hkallestad Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Noen som har peiling på hvorfor gitar effektene ikke funker på min sb live 1024 i xp med driver pack xp installert. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 23:10, skrev hkallestad:Noen som har peiling på hvorfor gitar effektene ikke funker på min sb live 1024 i xp med driver pack xp installert. Definér "gitareffektene". SB Live har ingen innebygget "gitareffekter". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Man har vel muligheten til å dille & dalle med diverse reverb, chorus, distortion o.l. effekter på Live korta, og kan mekke no'n slags gitar-effekter der? (Tenkte på EAX controlpanel eller hva det heter) Hadde et MIDI-kort en gang med ganske fet "gitar"-effekt :smile: Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Live-kortene har har innebygget romklang og chorus. Ja ok, disse kan brukes til "gitareffekter". Når jeg tenker "gitareffekter" så er det wah-wah, overdrive, distortion og fuzz. Romklang og chorus er mer "generelle effekter". Men disse skal være mulig å få til. Husker ikke hvor du finner det (det er over et halvt år siden jeg kasta ut SB Audigy), men det skal være et sted hvor du kan stille på effektene. Anbefaler ikke PCen som effektboks til konserter. Da bør du heller kjøpe en annen liten effektboks... :wink: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Mener å huske at Live har 'wah-wah' og distortion effekter også. Pluss noen til. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Problemet er at, på gitareffektene skal en kunne spille på mic eller line in og legge på gitareffekter uten at effektene påvirker musikker du spiller i bakgrunnen, altså effektene blir bare lagt på line in eller mic, dette funker skitt ikke lenger. Wah wah, vreng, delay, chorus finne i sb live, delay effektene er faktisk steinbra, kan justeres i alle vinkler! Klangene er også bra, men wah wah og vreng er dårlig. Finnes en del andre kule effekter, vil anbefale alle som har el gitar og sb live og prøve dette. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 :smile: Har sitti og lekt meg med disse effektene og gitaren endel timer ja, men nå har jeg ikke SB Live! i den pc'n jeg bruker primært lenger :sad: Nå har jeg Extigy og får ikke effektene til å virke der (på mic/line in)...... Noen som har fått det til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå