Fat_ASS Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Vil prøve å sette opp et datamaskin til datamaskin netterk via mitt trådløse nettverkskort som er i laptopen min. Jeg har to laptoper her som jeg vil koble sammen gjennom windows XP. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Gå inn og konfigurer en trådløstilkobling, og sett opp samme ssid på begge maskiner. Sett evt på samme kryptering.Nederst på egenskapsarket for trådløs nettverkstilkobling, haker du av for "Dette er et datamaskin til datamaskinnettverk" Da skal de koble seg til hverandre. Husk at på samme måte som for kablet nettverk, må du åpne for fil og printerdeling. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 kan du fortelle meg litt mer steg for steg? kan sette opp et nettverk via kabel, men jeg skjønner ikke hvordan jeg gjør det når det er trådløst...:S når vi søker etter nettverk så finner vi ikke hverandre liksom. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Du må passe på at de står på samme kanal og i 'ad-hoc'. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 hvordan velger jeg kanal i windows? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Egenskaper for trådløst nettverk - Trykk konfigurer ved siden av navnet på nettverkskortet - Trykk på fanen avansert - Bla ned til Ad Hoc - kanal. Da kan du velge kanal i feltet til høyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå