Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

ja, virker som at dere gutter føler dere støtt av hva jeg skrev,, og det var absolutt ikke min mening.. og selvfølgelig så mener jeg da ikke at jenter er mere verdt en gutter!? det er bare tullball.. det jeg mener er at ingen burdte slå hverken om du er gutt eller jente..

 

og hvis en dust av en jente slår, så hjelper det ikke slå tilbake, og hvis gutten slår tilbake så mister han litt av denne mannlige æren som jeg ser etter hos gutta.. selvsagt skal dere få lov til å forsvare dere!! men de fleste gutter er da sterke enn jenter, og kan finne andre måter å forsvare seg på.. hvis ikke det finnes andre måter, så javel da får dere dra til kjerringa da!! men dette er KUN den siste utvei etter min mening... Er det INGEN som skjønner hva jeg mener??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat som Nstin synes jeg dette var provoserende også. Dersom Lisa slår til Ole har hun startet noe som kan ende opp med en slosskamp. Det skal og må man alltid være klar over dersom man slår noen. Jenter er ikke fritatt for å ta konsekvensene av sine handlinger. At du synes at det blir feil tror jeg har jævlig mye med at du er kristen og at du liker og tenke sånn. Det gjør ikke jeg.

9340149[/snapback]

 

 

unnskyld meg herr Griffar men hva f... har det med at jeg tror på Gud å gjøre?? skal du bruke mitt livssyn mot meg i en diskusjon om noe heeelt annet?? og dessuten kvalifiserer jeg meg ikke som kristen, fikk jeg vite i en annen tråd,,

 

men greit, hvis mora eller søstra di slår en gutt pga ett eller annet, så får dem tåle en midt på trynet tilbake.. no mercy!! eller?

Lenke til kommentar

BRUK EDIT FOR F**N...

 

Vi ber jo bare om å bli kalt "det svake kjønn" når vi innfører regelen om at gutter ikke kan slå jenter... Hvis jenta gjør seg fortjent til det, ser jeg virkelig ingen grunn til at gutten skal måtte holde tilbake bare på grunn av en teit norm. Enn hvor rart det høres ut; jenter må serr skaffe seg baller... (dere skjønner hva jeg mener)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor folk skal slå i det hele tatt. Eneste grunn til og slå er om noen fysisk angriper deg for og skade deg, og om noen er ute etter og skade meg sikkelig så slår jeg samme om det er man, kvinne eller unge med balltre. Grunner som at noen har fornermet deg verbalt eller bare klapsa til deg alt for små til att man har no grunn til og slå tilbake.

Lenke til kommentar
BRUK EDIT FOR F**N...

 

Vi ber jo bare om å bli kalt "det svake kjønn" når vi innfører regelen om at gutter ikke kan slå jenter... Hvis jenta gjør seg fortjent til det, ser jeg virkelig ingen grunn til at gutten skal måtte holde tilbake bare på grunn av en teit norm. Enn hvor rart det høres ut; jenter må serr skaffe seg baller... (dere skjønner hva jeg mener)

9346624[/snapback]

 

takk for at du sier ifra på en koselig måte.. det setter jeg virkelig pris på :love: hadde du ikke oppnådd like mye ved å si ifra til meg på en ordentlig måte at jeg burdte bruke edit?

 

jeg skjønner at jeg nok en gang er en mot mange.. men jeg står fast på mitt her.. selvom jeg forstår hvrdan dere gutta tenker også.. eneste jeg mener er at vold er galt, og at gutter generelt er sterke enn jenter og burdte derfor gi gutter ett godt rykte som ekte "gentlemenn" og heller ta ett slag og gå derfra med stoltheten i behold.. da lærer vi jenter enda mer... og jenta om slo ville skamme seg enda mer..

 

Ps. jeg ville ALDRI slått en gutt.. eller jente..

 

(en mod får slå sammen innleggene mine nå, ikke noe jeg kan få gjort med det nå dessverre)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
ja, virker som at dere gutter føler dere støtt av hva jeg skrev,, og det var absolutt ikke min mening.. og selvfølgelig så mener jeg da ikke at jenter er mere verdt en gutter!? det er bare tullball.. det jeg mener er at ingen burdte slå hverken om du er gutt eller jente..

 

og hvis en dust av en jente slår, så hjelper det ikke slå tilbake, og hvis gutten slår tilbake så mister han litt av denne mannlige æren som jeg ser etter hos gutta..

Men hva i alle dager gjør denne "æren" spesielt "mannlig"? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke snakker om generell, kjønnsløs "ære" i stedet.

 

selvsagt skal dere få lov til å forsvare dere!! men de fleste gutter er da sterke enn jenter, og kan finne andre måter å forsvare seg på.. hvis ikke det finnes andre måter, så javel da får dere dra til kjerringa da!! men dette er KUN den siste utvei etter min mening...  Er det INGEN som skjønner hva jeg mener??

9346374[/snapback]

Selvforsvar (evt. forsvar av andre) er eneste legitimering jeg vil godta, uansett kjønn. Jeg nekter å bruke - eller skille mellom - kjønn i mine kommentarer til det som blir sagt i denne debatten. Også jfr. det jeg kommenterer over. Jeg oppfordrer alle andre til å følge samme eksempel. Klarer vi å dreie denne debatten til en kjønnsløs debatt om vold, er jeg storfornøyd :)

 

Gjenta som et mantra: Vold avler vold, uansett!

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Men hva i alle dager gjør denne "æren" spesielt "mannlig"? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke snakker om generell, kjønnsløs "ære" i stedet.

9347255[/snapback]

 

selvsagt skal begge ha "ære" i å kunne oppføre seg ordentlig!! men når situasjonen er slik at en jente har slått en gutt, så diskuterer jeg utifra det! jeg har aldri sagt at det er greit at jenter slår men ikke gutter!?!? det er andre som har snudd innleggene mine på hodet og gjort sitt aller beste for å misforstå hva jeg mener.. :hrm: hvis ikke jeg kan ta utgangspunkt i at jenta allerede har slått, så vet ikke jeg hva jeg diskuterer her egentlig :ermm:

 

Selvforsvar (evt. forsvar av andre) er eneste legitimering jeg vil godta, uansett kjønn. Jeg nekter å bruke - eller skille mellom - kjønn i mine kommentarer til det som blir sagt i denne debatten. Også jfr. det jeg kommenterer over. Jeg oppfordrer alle andre til å følge samme eksempel. Klarer vi å dreie denne debatten til en kjønnsløs debatt om vold, er jeg storfornøyd :)

 

Gjenta som et mantra: Vold avler vold, uansett!

9347255[/snapback]

 

igjen så må jeg si at jeg synes fortsatt at hvis gutten klarer å unngå å slå, (jo, gutter er generelt fysisk sterkere, men JA det finnes unntak) dette vet dere jo! også har det også litt med min gammeldagse holdning at gutta tåler ett slag og er litt tøffere enn oss jentene sånn sett.. ;) er det jeg mener med denne ridderligheten..

 

kall det kjønnsdiskriminering eller hva dere vil, det er liksom litt av den guttegreia om dere skjønner.. (nå snakker jeg absolutt ikke om når en gal jente angriper dere og hamrer løs da, selvsagt må man kunne slå tilbake hvis det ikke finnes noen annen utvei) men snakker mer om ett slag i ansiktet fra en jente som er sint, opprørt eller såra..

 

 

Ps. Hvis vi snur denne debatten om til å bli en kjønnsløs debatt.. så tviler jeg på at den blir interessant nok til å følge med på lenger..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
og når jeg selv klarer å ungå og slå tilbake når jeg har blitt slått til av både gutter og jenter.. så syns jeg at jeg har rett til å bevise at det faktisk går an å kontrollere seg.. alt avhenger av hvordan man tenker og hva man vil oppnå...

9346559[/snapback]

 

Dersom du er blitt slått og du valgte å ikke slå tilbake, så var de virkelig ikke skikkelig ute etter deg. Dersom du får en person (dame eller mann) som virkelig er ute etter deg, som skal ta deg, da hjelper det ikke å la vær å slå. Det er dette jeg vil frem til, som ikke dere klarer å forstå. Det er helt greit å ikke slå, men kommer du i den situasjonen at noen er etter deg med mord i blikket, da er du død når du snur det andre kinn til. Samme faen om det er et kvinnfolk eller mannfolk. Damer er minst like gode til å sloss som menn.

Lenke til kommentar
og når jeg selv klarer å ungå og slå tilbake når jeg har blitt slått til av både gutter og jenter.. så syns jeg at jeg har rett til å bevise at det faktisk går an å kontrollere seg.. alt avhenger av hvordan man tenker og hva man vil oppnå...

9346559[/snapback]

 

Dersom du er blitt slått og du valgte å ikke slå tilbake, så var de virkelig ikke skikkelig ute etter deg. Dersom du får en person (dame eller mann) som virkelig er ute etter deg, som skal ta deg, da hjelper det ikke å la vær å slå. Det er dette jeg vil frem til, som ikke dere klarer å forstå. Det er helt greit å ikke slå, men kommer du i den situasjonen at noen er etter deg med mord i blikket, da er du død når du snur det andre kinn til. Samme faen om det er et kvinnfolk eller mannfolk. Damer er minst like gode til å sloss som menn.

9348710[/snapback]

Hvorfor slå når du kan få dem ned uten å skade? Bare å vri håndleddet dems litt rundt og de går ned...

Lenke til kommentar
og når jeg selv klarer å ungå og slå tilbake når jeg har blitt slått til av både gutter og jenter.. så syns jeg at jeg har rett til å bevise at det faktisk går an å kontrollere seg.. alt avhenger av hvordan man tenker og hva man vil oppnå...

9346559[/snapback]

 

Dersom du er blitt slått og du valgte å ikke slå tilbake, så var de virkelig ikke skikkelig ute etter deg. Dersom du får en person (dame eller mann) som virkelig er ute etter deg, som skal ta deg, da hjelper det ikke å la vær å slå. Det er dette jeg vil frem til, som ikke dere klarer å forstå. Det er helt greit å ikke slå, men kommer du i den situasjonen at noen er etter deg med mord i blikket, da er du død når du snur det andre kinn til. Samme faen om det er et kvinnfolk eller mannfolk. Damer er minst like gode til å sloss som menn.

9348710[/snapback]

Hvorfor slå når du kan få dem ned uten å skade? Bare å vri håndleddet dems litt rundt og de går ned...

9348724[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvordan du kan føle empati for en som vil slå deg ihjel jeg. Hadde et menneske prøvd det med meg hadde jeg slått det alt jeg maktet i selvforsvar. Rett og slett fordi det gjør jævlig vondt å bli slått. Jeg synes ikke det er bedre at det menneske slår meg mer bare fordi jeg kan klare å få det til å stoppe med å vri håndleddet demmes. Det er da mye bedre for meg å slå det ned, og slippe å bli slått mange ganger mer?

 

Melisma: Du veit kanskje ikke at jenter kan slå like hardt som gutter du? Styrken på menneske har ikke så mye å si. Det er åssen man slår.

 

Og du sier at du har unngått å slå tilbake. Hva gjorde du da? Satt deg på dine knær å ba om nåde? Skal vi gutta gjøre det også, hvor blir det da av den "æren" og "ridderligheten"?

 

Nei, få dem til å slutte raskest mulig. Slå dem ned om du -må-. Jeg vil heller ha helsa i behold, enn noe så dumt som "ære" og "ridderlighet". Jenter som vil ha sånne gutter er ikke verdt å ta vare uansett. (altså jenter som vil at gutten skal bli slått ekstra mye, i steden for å få en slutt på det fortest mulig)

Lenke til kommentar
Dersom du er blitt slått og du valgte å ikke slå tilbake, så var de virkelig ikke skikkelig ute etter deg. Dersom du får en person (dame eller mann) som virkelig er ute etter deg, som skal ta deg, da hjelper det ikke å la vær å slå. Det er dette jeg vil frem til, som ikke dere klarer å forstå. Det er helt greit å ikke slå, men kommer du i den situasjonen at noen er etter deg med mord i blikket, da er du død når du snur det andre kinn til. Samme faen om det er et kvinnfolk eller mannfolk. Damer er minst like gode til å sloss som menn.

9348710[/snapback]

 

 

ja, i en nødsituasjon der man må slå for å forsvare seg fordi personen bare denger løs og er ute etter å virkelig skade deg så må det være greit å ta igjen ja.. mener ikke at gutten bare skal stå der til blod og tenner fosser ut av trynet på han heller da..

Lenke til kommentar
Melisma: Du veit kanskje ikke at jenter kan slå like hardt som gutter du? Styrken på menneske har ikke så mye å si. Det er åssen man slår.

 

Og du sier at du har unngått å slå tilbake. Hva gjorde du da? Satt deg på dine knær å ba om nåde? Skal vi gutta gjøre det også, hvor blir det da av den "æren" og "ridderligheten"?

 

Nei, få dem til å slutte raskest mulig. Slå dem ned om du -må-. Jeg vil heller ha helsa i behold, enn noe så dumt som "ære" og "ridderlighet". Jenter som vil ha sånne gutter er ikke verdt å ta vare uansett. (altså jenter som vil at gutten skal bli slått ekstra mye, i steden for å få en slutt på det fortest mulig)

9349301[/snapback]

 

 

ja, jenter kan sikkert slå hardt, men gutter kan som regel toppe det ganske bra, og slå dobbelt så hardt tilbake.. hadde kona til konemishandleren vært like sterk som han, så hadde vel hu grisebanka han så det holder?? ihvertfall bare for selvforsvar sin skyld? men det skjer jo ikke, nettopp fordi gutta kan overmanne deg ganske fort hvis de vil.. (jada jada, det finnes unntak jeg vet det..)

 

jeg ba ikke om nåde fra de som har slått meg, men hadde gjort det hvis det hadde vært en gjeng som skulle banka meg ja.. da hadde jeg vært dritredd og gjort alt for å ikke blitt skada da!!..

 

ene gangen var det 2 jenter, jeg hadde mulighet til å slå tilbake, men krabba heller ut derfra med blod og blåveiser på kroppen.. hadde jeg slått tilbake, så hadde det jo bare blitt ENDA mere skade, ikke på dem men på meg.. jeg klarer ikke slåss mot 2 stk.. og en annen gang da det var en gutt som ga meg en midt på trynet, så gjorde jeg ingenting annet enn å bare gå derfra.. selvsagt hadde jeg vondt der han slo meg, men hadde jeg tatt igjen så hadde jeg jo bare fått enda mere vondt! hadde ikke klart å slåss mot han uansett!! :ermm:

 

skader på kroppen kommer jeg meg over,, det er det indre som teller til syvende og sist... og jeg liker ikke være sinna og bråkmaker.. og gidder ihvertfall ikke og slåss tilbake, uansett hvor sinna en er.. det er mere seier i å gå derfra enn å bli.. det er nå min mening!

Lenke til kommentar

Jo men hva er en nødsituasjon da ...

 

Virker som om det skal ekstreme grunner til for å begynne å slå. Faktum er at det er mange som liker å sloss, og de ypper ofte opp til bråk.

Problemet er at den som slår først vinner stort sett, så jeg syns at "nødverge" kan trekkes ganske langt. Er det noen som ypper - da er det bare å ta skallefart, slå alt man kan og så stikke av. Helt greit.

Men dette blir brukt av alle...

 

I norge så får du maks 1år fengsel for det jeg mener er fullgodt drapsforsøk, der kun flaks skiller liv og død. 1år for å lemleste et annet menneske som sliter med problemer eller blir uføre.

 

Jeg sier bare en ting - om det er antydning til at noen vil slå deg, så slå først og gjør det så grundig som mulig. For det er ikke politi ute, rettsvesenet er en vits, og du har alt å tape og ingenting å vinne.

Lenke til kommentar
Ja, det er mye mere seier å være den som ble grisebanka.

 

Det er nok de kristne verdiene dine som snakker her. Så jeg ihvertfall kan ikke ta det du sier alvorlig lenger.

9350713[/snapback]

 

 

Det der var ett "slag under beltet" ironisk nok.. jeg vet ikke engang hvordan respons jeg skal gi til de som sier at jeg er kristen og at alt jeg sier er derfor bare tullball!??har vært en til her i denne tråden som har prøvd å bruke min personlige tro imot meg som ett argument.. hva betyr dette egentlig??

 

og jeg foretrekker å bli kalt for "troende" istedenfor kristen, for jeg er ikke god nok som kristen, det har utallig ateister påpekt her inne på forumet.. så kall meg troende! ufattelig at jeg skal måtte "forsvare" min tro i en tråd slik som dette!! har absolutt ingenting med saken og gjøre! nok en gang regner jeg med at folk kommer til å si seg uenig med meg i dette.. men har fortsatt håpet på om noen kan støtte meg på denne, eller er jeg bare rett og sett blitt tulleruskende gal!? pleier som regel å være meg mot ti andre i en tråd, det er helt greit.. men slitsomt og urettferdig hvis jeg ikke skal få kunne si meningen min eller bli tatt like seriøst som de andre her fordi jeg tror på noe annet enn de jeg diskuterer med.. begynner å nærme seg personangrep føler jeg..

 

tilbake til saken: er det mere seier i å være den som grisebanker da?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
skader på kroppen kommer jeg meg over,, det er det indre som teller til syvende og sist... og jeg liker ikke være sinna og bråkmaker.. og gidder ihvertfall ikke og slåss tilbake, uansett hvor sinna en er.. det er mere seier i å gå derfra enn å bli.. det er nå min mening!

tilbake til saken: er det mere seier i å være den som grisebanker da?

 

Vel, en dag så er det ikke sikkert det er en vond en i trynet, en dag så ligger du der. Hva da? Du syns det er greit?

Vet ikke hvem som har det værst da, den som får et brutalt opphold på sykehuset, knekt div stæsj + hue, ufør i x år, og tilkjent en pen sum i erstatning som aldri kommer --- Mot han som hadde den enkle jobben, og må kun ta alt fra noen mnd til 1 år i fengsel.

 

Det er faktisk litt mange gærninger her i verden. Du har jo fått litt pepper allerede, og spiller den typiske offerrollen ... den offerrollen som gærninger oppsøker på gata, for de er dritsynlige og lette å finne.

 

Sier ikke at det er greit med vold. Personlig så mener jeg at alle voldelige drittsekker fortjener ei kule i nakken, eller minimum enveisbilett til sahara. Men vi lever ikke i et land hvor de tar vold seriøst, og da mener jeg at man faktisk bør ta sine forhåndsregler, og da blir vold et nyttig verktøy for å unngå/redusere skaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...