trn100 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ble forøvrig så vidt nevnt på TV2 i går at selv Gro Harlem Brundtland kjøpte privat pleieplass for sin egen mor.... Hvorfor i allverden om det offentlige via AP er så utrolig bra? Lenke til kommentar
agrsiv Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg synes topicnavnet stemmer ganske fint, jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg synes topicnavnet stemmer ganske fint, jeg 8629002[/snapback] Slående godt argument. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Koden er knekket og FRP avslørt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Koden er knekket og FRP avslørt 8629574[/snapback] Atter et slående godt argument. Håper du var ironisk ovenfor posten 2 hakk ovenfor deg eller noe (stor sannsynlighet for det, men nett-ironi er ikke så lett å ta), ellers er dette en utrolig dårlig post dette også. Endret 16. mai 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ironisk? Jeg ?? Nei vet du hva... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvilke problemer? Mener du at eldreomsorg, og sykehus er et problem som lar seg løses? At man kan oppnå et så perfeksjonert tilbud at det ikke er rom for forbedring? 8627609[/snapback] Situasjonen i dag er dårligere en forutsetningene ville tilsi. Store køer, dårlige forhold på enkelte institusjoner, liten valgfrihet og flere ting kunne vært unngått i større grad. 8627671[/snapback] Å mene at stuasjonen er dårligere enn forutsetningene burde tilsi er noe ganske annet enn å klage over at man ikke har løst et problem som i praksis ikke lar seg løse... AtW Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 AtW: Det er lov å tolke ting litt slik de er ment. Å "løse" problemet med køer i helsevesenet f.eks. vil si å gjøre dem betraktelig kortere. Å "løse problemet" helsevesenet vil si å "løse" problemene som er knyttet opp mot helsevesenet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 AtW: Det er lov å tolke ting litt slik de er ment. Å "løse" problemet med køer i helsevesenet f.eks. vil si å gjøre dem betraktelig kortere. Å "løse problemet" helsevesenet vil si å "løse" problemene som er knyttet opp mot helsevesenet. 8629668[/snapback] Det vil alltid være problemer knyttet opp mot helsevesnet, det vil alltid være forbedringspotensial i helsevenset, å kritisere noen for å ikke løse problemet, på helt genrell basis er meningsløst, da det ikke kan gjøres hvis det skal dekke alt, og påstanden er såvidt diffus at det er umulig å vite hva konkret man mener om det ikke er snakk om alt. Såklart man jo spekulere i hva en så uklar uttalelse betyr, men da får man erfaringsmessig høre at vedkommende ikke har sagt det. AtW Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det vil alltid være problemer knyttet opp mot helsevesnet, det vil alltid være forbedringspotensial i helsevenset, å kritisere noen for å ikke løse problemet, på helt genrell basis er meningsløst, da det ikke kan gjøres hvis det skal dekke alt, og påstanden er såvidt diffus at det er umulig å vite hva konkret man mener om det ikke er snakk om alt. 8629743[/snapback] Som sagt, når tilstanden er på generell basis er langt værre enn forutsetningene skulle tilsi så kan man si at det er problemer innen helsevesenet som bør løses. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det vil alltid være problemer knyttet opp mot helsevesnet, det vil alltid være forbedringspotensial i helsevenset, å kritisere noen for å ikke løse problemet, på helt genrell basis er meningsløst, da det ikke kan gjøres hvis det skal dekke alt, og påstanden er såvidt diffus at det er umulig å vite hva konkret man mener om det ikke er snakk om alt. 8629743[/snapback] Som sagt, når tilstanden er på generell basis er langt værre enn forutsetningene skulle tilsi så kan man si at det er problemer innen helsevesenet som bør løses. 8629762[/snapback] Ja, at det er konkrete problemer som bør og kan løses er greit nok, det var derfor jeg spurte hvilke problemer det er snakk om, og som burde vært løst, fordi det alltid vil være problemer i et helsevesen, å forvente at noe parti klarer å forhindre det er utopi. AtW Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Det var da voldsomt hvor dere henger dere opp i dette! Fem år fra eller til er ikke relevant her! Det er flisespikking! Poenget er at på så mange år har ikke AP klart å løse problemene.... Og til tross for dette har ikke AP klart å løse problemene! 8627600[/snapback] At Siv Jensen ved implikasjon trekker inn okkupasjonstiden som sannhetsvitne for at en politikk som er ført angivelig har vært feilaktig er sågar ikke flisespikkeri. Snarere illustrerer det poenget til det ytterste: Jensen spiller ut en retorisk løgn som skal etterlate inntrykket av at man etter alle disse årene med AP-styre bare sitter igjen med problemer og høye skatter. Du skriver selv "at på så mange år har ikke AP klart å løse problemene". Sannheten er naturligvis at i disse årene, minus okkupasjonsperioden hvor jeg i motsetning til Siv Jensen ikke mener det er veldig relevant for å vurdere stemmegivning i dag, så har AP løs et vell av problemer inne helse, innen eldreomsorg og innen skole. Premissene hennes er gale, fra APs ansvar for Terbovens helsepolitikk til at AP ikke har klart å løse "problemene" i denne perioden. Ser man på problemene som eksistererte f.eks. i 1945 vil du se at de nok er løst. Hele det politiske landskap, og hvilke utfordringer som landet står overfor, har endret seg dramatisk i denne perioden. Norge i dag har stor velstand og svært høy levestandard. Uten å tilkjenne AP alt ansvar for akkurat det har de vært sterk delaktige, og politikken de har ført og velferdsstaten de har bygd har løst langt flere problemer enn det politikerne i dag krangler om. AP har, hvis man ser det store bildet, ført en politikk som har løst svært mange problemer. Men å tro at skal bli løst er en utopi, selv med AP bak makten. Enda mer så om FrP skulle få styre, men det blir en litt annen diskusjon. Endret 16. mai 2007 av Cybbe Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Er nesten utopi å bare håpe at et parti vil kunne klare det... Når selv ikke mange partier med samme mål klarer det mener jeg.... Selv med flertall i stortinget klarer ikke en norsk regjering det, så det virker helt umulig... Bare se på Soria Moria erklæringen og hva som skjer i forhold til miljø? I forhold til kamelene hun svelger daglig har imidlertid SV-Kristin forunderlig lite hårete ben under kjolen da.... Forunderlig lite mellom ørene også forresten.... Men her er det lite intelligente FRP velgere vi snakker om... OT Ny tråd noen? Hva med en "Vi smarte Rød/Grønne" tråd`? Blir nok en hit det Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jensen spiller ut en retorisk løgn som skal etterlate inntrykket av at man etter alle disse årene med AP-styre bare sitter igjen med problemer og høye skatter. Nei, hun sier ikke "bare problemer". Men hun sier at AP ikke har klart å løse problemene på alle disse årene. Det er ikke løgn, da det er store problemer i helsevesenet den dag i dag, og slik har det vært lenge! Prøv igjen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jensen spiller ut en retorisk løgn som skal etterlate inntrykket av at man etter alle disse årene med AP-styre bare sitter igjen med problemer og høye skatter. Nei, hun sier ikke "bare problemer". Men hun sier at AP ikke har klart å løse problemene på alle disse årene. Det er ikke løgn, da det er store problemer i helsevesenet den dag i dag, og slik har det vært lenge! Prøv igjen. 8630997[/snapback] Igjen, hvilke problemer er det de ikke har løst? Å påpeke at alle problemer ikke er løst er ikke ikke akkurat en verdensnyhet, og i mine mening totalt ubrukelig, da det aldri vil skje, derfor må man konkretisere litt om det ikke skal bli en meningsløs selvfølgelighet. AtW Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Igjen, hvilke problemer er det de ikke har løst? Ventetiden. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Du mener altså at helsevesenet fungerer perfekt, ATWindsor? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Du mener altså at helsevesenet fungerer perfekt, ATWindsor? 8631551[/snapback] Nei, det mener jeg ikke, det burde vel være ganske krystallklart fra innleggene mine? Der jeg gjentatte ganger poengterer at et perfekt helsevesen er en praktisk umulighet. Det er nettopp derfor det er meningsløst og diffust å kritisere noen for å "ikek ha løst probleme" på helt generell basis, fordi det aldri vil skje, uansett parti, at alle problemer blir løst, dermed må man konkretisere hvilke problemer man mener burde vært løst. AtW Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Er det virkelig umulig? Og uansett, så er det for dårlig pr i dag. Det kan vi vær enig i? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 dermed må man konkretisere hvilke problemer man mener burde vært løst. 8631589[/snapback] Ventetiden. Og den var på vei ned med den delvise stykkprisfinansieringen, men det var visst ikke så populært hos venstresiden, så det ble fjernet igjen.. Snakk om å sette prinsipper foran resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg