Boralis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Elendig var mildt sagt, har Siv sagt det som står dær så må jeg si hun fremstår som latterlig i mine øyne, å begynne å dra inn Hitler og krigsårene i dagens valgkamp er ikke bare dumt,det er rett og slett kvalmt Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Elendig var mildt sagt, har Siv sagt det som står dær så må jeg si hun fremstår som latterlig i mine øyne, å begynne å dra inn Hitler og krigsårene i dagens valgkamp er ikke bare dumt8604206[/snapback] Hvor står det hen? Så vidt jeg kan se er det DN's forfatter som drar inn dette. Teksten var forøvrig merkelig, hva prøvde de egentlig å si? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Såvidt jeg kan forstå har ikke Jensen nevnt Hitler noe sted. AP har hatt makta i 53 av 72 år og gjort meget lite fornuftig med enkelte områder av politikken; nærmere spesifisert eldreomsorg, skole og skatt. Jeg kan forsåvidt stille meg bak Jensen men gå ned til 48 av 72 år om det gjør at AP-politikerne føler seg bedre, da jeg har forståelse for at utbygging av eldreomsorgen ikke er førsteprioritet når man har noen tusen bevæpnede nazister for mye i landet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Elendig var mildt sagt, har Siv sagt det som står dær så må jeg si hun fremstår som latterlig i mine øyne, å begynne å dra inn Hitler og krigsårene i dagens valgkamp er ikke bare dumt8604206[/snapback] Hvor står det hen? Så vidt jeg kan se er det DN's forfatter som drar inn dette. Teksten var forøvrig merkelig, hva prøvde de egentlig å si? 8604237[/snapback] Nettop derfor sier jeg : HAR Siv sagt dette Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Elendig var mildt sagt, har Siv sagt det som står dær så må jeg si hun fremstår som latterlig i mine øyne, å begynne å dra inn Hitler og krigsårene i dagens valgkamp er ikke bare dumt8604206[/snapback] Hvor står det hen? Så vidt jeg kan se er det DN's forfatter som drar inn dette. Teksten var forøvrig merkelig, hva prøvde de egentlig å si? 8604237[/snapback] Nettop derfor sier jeg : HAR Siv sagt dette 8604290[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 For en elendig tekst. Hva er det den prøver å si? Hvem har skrevet den? 8604144[/snapback] Jeg forstod ikke poenget med den teksten jeg heller 8604202[/snapback] Poenget er ganske enkelt, ta person i stedet for sak. Hvis man peker på Siv jensen og ler av henne og hvordan hun uttrykker seg, så trenger man ikke forholde seg til innholdet i det hun sier. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Elendig var mildt sagt, har Siv sagt det som står dær så må jeg si hun fremstår som latterlig i mine øyne, å begynne å dra inn Hitler og krigsårene i dagens valgkamp er ikke bare dumt,det er rett og slett kvalmt 8604206[/snapback] Det er tekstforfatteren som drar frem Hitler. Da mener du vel at det er artikkelforfatteren som fremstår som latterlig? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva med å se ting litt i perspektiv? Kommunen får fortsatt skatteinntekter av kraftselskapet. Så å si at man ikke får inn en krone er åpenbart helt feil. Pengene man har solgt for kan fortsatt brukes til andre investeringer, som igjen kan gi avkastning. 8601293[/snapback] Men har det lønt seg? Et nedbetalt vannkraftverk er nesten det nærmeste man kommer en pengekran. Det bringer stødig høy inntekt, med få utgifter. AtW Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Poenget er ganske enkelt, ta person i stedet for sak. Hvis man peker på Siv jensen og ler av henne og hvordan hun uttrykker seg, så trenger man ikke forholde seg til innholdet i det hun sier. 8604658[/snapback] Innholdet i det Jensen sa, selv om jeg skal medgi det er noe krevende å følge "logikken" bak, er at fordi AP har hatt regjeringsmakt blant annet før, under og etter krigen, og "ikke har gjort noe med" bl.a. eldreomsorg og helse disse årene (noe som er en så grov løgn at det i stor grad er unødvendig å ta innlegget til Jensen alvorlig) så skal man nå gi FrP-ballen. Argumentasjonen, i den grad det er korrekt å opphøye Jensens blundere til en slik status, faller igjennom i alle ender. Perioden og årene hun trekker frem og nevner impliserer at det er relevant å påpeke at AP ikke gjorde noe med eldreomsorgen under okkupasjonsperioden. Vel.. Men dette er det faktiske innholdet av det hun sier hvis man skal ta henne alvorlig (noe jeg ikke nødvendigvis sier er det beste utgangspunktet, hun kommer langt bedre fra det om man ikke tar alt hun sier alvorlig). Videre mener hun tydeligvis at AP ikke har gjort noe med eldreomsorgen og helsesektoren de siste 50 årene. En hver med et snev av historiekunnskap vet at den moderne norske velferdsstaten, inkludert en omfattende eldreomsorg og et godt helsevesen, er bygd opp nettopp med AP i førersetet. For tar man det Jensen sier alvorlig mener hun at AP står ansvarlig for å ikke ha satset på eldreomsorg under krigen, og at eldreomsorgen i Norge stod bedre til før APs æra i norsk politikk ble påbegynt. For det ville vel vært stoga, om AP ikke hadde gjort noe med eldreomsorg og helse siden 30-tallet? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 inkludert en omfattende eldreomsorg og et godt helsevesen 8605871[/snapback] Hihihi, hahaha. Både helsevesenet og eldreomsorgen hadde hatt godt av en god del forbedringer. Blandt annet (altså ikke det eneste) en meget viktig ting Jensen peker på; valgfrihet. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) snip Det er bra i forhold til det som var før krigen, men spørsmålet er om det er godt nok? Det kommer helt an på hva man setter det i forhold til. Endret 13. mai 2007 av monzilla Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Elendig var mildt sagt, har Siv sagt det som står dær så må jeg si hun fremstår som latterlig i mine øyne, å begynne å dra inn Hitler og krigsårene i dagens valgkamp er ikke bare dumt,det er rett og slett kvalmt 8604206[/snapback] Det er tekstforfatteren som drar frem Hitler. Da mener du vel at det er artikkelforfatteren som fremstår som latterlig? 8604764[/snapback] Selvsagt,og nettop derfor skrev jeg: "har siv sagt dette....." , noe jeg har poengtert flere ganger nå Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Cybbe Videre mener hun tydeligvis at AP ikke har gjort noe med eldreomsorgen og helsesektoren de siste 50 årene. En hver med et snev av historiekunnskap vet at den moderne norske velferdsstaten, inkludert en omfattende eldreomsorg og et godt helsevesen, er bygd opp nettopp med AP i førersetet. Riktig,for la meg så spørre Siv og andre som måtte ønske å svare: Hvilken eldreomsorg hadde vi før AP kom til makten? Hvilke helseordninger hadde vi? Hvilke sykelønnsordninger hadde vi? Hvilke rettigheter som beskytter arbeidstakere hadde vi? Hvilke arbeidsmiljølover hadde vi?? OSV OSV OSV. Hvem er det som har kjempet frem mesteparten av dette om ikke nettop arbeiderklassen ledet av AP og LO Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Riktig,for la meg så spørre Siv og andre som måtte ønske å svare: Hvilken eldreomsorg hadde vi før AP kom til makten?Hvilke helseordninger hadde vi? Hvilke sykelønnsordninger hadde vi? Hvilke rettigheter som beskytter arbeidstakere hadde vi? Hvilke arbeidsmiljølover hadde vi?? 8606562[/snapback] La meg spørre: Hvordan hadde disse tingene stilt seg i dag om FrP hadde hatt makten i noen regjeringsperioder i stedet for sosialistene og sosialdemokratene? Antakeligvis en del bedre, spør du meg. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Synd de har gått inn for kyotoavtalen. Men som om den har noe å si. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Hovedpoenget er vel at det [eldreomsorg, helsevesen] kunne vært så mye bedre. Og så bruker man naturligvis litt billig retorikk for å fleske på budskapet en smule. Litt hurrastemning er obligatorisk. Endret 14. mai 2007 av klilleng Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er umulig å si hvordan ting hadde vært med og uten AP/Frp ved makten. Olje og generell velstandsøkning er hovedgrunnen til at mye har gått fremover siden krigen. Men AP har vært arrogante. Veldig arrogante. AP har underslått problemene i omsorgen, sagt det er bra nok, og ikke minst beskyldt Frp for å 'krisemaksimere' når Frp har tatt opp problemene. Da jeg var omkring 18 år, hadde jeg en bestemor som ble utsatt for norsk eldreomsorg. Jeg så på nært hold hvor forferderlig dårlig denne var. Samtidig var jeg i ferd med å bli politisk bevisst og la dermed godt merke til arrogansen fra AP på dette området. Og APs arroganse lever fortsatt i aller beste velgående på dette området. Nå har vi fåt en hjemmehjelpsordning med privat hjemmehjelp som mange er veldig fornøyd med. AP driter i om det virker bra og at folk er fornøyd. Det politiske kommer foran, og de private tjenestene skal stanses. Til klientenes store fortvilelse. Ref: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1756783.ece http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.2319347 Jeg tok opp temaet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756131 Men det var ingen som var interessert, så tråden døde hen uten en eneste kommentar. Og det er kanskje mangel på interesse for de eldres beste som gjør at AP uten frykt for å bli straffet kan gjøre slikt. Her er det mer stemmer å tjene på å bekjempe privatisering enn det er på å yte god omsorg for våre eldre. Skal man ha det godt på sine eldre dager i et AP-styrt Norge, så må man enten ha god helse til den dagen man dør. Eller man må være rik nok til å kjøpe private tjenester for egen lommebok. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 En ting er sikkert: Jeg skal spare meg opp penger til privat hjemmehjelp, evt å være på et privat eldrehjem. Jeg har ikke lyst til å havne på kommunalt eldrehjem hvis de ikke har forandret seg fra slik de er nå. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Videre mener hun tydeligvis at AP ikke har gjort noe med eldreomsorgen og helsesektoren de siste 50 årene. Nei, hun mener at de ikke har løst problemene som finnes. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Eller går det kanskje andre veien der privat hjemmehjelp ikke tillates lengre? Lame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg