Gå til innhold

Hva skjer om jeg trykker "find max core/mem?

Anbefalte innlegg

Hva skjer om jeg trykker på find max mem eller core, dette gjelder vel skjermkortets minne ikke sant (ikke PCens?)

Skal snart kjøpe meg nytt skjermkort om ca tre uker (ATI Radeon X1950 PRO 512MB), men inntil da må jeg bruke mitt gamle ATI Radeon 9250. Dette vil jeg ha klokket til maks uten å hærpe det, altså gjøre det på en sikker måte. Jeg har fått tips om å bare klokke 5MHz omgangen helt til jeg får striper eller andre feil bilder!

Hva skal jeg starte med å trykke på? Når jeg finner maks core og minne så skrur den vel ikke det på på skjermkortet? :hmm::ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer om jeg trykker på find max mem eller core, dette gjelder vel skjermkortets minne ikke sant (ikke PCens?)

Skal snart kjøpe meg nytt skjermkort om ca tre uker (ATI Radeon X1950 PRO 512MB), men inntil da må jeg bruke mitt gamle ATI Radeon 9250. Dette vil jeg ha klokket til maks uten å hærpe det, altså gjøre det på en sikker måte. Jeg har fått tips om å bare klokke 5MHz omgangen helt til jeg får striper eller andre feil bilder!

Hva skal jeg starte med å trykke på? Når jeg finner maks core og minne så skrur den vel ikke det på på skjermkortet? :hmm:  :ermm:

8265937[/snapback]

Når du trykker find max core og mem så finner programmet ut den maksimale overklokk hastigheten du klarer ifølge programmet, stopper opp på en hvis temperatur eller hvis kortet blir ustabilt tror jeg. Vil ikke anbefale å bruke den funksjonen... den er egentlig for de late, tar jo ikke lang tid å teste seg fram manuelt.. Vennen min som har en X300 126 MB, fra 2004 :tease: fikk ikke til å bruke det programmet, pc-n hans kræsje etter han hadde gjort den max core/mem testen.. det handler vel litt om kvaliteten på kortet hans da men vil anbefale deg å teste deg fram selv... Bare beveg på mem og core hastighetene til temperaturen på GPU blir på ett sted du ikke kan akseptere på idle/load.

Lenke til kommentar
det er ikke noe fare å bruke denne funksjonen... du kan uansett bruke den for å finne max klokk, og etterpå gå litt ned på verdier før du trykker apply/bruk. eller hva det no var det het:!:

8273637[/snapback]

En sannhet med modifikasjoner. Jeg gjorde dette på mitt 8800gts, og pc'en spontan-reboota etter en stund. Det viste seg da at progget hadde klokket kjernen opp til 700. Nå skjedde nok dette fordi kortet var relativt nytt og litt dårlige drivere og sånt, men alikevel, er ikke alltid den finner artifacts og setter ned clock igjen.

Faktisk, når jeg tenker meg om, har jeg ALDRI fått artifacts på 8800. Enten så funker clock'en, eller så klikker pc'en. Kanskje ny funksjon fra nVidia? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...