dette blir brukt som et argument for at menn ikke skal slå tilbake, så burde jenten ha tenkt på dette før hun gikk til det steget og bestemte seg for å slå. Det finnes ingen unnskyldninger om jenter slår, enten det er i ren frustrasjon eller sinne. Dersom det skal bli forventet at menn skal kunne kontrollere temperamentet sitt gjelder det samme for kvinner. Når det er sagt så har jeg aldri slått en jente og jeg kan ikke tenke meg at jeg vil komme opp i en slik situasjon i fremtiden heller. Men om jeg mot alle odds skulle finne meg i en slik situasjon, ja, da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Grunnet min fysikk, trening og mine tanker om hvordan man skal forholde seg til jenter generelt, så hadde jeg neppe slått en jente i ansiktet, men da er det ikke sagt at jeg ikke hadde foretatt meg noe. Jeg hadde demonstrert min fysikk på en overbevisende måte for å vise henne at det ikke var lurt, men dersom hun ikke hadde stoppet hadde jeg nok gått mer drastisk til verks. Sannsynligvis hadde jeg slått tilbake i enten leveren eller milten, steder som gjør ekstremt vondt og som kan sette en person ut av spill veldig lenge. Poenget er at man ikke skal stå og ta i mot fysisk vold selv om det angivelig er fra en som er svakere enn seg selv, uavhengig av kjønn. Etikk og moral går begge veier. Dersom man først går til det steget at man bestemmer seg for å utøve vold mot andre så har de sin fulle rett til å forsvare seg og gi tilbake med samme mynt. Hvordan den andre personen velger å svare er helt opp til den personen selv så lenge man ikke eskalerer og drar konflikten opp på et høyere nivå. Da vil man få problemer i en eventuell rettsak, men det er bare tull at man ikke har lov til å slå tilbake så lenge man vet når en skal gi seg. Jeg vil bare avslutte med at dette med at man ikke skal slå jenter er noe samfunnet lærer oss. Det er ingen lover som sier at jenter stiller i en annen kategori enn hva gutter gjør. Det er tabu å slå jenter og mange har forestillinger om at det kun er menn som er voldsutøvere, noe som er helt feil. Når alt kommer til alt, så er det opp til hver enkelt av oss å avgjøre hvordan man skal håndtere en situasjon, og det eneste som har noe å si er den personens oppfatninger om hva som er riktig å gjøre basert på oppdragelse, miljø, samfunn og ens oppfatninger om etikk. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det spørs. Fyrst hadde eg spurt kvifor ho gjorde det. 9356509[/snapback] og hva hvis svaret du var ute etter ikke kom, så ville du slått henne? 9358110[/snapback] Det spørs framleis kva humør eg hadde vert i o.l. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det spørs framleis kva humør eg hadde vert i o.l. 9358372[/snapback] ja, så for å hoppe rett i grøten med trynet først, så er svaret ditt altså "ja, jeg ville slått en jente hvis hun slo meg en gang, under de rette omstendighetene" .. hvis jeg får en sønn noen gang, så skal jeg oppdra han til å ikke slå en jente hvis hun bare slår en gang.. det er null respekt i det.. alle tåler å få seg en på trynet.. Endret 25. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg mener absolutt ikke at det er riktig at jenta/dama/kona skal stå hjemme på kjøkkenet eller at det er riktig å slå jenter, men jeg har nå uansett den oppfatning at det motsatte kjønn ønsker likestilling så sant det gagner dem (høyere lønn, leder stillinger osv), men de vil ikke ha "full pakke" med de negative tingene som medfølger. Et eksempel er jo at det skal være lik betaling for likt arbeid. (høres i utgangspunktet litt kommunistisk ut) Men hva betyr dette? At alle som jobber i et yrke uansett kjønn, skal ha lik betaling om de har samme stilling? Det var det jeg trodde. Se for deg et fysisk krevende arbeide som bygningsarbeide eller lign. Her ville da en jente vært underlegen i styrke og i mange tilfeller vært mindre effektiv, men samtidig ville ha samme betaling. Når fredagen er omme og kvelden kommer ville fortsatt denne jenta se det som mere naturlig å bli spandert på på byen enn at hun skulle spandere på en av sine kollegaer av motsatt kjønn. Am I right? Det spørs framleis kva humør eg hadde vert i o.l. 9358372[/snapback] ja, så for å hoppe rett i grøten med trynet først, så er svaret ditt altså "ja, jeg ville slått en jente hvis hun slo meg en gang, under de rette omstendighetene" .. hvis jeg får en sønn noen gang, så skal jeg oppdra han til å ikke slå en jente hvis hun bare slår en gang.. det er null respekt i det.. alle tåler å få seg en på trynet.. 9358510[/snapback] Snakker vel litt imot deg selv her? Hvis "alle" tåler å få en på tryne inkluderer ikke det da jentene? Dessuten kan like godt et slag fra en jente føre til brukket nese eller slå løs/ut en tann om du er uheldig. Så å si at alle tåler å få seg en på tryne så lenge det er en jente som slår en gutt syntes jeg er lite gjennomtenkt. Husk at det også finnes jenter på 100kg og gutter på 50kg selv om det som oftest er motsatt. Har aldri slått en jente, men hadde jeg kommet i den situasjonen en tidligere i denne tråden var at en annen jente kastet en glassflaske med viten og vilje i hodet på søsteren min tror jeg ikke det hadde vært mye "ridderlighet" igjen. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 hvis jeg får en sønn noen gang, så skal jeg oppdra han til å ikke slå en jente hvis hun bare slår en gang.. det er null respekt i det.. alle tåler å få seg en på trynet.. 9358510[/snapback] "Alle tåler å tilbringe et liv foran kjøkkenbenken." Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 "Alle tåler å tilbringe et liv foran kjøkkenbenken." 9359300[/snapback] det var en tynn comeback absolutt ikke det samme.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nei. Men det var omtrent like dårlig, og jeg regner med at det var poenget hans. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Aner ikke hvorfor jeg har blitt sånn, men jeg slår aldi. Ingen. Så lenge det ikke er en veldig god grunn. (Heller ikke *redd* for å slå, men det har aldri gjort meg noe godt før) Det vil si, slår noen meg, slår jeg ikke tilbake for å ta hevn eller forsvare meg. Kan virke litt idiotisk, jeg vet. Skulle jeg slått noen tror jeg ikke kjønn hadde hatt mye å si heller. Slår man så slår man. Selvfølgelig har jenter teoretisk sett mindre sjangs til å forsvare seg i og med fysisk bygning. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg slår heller ikke, med mindre det er for å beskytte meg selv/noen jeg er glad i Ser ikke behovet for å denge løs på noen pga den minste ting... Edit: leif editnr2: Om noen hadde puttet meg i en situasjon som gjorde at jeg måtte slå/bruke vold for å komme unna(feks så noen banke opp noen andre), så hadde jeg gjort det uten å tenke på hvilket kjønn jeg utøvde denne volden mot Editnr3: Tungvint skrevet av meg, begynner nok å bli litt trøtt Endret 25. august 2007 av daruu Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nei. Men det var omtrent like dårlig, og jeg regner med at det var poenget hans. 9359448[/snapback] vil det at du syns det var "dårlig" si at du ikke tåler og få deg en på trynet da eller? og du hadde slått jenta tilbake? og vi får nå vente og høre med Trøls selv om hva han mener var poenget med sitt innlegg før jeg kommenterer noe videre.. Snakker vel litt imot deg selv her? Hvis "alle" tåler å få en på tryne inkluderer ikke det da jentene?9358820[/snapback] ja, selvsagt inkluderer dette jenter! men det forandrer ikke det faktum at jeg mener det ikke er riktig at gutt slår jente etter hun har gitt han en på tygga... jente vs jente derimot blir mere riktig for meg hvis man skal sammenligne.. Dessuten kan like godt et slag fra en jente føre til brukket nese eller slå løs/ut en tann om du er uheldig. Så å si at alle tåler å få seg en på tryne så lenge det er en jente som slår en gutt syntes jeg er lite gjennomtenkt. Husk at det også finnes jenter på 100kg og gutter på 50kg selv om det som oftest er motsatt. Har aldri slått en jente, men hadde jeg kommet i den situasjonen en tidligere i denne tråden var at en annen jente kastet en glassflaske med viten og vilje i hodet på søsteren min tror jeg ikke det hadde vært mye "ridderlighet" igjen. 9358820[/snapback] som jeg har sagt 100 ganger i denne tråden nå, så JA, det finnes unntak av jenter som kan banke opp en gutt.. men skal jeg ta utgangspunkt i alle individer som lever på denne planeten, så kommer dette til å bli verdens lengste innlegg skjønner du.. jeg snakker generelt sett!! og ja, ett slag fra noen kan gi brukket nese eller løs tann, men som oftes så er da ikke jentene som brekker ting i trynet på gutta da.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 vil det at du syns det var "dårlig" si at du ikke tåler og få deg en på trynet da eller? og du hadde slått jenta tilbake? 9359721[/snapback] Du sa at "alle tåler å få seg en på trynet". Alle tåler å bli sprayet med pepperspray, sparket i nyrene og bli sperret inne i en kjeller i to døgn uten vann eller mat også. Jeg mener fortsatt ikke at folk skal få gjøre slikt ustraffet, eller uten at man skal få prøve å forsvare seg. Jeg synes i utgangspunktet ikke man skal slå noen, men om jeg først kommer dit hen at jeg ser meg nødt til å slå noen, spiller det fint liten rolle om h*n har innover- eller utovertiss. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 ja, selvsagt ville nok enhver person forsvare seg på alle mulige måter hvis noen var ute etter deg slik som du forklarer her.. men det jeg kunne tenkt meg og finne ut av er hvem som hadde slått en jente tilbake hvis hun hadde gitt dere gutta en midt på tygga.. ikke at hun klikka totalt, men ETT slag! hvem av dere hadde slått tilbake?? 9354872[/snapback] Det kommer an på hvor hun slo, om det ble noen skader eller ikke, og sjansen som jeg ser det for at hun kan skade meg mer om jeg ikke stopper henne. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg mener absolutt ikke at det er riktig at jenta/dama/kona skal stå hjemme på kjøkkenet eller at det er riktig å slå jenter, men jeg har nå uansett den oppfatning at det motsatte kjønn ønsker likestilling så sant det gagner dem (høyere lønn, leder stillinger osv), men de vil ikke ha "full pakke" med de negative tingene som medfølger. Et eksempel er jo at det skal være lik betaling for likt arbeid. (høres i utgangspunktet litt kommunistisk ut) Men hva betyr dette? At alle som jobber i et yrke uansett kjønn, skal ha lik betaling om de har samme stilling? Det var det jeg trodde. Se for deg et fysisk krevende arbeide som bygningsarbeide eller lign. Her ville da en jente vært underlegen i styrke og i mange tilfeller vært mindre effektiv, men samtidig ville ha samme betaling. Når fredagen er omme og kvelden kommer ville fortsatt denne jenta se det som mere naturlig å bli spandert på på byen enn at hun skulle spandere på en av sine kollegaer av motsatt kjønn. Am I right? 9358773[/snapback] you're so right. Er jente selv, og liker tanken av likestilling. Men de damene som kun krever fordelene med likestilling...det er så forbanna tåpelig! Som du sier, damene vil ha lik lønn, like vilkår etc., men "forventer" fremdeles at mannen drar ut stolen, betaler, ikke utøver vold bare fordi hu er dame osv osv. Hvor er likestillinga i det? Det er litt off topic though...ny tråd på dette kanskje? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har som hovudprinsipp å ikkje slå jenter. Kun ein omstende som kan få meg til å leggje all moral og prinsippfastnad til sides: Eit slag/spark mot mine edlere deler, er like forbode for dei som det er for oss gutar å slå dei. Ellers kan eg vera gentleman:) Er bare så altfor lett for dei å sikta seg inn på skrittet for å paralysera oss gutar. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) jeg syns dere misbruker ordet "likestilling" nå.. greit at man skal ha likestilling når det gjelder jobb, lønn osv.. men når det kommer til akkurat dette temaet så kan ikke likestilling tas i bruk mener nå jeg.. for dette handler nemlig om fysikk og ja, jeg må si det enda en gang - "god gammeldags folkeskikk! eller manne-skikk burdte jeg kalle det denne gangen... I mine øyne så er du faen ikke mye mann hvis du smeller til jenta etter hun har slått deg EN gang!! noe må da mannfolka tåle litt ekstra, er jo nettopp det vi fleste jenter er tiltrukket av, og som gjør dere til skikkelige mannfolk.. at dere er litt tøffere enn oss jenter.. så når det gjelder denne likestillingen så kan den ikke telle når det gjelder fysikk, er det eneste som skiller oss gutta og jentene jo.. og hva med denne hederlige "cowboy"-sjarmen de hadde før.. hvor er alle gentlemennene blitt av? har de dødd ut? Pwned: siden du tydeligvis står på guttas side i denne saken, så foreslår jeg at du pakker kofferten og kommer deg inn i militæret! du er jo rundt den alderen nå! kjemper du for likestilling på ALLE områder, til og med de som vi ikke kan forandre på, så får du jaggu meg stå for dine ord og tåle konsekvensene! så når har du tenkt til å dra? Endret 26. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har aldri vært noen slåsskjempe, og kommer vel neppe til å bli det heller. Derfor har jeg til gode å slå noen, med all min kraft rett i fjeset. Klart jeg har slåss da jeg var yngre. Gode gamle dager på barneskolen der man lugget, hadde brytekamp, sparket og spyttet - men har aldri vært ute for å banke opp noen, eller å bli banket opp selv. Jeg husker mange episoder fra Ungdomsskolen der to av de værste gutta braket sammen og fikk slåss i et par minutters tid før læreren kom og avbrøt. Det var jo kjempegøy! Alle sto i ring og lo, pekte og godtet seg. Den ene blødde, andre slo ut en tann og begge to gren da de var ferdige. Folk får ikke mye respekt for slikt. Samme med fylleslåssing. Bolere som hiver ølflasker i trynet på hverandre, slår hverandre ned eller banker opp en enkeltperson i gjenger. Ikke mange som syntes det er kult. Så kommer spørsmålet, er det riktig å slå eller ikke? Jeg stiller meg ganske nøytralt til det. Om du er på en fest eller ute på byn, og en eller annen boler snur seg og sier; "Faen du er det STØGGESTE eg har sett!", så har man jo valget om å snu seg, gå en annen plass eller å fullføre det han begynte. I denne situasjonen ville valget vært klart for meg. Jeg ønsker ikke å komme hjem med brukket nese og blåveis, etter en tur til legevakten. Men det er mye så kan provosere. Om du føler hat til en person. La oss si at en du kjente hadde banket opp damen din. Banket en nær venn eller noen i familien. Så blir jo situasjonen fort forandret. Tror det er opp til enhver av oss. Temperament, konflikt og humør spiller inn i stor grad. Å slå noen blir begått sikkert millioner av ganger hver dag, siden vi er tross alt 6milliarder mennesker. Det er umulig å få slutt på, derfor er det litt vanskelig å stadfeste at; Det er galt å slå noen! Jeg på min side holder meg for god til slike ting, om jeg blir kalt en pingle eller ikke. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 jeg syns dere misbruker ordet "likestilling" nå.. greit at man skal ha likestilling når det gjelder jobb, lønn osv.. men når det kommer til akkurat dette temaet så kan ikke likestilling tas i bruk mener nå jeg.. for dette handler nemlig om fysikk og ja, jeg må det det enda en gang "god gammeldags folkeskikk! eller manne-skikk burdte jeg kalle det denne gangen... 9361453[/snapback] Det ultimate målet for likestilling må da være at det blir fullstendig likhet mellom kjønnene? Om det er et spørsmål om fysikk burde jo ingen kunne slå til en liten spjæling heller, dersom de har et minimum av muskler. Det fungerer ikke på den måten. Den "gode gamle folkeskikken" er, som du jo sier, gammel. Den er bygget på normene til et samfunn som så helt annerledes ut enn det vi har i dag, et samfunn der kvinnen var hjelpeløse pyntehusmødre som satt på pidestall, og som skulle passe hus og hjem mens den store, sterke mannen var på arbeid. Når vi ikke lenger har et slikt samfunn, hvorfor skal vi dyrke dette forsvunne samfunnets syn på hvordan menn behandler kvinner? (I offentligheten vel og merke, bak lukkede dører foregikk det nok varierende grad kvinneundertrykkelse og tvang - men slikt brød man seg ikke om fordi det stod i strid med "god folkeskikk" å blande seg inn i hvordan mannen styrte hjemmet sitt.) "God gammel folkeskikk" er en rosemalt drøm, I mine øyne så er du faen ikke mye mann hvis du smeller til jenta etter hun har slått deg EN gang!! noe må da mannfolka tåle litt ekstra, er jo nettopp det vi fleste jenter er tiltrukket av, og som gjør dere til skikkelige mannfolk.. at dere er litt tøffere enn oss jenter.. I mine øyne har du problemer med å beherske temperamentet ditt dersom du slår til noen fordi de slo deg én gang. Det er selvfølgelig avhengig av omstendighetene, bla. om du har grunn til å tro at personen vil fortsette å slå deg dersom du ikke gjør noe. Da snakker vi i tilfelle om selvforsvar, og jeg synes man burde ta de nødvendige forholdsreglene for å beskytte seg selv, uavhengig av om idioten som angriper deg er jente eller gutt.så når det gjelder denne likestillingen så kan den ikke telle når det gjelder fysikk, er det eneste som skiller oss gutta og jentene jo.. Det er nok langt flere ting en fysikk som skiller kjønnene. Og å dra inn fysikk i dette blir for dumt. Tror du Pingle-Jens tåler bank av Bole-Jørgen bedre enn en jente? Og er det ikke nettopp stort sett de svake som får bank, uansett kjønn?og hva med denne hederlige "cowboy"-sjarmen de hadde før.. hvor er alle gentlemennene blitt av? har de dødd ut?Og hva med alle damene som hadde brune bønner og bacon klart når mannen kom hjem fra jobb, og gjorde som han sa, ellers vanket det deng? Pwned: siden du tydeligvis står på guttas side i denne saken, så foreslår jeg at du pakker kofferten og kommer deg fort som f... inn i militæret! du er jo rundt den alderen nå.. kjemper du for likestilling på ALLE områder, til og med de som vi ikke kan forandre på, så får du jaggu meg stå for dine ord og tåle konsekvensene! så når har du tenkt til å dra?9361453[/snapback] Man kan fint mene at man burde bli tvunget inn i militæret, uten å ha lyst å dra dit selv. For alt du vet kan det henne hun er imot verneplikt i det hele tatt. Og hva var dette med å ikke angripe sine meningsmotstandere tro? Du romantiserer gamle dager så til de grader melisma, og om du faktisk tror at holdningene til kvinner var bedre i det ville vesten eller her i landet for 50-100 enn de er i dag, så bør du sette deg bedre inn i saken. På 30-tallet var det når sagt en privatsak om mannen dengte kona. Kvinnenes immunitet har nok kommet til senere, blant annet fordi diverse forkjempere for kvinners rettigheter i samfunnet i dag konsekvent setter dem i en offerrolle. Det gir dem anledning til å krever at de må ha flere særordninger til å hjelpe seg, som om de var en gjeng halvinvalide psykisk utviklingshemmede på attføring. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) *snip* 9361453[/snapback] Jeg er helt enig med deg, jeg. Vi mannfolk tåler en hel del mer enn kvinnfolk, og derfor skal vi ikke dra likestillingen usannsynlig langt. Jeg vet ikke med andre gutter, men jeg reagerer ikke så veldig på smerte (selv om jeg kjenner den), bare om jeg skvetter av den og hva med denne hederlige "cowboy"-sjarmen de hadde før.. hvor er alle gentlemennene blitt av? har de dødd ut? Jeg er her Endret 26. august 2007 av Arinomi Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) *snip* 9361453[/snapback] Jeg er helt enig med deg, jeg. Vi mannfolk tåler en hel del mer enn kvinnfolk, og derfor skal vi ikke dra likestillingen usannsynlig langt. Jeg vet ikke med andre gutter, men jeg reagerer ikke så veldig på smerte (selv om jeg kjenner den), bare om jeg skvetter av den og hva med denne hederlige "cowboy"-sjarmen de hadde før.. hvor er alle gentlemennene blitt av? har de dødd ut? Jeg er her 9361582[/snapback] endelig en ekte ridder i mine øyne Endret 26. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det ultimate målet for likestilling må da være at det blir fullstendig likhet mellom kjønnene? Om det er et spørsmål om fysikk burde jo ingen kunne slå til en liten spjæling heller, dersom de har et minimum av muskler. Det fungerer ikke på den måten. Den "gode gamle folkeskikken" er, som du jo sier, gammel. Den er bygget på normene til et samfunn som så helt annerledes ut enn det vi har i dag, et samfunn der kvinnen var hjelpeløse pyntehusmødre som satt på pidestall, og som skulle passe hus og hjem mens den store, sterke mannen var på arbeid. 9361532[/snapback] men selvsagt skal ikke en boler på 100 kg slåss mot en liten spjæling på 40 kg heller da.. det skjønner jo jeg også!! og jeg tror nok aldri kvinner noen gang har vært hjelpeløse pyntehusmødre.. da har du misforstått noe veldig!de måtte ta sin del av arbeidet hjemme, og det er like hardt som mannen sitt arbeid var! I mine øyne har du problemer med å beherske temperamentet ditt dersom du slår til noen fordi de slo deg én gang. Det er selvfølgelig avhengig av omstendighetene, bla. om du har grunn til å tro at personen vil fortsette å slå deg dersom du ikke gjør noe. Da snakker vi i tilfelle om selvforsvar, og jeg synes man burde ta de nødvendige forholdsreglene for å beskytte seg selv, uavhengig av om idioten som angriper deg er jente eller gutt.9361532[/snapback] ja,der er vi enige.. Det er nok langt flere ting en fysikk som skiller kjønnene. Og å dra inn fysikk i dette blir for dumt.. Tror du Pingle-Jens tåler bank av Bole-Jørgen bedre enn en jente? Og er det ikke nettopp stort sett de svake som får bank, uansett kjønn? 9361532[/snapback] ok så det er bare tilfeldighet at det er kvinner som blir voldtatt, misbrukt av ektemennene deres og slått... det har absolutt ingenting med fysikk og gjøre..? som sagt så snakker jeg generelt.. det har jeg sagt mange mange ganger nå.. når disse unntakstilfellene oppstår, så ja, da får jo pipa selvfølgelig en annen lyd!! det skjønner da jeg også! Og hva med alle damene som hadde brune bønner og bacon klart når mannen kom hjem fra jobb, og gjorde som han sa, ellers vanket det deng?9361532[/snapback] mener ikke at vi skal gå tilbake i tid, men holde på de gode moralene som våre fordedre opparbeidet seg og kjempet hardt for å holde på, til og med i tunge tider..! som feks. ære og stolthet i det og være mann..! du understreker mitt poeng bare enda sterkere her.. de kunne ikke si noe annet fordi mannen var sterkere.. eller? har jeg gått glipp av no?? Man kan fint mene at man burde bli tvunget inn i militæret, uten å ha lyst å dra dit selv. For alt du vet kan det henne hun er imot verneplikt i det hele tatt. Og hva var dette med å ikke angripe sine meningsmotstandere tro? 9361532[/snapback] hvis du kaller det å angripe noen, så javel,, da får du rapportere meg.. det var ett spørsmål.. og hvis hun er imot verneplikt så har det egentlig ingenting med saken og gjøre.. det er prinsippet som teller her!.. Du romantiserer gamle dager så til de grader melisma, og om du faktisk tror at holdningene til kvinner var bedre i det ville vesten eller her i landet for 50-100 enn de er i dag, så bør du sette deg bedre inn i saken. På 30-tallet var det når sagt en privatsak om mannen dengte kona. Kvinnenes immunitet har nok kommet til senere, blant annet fordi diverse forkjempere for kvinners rettigheter i samfunnet i dag konsekvent setter dem i en offerrolle. Det gir dem anledning til å krever at de må ha flere særordninger til å hjelpe seg, som om de var en gjeng halvinvalide psykisk utviklingshemmede på attføring. 9361532[/snapback] ja, når jeg sikter til gode gamle gentlemenn, så mener jo ikke jeg alle de mennene som var voldelig da.. jeg mener selvsagt de mennene som holdt på sin manndom og ikke slo jenta etter å ha mottatt ett slag selv.. som viste seg selv den respekten og jenta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå