Gå til innhold

D50 til reparasjon, krav på kamera i mellomtide?

Anbefalte innlegg

Jeg leverte inn mitt Nikon D50 til reparasjon den 10. Mars. Jeg forklarte at om de ikke rakk og reparere det, eller skaffe meg et kamera immelomtiden så måtte jeg vente med å levere inn siden påska er veldig viktig. (Arrangert fototur)

Han sa at jeg skulle få et D70 når det ble levert inn fra noen som allerede hadde det, men om det ikke ble levert skulle han uansett skaffe meg et Nikon Dslr.

Jeg har ringt de ca 5 ganger nå og har bare fått beskjed om at de ikke har fått inn noen kamera ennå. I dag ringte jeg og fikk høre at de har fått inn kameraet (D70) men fordi det var av høyere kvalitet enn det jeg hadde levert inn så kunne de ikke låne det ut.

Men de sa at de hadde Canon 350D jeg kunne låne, og at de skulle fikse et objektiv.

Har jeg ikke rett på Det Nikon D70 kameraet?

Eller må jeg ta meg takke til Canon

Dette gjelder Japan foto.

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leverte inn mitt Nikon D50 til reparasjon den 10. Mars. Jeg forklarte at om de ikke rakk og reparere det, eller skaffe meg et kamera immelomtiden så måtte jeg vente med å levere inn siden påska er veldig viktig. (Arrangert fototur)

Han sa at jeg skulle få et D70 når det ble levert inn fra noen som allerede hadde det, men om det ikke ble levert skulle han uansett skaffe meg et Nikon Dslr.

Jeg har ringt de ca 5 ganger nå og har bare fått beskjed om at de ikke har fått inn noen kamera ennå. I dag ringte jeg og fikk høre at de har fått inn kameraet (D70) men fordi det var av høyere kvalitet enn det jeg hadde levert inn så kunne de ikke låne det ut.

Men de sa at de hadde Canon 350D jeg kunne låne, og at de skulle fikse et objektiv.

Har jeg ikke rett på Det Nikon D70 kameraet?

Eller må jeg ta meg takke til Canon

8266458[/snapback]

Tror ikke det er du som legger premissene her. Du har levert inn et apparat som tar bilder og får tilbake et apparat som tar bilder. Låne-gjenstanden skal dekke grunnleggende funksjonalitet til produktet du har på repp.

Leverer du inn en mobiletelefon med kamera og mp3-spiller, får du en crap-telefon til utlån som skal dekke det primære: Å ringe.

De kunne gitt deg et lommekamera for alt jeg vet.

Jau.

Lenke til kommentar

8266597[/snapback]

Afseth har flere ganger skrevet nettopp det - at en kjip kompakt oppfyller forbrukerkjøpslovens krav. Jeg er vel ikke helt enig, for det er litt som å si at en Hyundai Atos er en erstatning for en semitrailer...

350'n må du nok belage deg på å ta til takke med. Den kan gjøre nesten det samme som D50.

Lenke til kommentar

8266597[/snapback]

Afseth har flere ganger skrevet nettopp det - at en kjip kompakt oppfyller forbrukerkjøpslovens krav. Jeg er vel ikke helt enig, for det er litt som å si at en Hyundai Atos er en erstatning for en semitrailer...

350'n må du nok belage deg på å ta til takke med. Den kan gjøre nesten det samme som D50.

8266747[/snapback]

Problemet er objektiv, minnekort og at jeg ikke har snøring på hvordan kameraet fungerer...

Jeg kjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan låne D70. Han karen jeg har snakket med tidligere sa at det ikke var noe problem, og at når D70 kom inn så skulle han ringe meg...

Lenke til kommentar

Det er unektelig kjipt når en butikk ikke holder det en enkeltansatt har lovet. Det undergraver tilliten til butikken.

Prøv en høflig PM til JPstoney.

Vær obs på at D70 har en lysmåler som er totalt ulik D50.

Lenke til kommentar
Det er unektelig kjipt når en butikk ikke holder det en enkeltansatt har lovet. Det undergraver tilliten til butikken.

Prøv en høflig PM til JPstoney.

Vær obs på at D70 har en lysmåler som er totalt ulik D50.

8267448[/snapback]

Skal prøve en PM til JPstoney.

Bruker helmanuelt så det er no problem...

Lenke til kommentar

Når min D50 var på service så fikk jeg låne et Nikon D70. Det var heller ikke tilgjengelig med en gang så jeg måtte vente litt.

Det er dårlig kundeservice, og dumt for dems egen skyld å ikke låne deg D70en. Tenk hvis du finner ut at du liker en funksjon på D70 som du ikke har på D50, og kjøper nytt kamera hos dem? Det skjer ihvertfall ikke når du får høre at det er for bra for deg!

Lenke til kommentar

Tror mange butikker har en regel om ikke å låne ut kamera med en større verdi enn kameraet som er inne til reparasjon, for da kan kunden fort finne ut at han kan jo bare beholde det kameraet, la butikken beholde hans kamera, og håpe at de ikke sender noen torpedoer etter han :) Fint lite en butikk kan gjøre om kunden velger å ikke komme tilbake med et kamera han har fått utlevert, så lenge butikken har hans billigere kamera som "pant". Politiet kunne for eksempel ikke brydd seg mindre.

Er nok ikke et stort problem. Tror vi flere ganger har lånt ut kamera av en større verdi enn kamera som er levert til reparasjon, men har ikke mistet noen av de enda. Men mulig noen velger å sikre seg på denne måten for å unngå mye arbeid og stress i ettertid.

Angående kompakt som utlån for DSLR. Forbrukerkjøpsloven sier at utlånsgjenstanden skal dekke primærbehovet... og primærbehover er i et slikt tilfelle pr. definisjon å ta bilder. Hvordan det tolkes, er opp til enhver... og forbrukerkjøpsloven kan tolkes og vris og vendes på utallige måter på de fleste reglene.

Lenke til kommentar

Hvis de ikke vil låne ut D70, så burde de vel ikke lovt det på forhånd :hmm:

Og når de først har gjort det, bør de også holde hva de lover, hvis ikke er det i alle fall dårlig service. Hadde de ikke lovt noe på forhånd hadde det vært greit nok..

Lenke til kommentar

8266597[/snapback]

8266747[/snapback]

Nåja, det blir vel heller som å tilby en Hyundai Atos som lånebil mens den fete BMW'en din står på verksted. Ikke spesielt morsomt med andre ord, men helt kurant.

Er man yrkesfotograf, med de krav til utstyr dette stiller, så har man jo selvsagt helt andre avtaler og ordninger.

Lenke til kommentar

Det har endt med at jeg måtte ta til takke med et Canon 350D, men jeg er så deppa akkurat nå. Jeg brukte 30min på å klare å sette fokuset slik det skulle være, å sliter ennå med masse!

Å jeg skal liksom klare å håndtere kameraet i stessende situasjoner? Glem det.

Jeg har avlyst turen jeg skulle bli med på, gidder ikke å sitte å ergre meg over at lukkertiden ble for treg fordi jeg ikke klarte å sette det riktig!

Blitzen (SB-600), batteriet, kameraet (D200), minnekortet (3GB), objektivene (Nikon 50 f/1.8 og Sigma 10-20mm), batterigrepet og filtrene jeg hadde tenkt å kjøpe hos dem har jeg heller lyst på kjøpe på fotovideo, der får jeg iallefall bedre service.

Ikke at de bryr seg så særlig uansett, jeg er bare 1 av tusen kunder.

Hoff....mye klaging, men føler jeg må få det ut....

:(

Lenke til kommentar
Taper uansett, 1000 kunder kjøper ikke det samme som deg da!

8276859[/snapback]

De har nok god nok butikk til at det ikke er noen krise. Jeg er bare så forbanna irritert akkurat nå.

Det at jeg ikke skal få kunne låne et D70 er helt bak mål syns jeg. Hadde jeg vist dette hadde jeg jo aldri levert inn kameraet :)

jaja, om ca. 2 uker får jeg det tilbake, så for håpe jeg ikke trenger å levere det inn igjen.

Lenke til kommentar

Kvalmt gjort av Japan Photo. Blir du lovet et Nikon kamera, burde de holde ord, uansett hva forbrukerkjøpsloven sier.

Personlig ville jeg gjort det klart til butikken at kundeforholdet er over med en gang kameraet kommer tilbake fra reparasjon. Det er viktig å ha tillit til butikken man handler hos...

Lenke til kommentar

We are solving it. Of course we give out a Nikon DSLR as lånekamera to a "Nikonian" and not a Canon. Should be common sense, even in Trondheim ;-) We have an exellent crew in Trondheim, so this was just a wake-up call, no more no less.

I`m in contact with Marius, thanks for the hint

Stephan

Lenke til kommentar

Tør ikke ta sjangsen på å holde i noe jeg vet jeg ikke kan få...

+ at jeg skulle rett til fotogarfering så hadde ikke tid å lese om innstillingene.

(Sikkert noen menyvalg som ikke er identiske)

D50 duger i denne stund.

Håper bare jeg får fatt i penger så D200 kan håves i land. Har tenkt å dra til en fotobutikk bare for å klå litt, men har ikke lyst å legge fram at jeg kanskje skal kjøpe den for å så vente 6 mnd. Men får se. Om jeg jobber litt søndager i vår/sommer kommer vell penga på konto kan jeg tenke meg :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...