Vindicare Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Heisann, skal installere linux på maskinen min, hvilken utgave burde jeg velge da den primært skal brukes til internett, spilling og multimedia? Og hvilken burde jeg velge siden jeg er HELT UKJENT med linux? Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Suse eller mandrake er de letteste d er nesten som windows alt er grafiskt under instalasjon(valgfritt) ville velge mandrake fremfor suse men jeg kan ikke begrunne det så ikke spør Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Men det tror jeg at jeg kan! Mandrake er gratis, og kan kjøpes for 150 kr!, mens SuSe er etter min smak litt for kommersielt, og den nyste versjonen (7.3) koster minst 600kr i de fleste butikker. Dessuten er det med en masse kule ting i mandrake. Men SuSE skal ha, at de har et veldig lett konfiguerbart system Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Det kommer litt an på hva hensikten din er, jeg installerte Mandrake8.1 første gangen, og fant ut at det ikke var noe for meg da min hensikt var å prøve å lære meg linux. Jeg installerte RedHat, og da fikk jeg lært en del mer :smile: Men det er jo ikke sikkert at alle føler det samme som meg. Mandrake var for meg en allright opplevelse, ettersom det følger med mange nyttige programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå