Gå til innhold

FRP! Partiet for de mindre intelligente?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Til trådstarter: Jeg forstår at du vil provosere med trådtittelen, men den kan også forståes som en bumerang.

 

De fleste FRP'ere jeg kjenner, og ikke minst har meningsutvekslinger her på forumet er slett ikke dumme. Jeg mener til og med at de har vært til hjelp for å få andre perspektiver på vedtatte sannheter. Så kan det jo være at jeg er en mindre intelligent person da ...? :ph34r:

 

Bare det å karakterisere andre som ikke deler ens syn som mindre begavet, er ganske fjollete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man samtidig vet at andelen høyt utdannede blant FrP-velgere er langt lavere enn i partier som Høyre, Venstre eller SV (Arbeiderpartiet har også et stort innslag lavtutdannede stemmere) så ser jeg ikke store grunner til å tvile på tendensen.

Det er litt morsomt, dette her. AP har jo dunket seg på brystet og vært "arbeidernes parti". Det vil si, folk uten høyere utdannelse. Da var AP helten som tok vare på arbeideren og hei og hurra.

 

Men når det er Frp som slår an hos disse, så er det fordi de er dumme og ikke skjønner sitt eget beste?

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om IQ? Folk med høy iq gjør like idiotiske ting de også.

 

En liste over IQ til nazister;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1 Hjalmar Schacht 143

2 Arthur Seyss-Inquart 141

3 Hermann Goering 138

4 Karl Doenitz 138

5 Franz von Papen 134

6 Eric Raeder 134

7 Dr. Hans Frank 130

8 Hans Fritsche 130

9 Baldur von Schirach 130

10 Joachim von Ribbentrop 129

11 Wilhelm Keitel 129

12 Albert Speer 128

13 Alfred Jodl 127

14 Alfred Rosenberg 127

15 Constantin von Neurath 125

16 Walther Funk 124

17 Wilhelm Frick 124

18 Rudolf Hess 120

19 Fritz Sauckel 118

20 Ernst Kaltenbrunner 113

21 Julius Streicher 106

 

(Undersøkelsen ble gjort av G.M. Gilbert)

 

Nixon sin iq var vist på 143, JFK 119 og Al Gore 134.

 

For meg er IQ overhodet ikke relevant til om folk er i stand til å ta riktige valg eller ikke. IQ tester har en såpass matematisk form at den er fullstendig villedende på mange måter. Og onde såvell gode mennesker kan besitte høy IQ.

 

I politikken er det integritet, ærlighet, lederegenskaper og omtanke som er viktige faktorer for meg. Man trenger ikke ha høy iq for å ha slike egenskaper. Jeg ser mot dem som ønsker å bruke makt som et middel for å oppnå et mål og ser vekk fra dem som ser makten som det ultimate mål.

 

FRP består av mange på "gulvet". Hardtarbeidende mennesker som ikke er født med sølvskje i munnen. Mennesker som har langt bedre perspektiv på ting enn hva folk som er født inn i rikdom eller som har brukt hele livet sitt gravd ned i en bok (les; akademikerwannabies) har. Men det er en generell betraktning med mange unntak. :)

 

Men generelt sett hører jeg mer visdom fra en 60 år gammal sjømann fremfor en 60 år gammal akademiker. Selv om IQ'en her nok er i sistnevntes favør.

Lenke til kommentar
Det jeg sier, klilleng, er at man ikke kan forvente å bli tatt seriøst når man konsekvent bare tar side med et bestemt parti på den ene siden, og konsekvent rakker ned på opposisjonen på den andre. Det blir for enkelt, og lite reflektert. Samme om det er Frp eller et hvilket som helst annet parti.

8311592[/snapback]

Det er ikke unaturlig å hovedsakelig støtte et parti som følger samme ideologi som en selv. At jeg ofte støtter FrP-politikk, er fordi de stort sett representerer mine meninger på en god måte, mens en sosialist nok ofte vil føle at det SV kommer med i stor grad samsvarer med hans egne oppfatninger av hva som er rett.

 

Jeg tror uansett ikke det er mange som er 100% enig i "sitt" partis program, selv om du kanskje har fått det inntrykket..

8312480[/snapback]

 

Stemmer at det ikke er unaturlig å støtte et parti som følger samme ideologi som en selv. Men det er unaturlig å gjøre det så ensidig og tendensiøst at man fremstår som fordomsfull, forutinntatt, trangsynt og påståelig.

 

Slike "bidragsytere" klarer ingen å ta seriøst.

Lenke til kommentar

Frp er for de som ikke har satt seg inn i politikken, og som tenker med prinsipp. Ja, når de ikke greier å tenke lengere må jeg si de er ganske dumme. Eller; de fleste som stemmer det driter i en god del, og ikke gidder i tenke over politikk.

Lenke til kommentar
Frp er for de som ikke har satt seg inn i politikken, og som tenker med prinsipp. Ja, når de ikke greier å tenke lengere må jeg si de er ganske dumme. Eller; de fleste som stemmer det driter i en god del, og ikke gidder i tenke over politikk.

8330634[/snapback]

Har du lyst til å komme med noen argumenter? Jeg ser forresten ikke hvorfor det er dumt å tenke prinsipielt, det må da være en fordel for nasjonen om alle gjorde det.
Lenke til kommentar

Det enkleste prinsippet er jo å tenke på segselv, og de man bryr seg om. Hadde det vert så enkelt, hadde verden vert ett mye mer urettferdig sted. Og de fleste hadde nok stem FRP

Lenke til kommentar
Frp er for de som ikke har satt seg inn i politikken, og som tenker med prinsipp. Ja, når de ikke greier å tenke lengere må jeg si de er ganske dumme. Eller; de fleste som stemmer det driter i en god del, og ikke gidder i tenke over politikk.

8330634[/snapback]

 

Denne var ny. Sist det var snakk om prinsipp så var jo FrP det minst prinsippløse partiet på stortinget, og venstresiden er meget prinsippfast. Alt er vist galt med FrP...

Lenke til kommentar
Det enkleste prinsippet er jo å tenke på segselv, og de man bryr seg om. Hadde det vert så enkelt, hadde verden vert ett mye mer urettferdig sted. Og  de fleste hadde nok stem FRP

8330684[/snapback]

Hadde alle passet på seg selv, hadde man ikke trengt å tenke på andre.

 

 

FRP er det eneste partiet som vil noe fornuftig: lavere skatter, billigere sprit, billigere biler ... ja takk.

Lenke til kommentar
Frp er for de som ikke har satt seg inn i politikken, og som tenker med prinsipp.

8330634[/snapback]

FrP er et parti som blander konservatisme med liberalisme. Prinsippfast er ikke akkurat den mest dekkende karakteristikken.

 

I visse saker er de opptatt av å øke individets frihet (liberalistisk), eksempelvis med lavere skatter og avgifter, mens i andre saker er de opptatt av å minske den: f.eks. ved å være mot legalisering av cannabis, mot innvandring og for strengere straffer.

 

Dette er en ganske stor forenkling, men håper du ser hovedbildet.

Lenke til kommentar
Frp er for de som ikke har satt seg inn i politikken, og som tenker med prinsipp.

8330634[/snapback]

FrP er et parti som blander konservatisme med liberalisme. Prinsippfast er ikke akkurat den mest dekkende karakteristikken.

8342282[/snapback]

Det er ingen motsetning mellom konservatisme og liberalisme.

 

I visse saker er de opptatt av å øke individets frihet (liberalistisk), eksempelvis med lavere skatter og avgifter, mens i andre saker er de opptatt av å minske den: f.eks. ved å være mot legalisering av cannabis, mot innvandring og for strengere straffer.

8342282[/snapback]

Med andre ord, frihet under ansvar. Mer frihet, men strengere straffer når lovene brytes.

 

Frp er for øvrig ikke mot innvandring.

 

Dette er en ganske stor forenkling, men håper du ser hovedbildet.

8342282[/snapback]

Bortsett fra feilene, så er hovedbildet 'frihet under ansvar'.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...