Bettibell Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg hadde ikke slått uansett situasjon, har endelig kommet ut av den onde sirkelen å sloss og vil ikke inn i den igjen. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Vel, en dag så er det ikke sikkert det er en vond en i trynet, en dag så ligger du der. Hva da? Du syns det er greit?Vet ikke hvem som har det værst da, den som får et brutalt opphold på sykehuset, knekt div stæsj + hue, ufør i x år, og tilkjent en pen sum i erstatning som aldri kommer --- Mot han som hadde den enkle jobben, og må kun ta alt fra noen mnd til 1 år i fengsel. 9351126[/snapback] selvsagt hvis situasjonen krever at man må gi tilbake med samme mynt, så skjønner jo jeg også at man må gjøre alt i sin makt for å ikke bli alvorlig skada! men jeg snakker om ett slag jeg nå.. Det er faktisk litt mange gærninger her i verden. Du har jo fått litt pepper allerede, og spiller den typiske offerrollen ... den offerrollen som gærninger oppsøker på gata, for de er dritsynlige og lette å finne.9351126[/snapback] hva slags rolle du mener jeg spiller får være opp til deg og alle andre og avgjøre.. jeg er bare så jævlig lei av å bli tråkka på for den jeg er, og det skulle jeg da tro alle dere andre også ville reagert på!? er jo helt greit at noen er uenig med meg, men trenger ikke angripe meg som person for det vel!? jeg har aldri gjort det mot noen av de jeg diskuterer med her inne på forumet.. er det jeg kaller å vise respekt og holde seg til saken.. Sier ikke at det er greit med vold. Personlig så mener jeg at alle voldelige drittsekker fortjener ei kule i nakken, eller minimum enveisbilett til sahara. Men vi lever ikke i et land hvor de tar vold seriøst, og da mener jeg at man faktisk bør ta sine forhåndsregler, og da blir vold et nyttig verktøy for å unngå/redusere skaden. 9351126[/snapback] du sier at du ikke syns vold er greit, men du ville vært ekstremt voldelig mot de som er voldelig.. ser du ironien her? poenget er jo at noen må starte med å ikke være voldelig.. er bare slik vi lærer at vold egentlig ikke løser noe som helst.. Endret 24. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
pwned Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 BRUK EDIT FOR F**N... Vi ber jo bare om å bli kalt "det svake kjønn" når vi innfører regelen om at gutter ikke kan slå jenter... Hvis jenta gjør seg fortjent til det, ser jeg virkelig ingen grunn til at gutten skal måtte holde tilbake bare på grunn av en teit norm. Enn hvor rart det høres ut; jenter må serr skaffe seg baller... (dere skjønner hva jeg mener) 9346624[/snapback] takk for at du sier ifra på en koselig måte.. det setter jeg virkelig pris på hadde du ikke oppnådd like mye ved å si ifra til meg på en ordentlig måte at jeg burdte bruke edit? 9347099[/snapback] Fordi jeg har lest at flere har sagt ifra til deg på "pen" måte før... og når det ikke hjelper begynner det å bli litt irriterende. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Fordi jeg har lest at flere har sagt ifra til deg på "pen" måte før... og når det ikke hjelper begynner det å bli litt irriterende. 9353435[/snapback] hva mener du nå? at siden noen viser meg høflighet og møter meg respekt her inne, så skylder jeg dem å være enig med dem? jeg skjønner ikke helt hva du mener.. og jeg har sagt ifra på en pen måte til alle andre om hva jeg synes og mener om denne saken, betyr det at de da skal bli enig med hva jeg mener? selvsagt ikke.. det heter faktisk diskusjon.no.. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 mm, og jeg er ikke enig med deg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Videre definisjonsdiskusjon o.l. kan dere vel ta en annen gang? Om man mener en bruker oppfører seg teit eller ikke bruker EDIT-knappen skikkelig - rapporter brukeren, IKKE post drit osv..La oss ta oss av evt feil i forhold til nettiketten. Back to topic nå. Jeg slår ikke, hverken gutter eller jenter. Jeg har aldri kommet i en situasjon der jeg har virkelig måttet forsvare meg selv, men hadde nok slått uavhengig av kjønt da ja. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Slår aldri jenter, har aldri gjort det heller, men noen ganger da jenter har slått til meg har det kommet noen trusler . Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg er veldig enig med Darkslayer i dette. Det er alt for kort straff for voldelige mennesker, og mange holder på å ødelegge mennesker gang på gang. Selv slår jeg aldri, på den måten at jeg holder meg unna bråk og starter aldri bråk selv heller. Men kommer det en jævel etter meg med mord i blikket, så må jeg gjøre mitt for å forsvare meg, uansett hva vedkommende har mellom beina. Da er det faen ikke snakk om noe ridderlighet eller gentleman. Det er et latterlig syn her at det bare er menn som er istand til å drepe. Finnes mange damer som er gode i kampsport og som vet hvordan man sloss. Så er det også tydelig at vi snakker om forskjeldige situasjoner. Melisma virker det som snakker om et lett slag fra en person som er sinna i øyeblikket. For all del, er det en venn som sliter, og ikke klarer å få ut frustrasjonen, så går man ikke berserk av den grunn. Men det jeg mener er heller de fruktkakene som er ute om helga og banker skallen inn på folk, fordi de er sterke og sadistiske. Da nytter det faen ikke å være den som skal skape fred. Er du fredelig og snur deg da, ligger du flat på asfalten. Tydelig at ingen her har opplevd dette. Jeg håper aldri jeg opplever det selv, men det skjer. Slår aldri jenter, har aldri gjort det heller, men noen ganger da jenter har slått til meg har det kommet noen trusler . 9353800[/snapback] Da har du aldri møtt den dama som er ute etter å ta deg! Endret 25. august 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 ja, selvsagt ville nok enhver person forsvare seg på alle mulige måter hvis noen var ute etter deg slik som du forklarer her.. men det jeg kunne tenkt meg og finne ut av er hvem som hadde slått en jente tilbake hvis hun hadde gitt dere gutta en midt på tygga.. ikke at hun klikka totalt, men ETT slag! hvem av dere hadde slått tilbake?? Lenke til kommentar
Lore Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Slo en jente i magen med maks kraft en gang midt i en skoletime mens læreren så på og jenten hadde ikke rørt meg først engang. Husker jeg trodde at straffen kom til å bli hard, men den kvinnelige læreren syntes at jenten fortjente slaget så ingenting mer skjedde enn at jenten sto der og så veldig forvirret ut. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 hva slags rolle du mener jeg spiller får være opp til deg og alle andre og avgjøre.. jeg er bare så jævlig lei av å bli tråkka på for den jeg er, og det skulle jeg da tro alle dere andre også ville reagert på!? er jo helt greit at noen er uenig med meg, men trenger ikke angripe meg som person for det vel!? jeg har aldri gjort det mot noen av de jeg diskuterer med her inne på forumet.. er det jeg kaller å vise respekt og holde seg til saken.. Tja, jeg syntes du kom med noen gode eksempler om deg selv, og det syntes jeg var en fin ting å bruke for å komme med et poeng. Nemlig at noen mennesker tiltrekker seg mer dritt en andre. Vi er alle forskjellige, og ikke alle liker det. Noen syns det er gøy å slå. Hvorfor du blir valgt vet jeg ikke, trist er det, men dog så kan det være at du er mer utsatt pga av din personlighet. Dette er ikke noe rett ut av hue mitt, leser man kriminalpsykologi så finner du mye snacks der. du sier at du ikke syns vold er greit, men du ville vært ekstremt voldelig mot de som er voldelig.. ser du ironien her? poenget er jo at noen må starte med å ikke være voldelig.. er bare slik vi lærer at vold egentlig ikke løser noe som helst.. Vold... Vold løser ingenting... Vold er roten til alt vondt... Det er så langt bullshit som du kommer. Vold er en samlebetegnelse på en hel bråte med ting. En politimann arresterer en person og tvinger vedkommende i bakken. Dette skjer med vold, eller polititeknikker som det så fint kalles. Kan love deg det gjør vondt, sågar knekte bein her og der kan bli resultatet, og det er ikke så lenge siden en utlending strøk med pga av det politimannen gjorde. Men vi er vel enig om at den vold som politiet benytter er nødvendig? Den er 99% riktig? Gjerne kom med forslag til alternativ her ... En person slår en annen person. Du sier stopp og gjerningsmannen fortsetter å slå. Så tar du et balltre og moser gjerningsmannen til han slutter å slå. Er det riktig eller galt? Vold løser problemer om det er benyttet RIKTIG. Ingen av mine eksempler tilsier at vold benyttet der er riktig, men faktum er at vold kan løse ting ja. Vold benyttet galt, det løser ingenting. Om politiet i norge bevepner seg, så vil også skurkene bevepne seg langt mer enn tilfellet, og da vil vi få mye mer skuddvekslinger, det er ikke bra. Vold har også ulik grad. Det er forskjell på å sparke i leggen, slå i brystkassen, slå i hue, slå med en kølle, skyte og skade, og skyte og drepe. Om gjerningsmannen slår med knyttet neve, og du løser det med å skyte av han foten, tror du gjerningsmannen blir forbanna da og kanskje organiserer hevntokt senere? Feil bruk av vold og feil eskalering er det som er uønsket. Se til israel, de skyter med raketter mot handletorg fult i uskyldige sivile, for å ta ut en kriminell ... ikke rart de er forbanna der nede. Men for all del, du må gjerne vende det andre kinnet til. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1953892.ece Har en kompis som ble slått ned, x-dama hans ble slått ned 2 ganger og forsøkt voldtatt 1 gang, selv har jeg og et par kompiser sluppet med skrekken et par ganger. Da jeg var 10år så tenkte jeg det samme som deg, "vi må være snille", men nå sier jeg "slå til de er blå". Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Men det jeg mener er heller de fruktkakene som er ute om helga og banker skallen inn på folk, fordi de er sterke og sadistiske. finnes det ordentlig sterke jenter? er det ikke somregel nok og kneble de om de går amok? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Tja, jeg syntes du kom med noen gode eksempler om deg selv, og det syntes jeg var en fin ting å bruke for å komme med et poeng. Nemlig at noen mennesker tiltrekker seg mer dritt en andre. Vi er alle forskjellige, og ikke alle liker det. Noen syns det er gøy å slå. Hvorfor du blir valgt vet jeg ikke, trist er det, men dog så kan det være at du er mer utsatt pga av din personlighet.Dette er ikke noe rett ut av hue mitt, leser man kriminalpsykologi så finner du mye snacks der. 9354973[/snapback] vel, jeg syns ikke jeg har en spesiell personlighet som tiltrekker vold akkurat.. har ikke vært i bråk på mange år nå.. de 2 jentene som angrep meg, gjorde det kun fordi jeg var mørk.. og den andre gangen var fordi jeg ikke hadde levd opp til forventningene til denne gutten.. uansett så er poenget at det aldri hjelper å slå først.. Vold...Vold løser ingenting... Vold er roten til alt vondt... Det er så langt bullshit som du kommer. Vold er en samlebetegnelse på en hel bråte med ting. En politimann arresterer en person og tvinger vedkommende i bakken. Dette skjer med vold, eller polititeknikker som det så fint kalles. Kan love deg det gjør vondt, sågar knekte bein her og der kan bli resultatet, og det er ikke så lenge siden en utlending strøk med pga av det politimannen gjorde. Men vi er vel enig om at den vold som politiet benytter er nødvendig? Den er 99% riktig? Gjerne kom med forslag til alternativ her ... En person slår en annen person. Du sier stopp og gjerningsmannen fortsetter å slå. Så tar du et balltre og moser gjerningsmannen til han slutter å slå. Er det riktig eller galt? Vold løser problemer om det er benyttet RIKTIG. Ingen av mine eksempler tilsier at vold benyttet der er riktig, men faktum er at vold kan løse ting ja. Vold benyttet galt, det løser ingenting. Om politiet i norge bevepner seg, så vil også skurkene bevepne seg langt mer enn tilfellet, og da vil vi få mye mer skuddvekslinger, det er ikke bra. Vold har også ulik grad. Det er forskjell på å sparke i leggen, slå i brystkassen, slå i hue, slå med en kølle, skyte og skade, og skyte og drepe. Om gjerningsmannen slår med knyttet neve, og du løser det med å skyte av han foten, tror du gjerningsmannen blir forbanna da og kanskje organiserer hevntokt senere? Feil bruk av vold og feil eskalering er det som er uønsket. Se til israel, de skyter med raketter mot handletorg fult i uskyldige sivile, for å ta ut en kriminell ... ikke rart de er forbanna der nede. Men for all del, du må gjerne vende det andre kinnet til. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1953892.ece Har en kompis som ble slått ned, x-dama hans ble slått ned 2 ganger og forsøkt voldtatt 1 gang, selv har jeg og et par kompiser sluppet med skrekken et par ganger. Da jeg var 10år så tenkte jeg det samme som deg, "vi må være snille", men nå sier jeg "slå til de er blå". 9354973[/snapback] så lenge det er i forsvar når det gjelder visse tilfeller så er det høyst nødvendig å svare med vold for å unngå å bli skadet selv.. og det er helt greit i mine øyne! men hvis man er den første til å slå uten at man er truet selv, så er man bare blodtørst og uviten i mine øyne.. slåss kan man gjøre i barnehagen! Førstemann som slår er en taper, h*n har allerede tapt kampen om å få respekt.. Endret 25. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Men det jeg mener er heller de fruktkakene som er ute om helga og banker skallen inn på folk, fordi de er sterke og sadistiske. finnes det ordentlig sterke jenter? er det ikke somregel nok og kneble de om de går amok? 9356066[/snapback] Ja, det finnes ordentlig sterke jenter. Du kan jo prøve å kneble dem før de brekker nakken på deg... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja, det finnes ordentlig sterke jenter. Du kan jo prøve å kneble dem før de brekker nakken på deg... 9356081[/snapback] ja,det finnes jenter som er sterke og gutter som er svake.. men generelt så er jo gutta sterkest da.. det vet vi jo.. er det jeg tar utgangspnkt i nåe jeg sier at gutt vs jente ikke blir rettferdig.. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 ja,det finnes jenter som er sterke og gutter som er svake.. men generelt så er jo gutta sterkest da.. det vet vi jo.. er det jeg tar utgangspnkt i nåe jeg sier at gutt vs jente ikke blir rettferdig.. 9356093[/snapback] Isåfall er det jentenes problem. Det er ikke noe problem for dem å trene seg opp til å bli bedre. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Isåfall er det jentenes problem. Det er ikke noe problem for dem å trene seg opp til å bli bedre. 9356124[/snapback] han kan uansett volde mer skade gjennom ett slag enn det hun kan... generelt sett! ja,alle kan jo trene seg til å bli sterkere, men det jeg mener er at gutter er sterke enn jenter, og ikke mange jenter som pumper jern heller da.. og burdte ikke være nødvendig.. nå er jeg tilbake til denne riddeligheten min som jeg babler om.. fortsatt ingen som har svart meg på spm mitt.. : hvis en jente slår deg en gang i ansiktet, slår du/dere tilbake? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Isåfall er det jentenes problem. Det er ikke noe problem for dem å trene seg opp til å bli bedre. 9356124[/snapback] han kan uansett volde mer skade gjennom ett slag enn det hun kan... generelt sett! ja,alle kan jo trene seg til å bli sterkere, men det jeg mener er at gutter er sterke enn jenter, og ikke mange jenter som pumper jern heller da.. og burdte ikke være nødvendig.. nå er jeg tilbake til denne riddeligheten min som jeg babler om.. fortsatt ingen som har svart meg på spm mitt.. : hvis en jente slår deg en gang i ansiktet, slår du/dere tilbake? 9356460[/snapback] Jeg hadde ikke slått tilbake, men det er nå meg. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det spørs. Fyrst hadde eg spurt kvifor ho gjorde det. Endret 25. august 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det spørs. Fyrst hadde eg spurt kvifor ho gjorde det. 9356509[/snapback] og hva hvis svaret du var ute etter ikke kom, så ville du slått henne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå