Gå til innhold

FRP! Partiet for de mindre intelligente?


Anbefalte innlegg

Uansett hjelper det ikke å ha all verdens med IQ, om man ikke vet hvordan man skal bruke den fornuftig.  ;)

8446913[/snapback]

 

Nei, det er sjelden fornuftig å være ufornuftig... Men jeg ville bli ganske kraftig overasket om intelligente personer ikke tar bedre avgjørelser i snitt. (om man her antar IQ indikerer intelligens, noe som neppe er helt presist).

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det betyr ikke at du nødvendigvis fikk med deg det, men det betyr at du spådde at renta ville gå opp om AP fikk makten samtidig som de aller aller fleste mente at renta skulle opp uansett.

8443181[/snapback]

Der tok du meg virkelig! Godt jobba! :ohmy:

8446248[/snapback]

"tok deg" ? Jeg bare påpeker at din "spådom" om renteoppgang gitt regjeringsskifte er et eneste stort gjesp, når renteoppgang var på vei uansett.

 

Men det føltes sikkert godt å komme med skremselspropaganda om følgende av APs-politikk når du visste at "spådommen" kom til å slå til helt uavhengig av endringene som kom ved regjeringsskiftet.

 

Eller, det er det strengt tatt ikke sikkert at du visste, men om du kommer med rentespådommer uten en gang å følge med på hva Norges Bank sier tror jeg vi trygt kan legge slikt i bunken for økonomisk kvakksalveri.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Takker Tokse for en seriøs og objektiv vurdering av de den øvrige tredjedelen av norges befolkning.... Imponerende analyse....

8473382[/snapback]

Velbekomme ;) Som Cybbe har vært inne på så har "den store iq-testen" statistiske svakheter som alle andre nettundersøkelser man melder seg på etter eget ønske og interesse (en skjevhet som forøvrig til en viss grad gjelder spørreundersøkelser på telefon også), så den kan nok neppe brukes til noe annet enn å se en tendens.

Lenke til kommentar

Frp er blitt et stort parti fordi det for mange fremstår som det eneste alternativet i enkeltsaker hvor andre mer etablerte partier (på samme måte!) i alle år har kommet og fremdeles kommer med tomt prat...

 

Fenomenet blir ikke mindre interressant når disse "andre" i steden for å feie for egen dør og faktisk gjør noe for å oppfylle egne løfter, heller går til angrep på det eneste partiet som ikke enda har hatt makt til å vise hva de ikke kan/kan?

 

Ellers er det jo ikke nødvendigvis slik at Frp har blitt større, men alle andre partier har blitt mindre, relativt sett, og det er i allefall ikke Frps skyld, men et bevis på hvor udugelige de andre partiene er og deres manglende oppslutning...

 

Edit: Jeg har gamle tanter som stemmer AP fordi de av og til mener å huske at de kjenner en som kan ha håndhilst på Einar Gerhardsen.... Hvor intelligent er det?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Edit: Jeg har gamle tanter som stemmer AP fordi de av og til mener å huske at de kjenner en som kan ha håndhilst på Einar Gerhardsen.... Hvor intelligent er det?

8524143[/snapback]

Omtrent like intelligent som vennene mine som stemmer AP fordi foreldrene deres har gjort det i alle år. Egentlig omtrent like (lite) intelligent som alle som stemmer på annet grunnlag enn politikk.
Lenke til kommentar

Har ikke akkurat lest hele tråden..

 

Syns det it utgangspunktet høres suspekt ut at FRP er et parti for de mindre intelligente.. Men la oss anta at det var riktig (FRP velgeren har lavere IQ i gjennomsnitt). Da blir spørsmålet "Hva så?".

 

Jeg er sterkt uenig i veldig mye av FRPs politikk, men syns det er forkastelig å marginalisere stemmer, enten pga "lavere IQ", "vi samarbeider ikke med dem" eller andre argumenter. Hver stemme teller like mye.

 

Hvis FRP-velgerne er så dumme så skal det vel ikke mye til å overbevise dem med gode politiske argumenter om "bedre" alternativ?..

 

Blæh... :hrm::mad:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Om FRP-velgerene har lavere IQ er det et bevis på hvordan skolesatsingen til AP har feilet de siste 50 årene. Dersom 1/3 av stemmerne er "mindre intelligente" viser jo det at AP ikke har litt snøring på hva de holder på med, spesielt innenfor skolepolitikken.

8526507[/snapback]

Du vet at uansett hvor smart en befolking er, så vil mange ligge under snittet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Om FRP-velgerene har lavere IQ er det et bevis på hvordan skolesatsingen til AP har feilet de siste 50 årene. Dersom 1/3 av stemmerne er "mindre intelligente" viser jo det at AP ikke har litt snøring på hva de holder på med, spesielt innenfor skolepolitikken.

8526507[/snapback]

Du vet at uansett hvor smart en befolking er, så vil mange ligge under snittet?

 

AtW

8526541[/snapback]

 

noen, ja. Ikke 30% av befolkningen. Og at skolesystemet i norge feiler hardt i forhold til resten av europa, er jo et faktum uansett..

Lenke til kommentar
Om FRP-velgerene har lavere IQ er det et bevis på hvordan skolesatsingen til AP har feilet de siste 50 årene. Dersom 1/3 av stemmerne er "mindre intelligente" viser jo det at AP ikke har litt snøring på hva de holder på med, spesielt innenfor skolepolitikken.

8526507[/snapback]

Du vet at uansett hvor smart en befolking er, så vil mange ligge under snittet?

 

AtW

8526541[/snapback]

 

noen, ja. Ikke 30% av befolkningen. Og at skolesystemet i norge feiler hardt i forhold til resten av europa, er jo et faktum uansett..

8526546[/snapback]

I en stor normalfordelt populasjon, så vil stort sett 50% ligge under snittet, uansett hvor smarte vi er. Men ja, skolesystemet svikter på noen områder (matte er jo ett av de.....)

 

AtW

Lenke til kommentar
Om FRP-velgerene har lavere IQ er det et bevis på hvordan skolesatsingen til AP har feilet de siste 50 årene. Dersom 1/3 av stemmerne er "mindre intelligente" viser jo det at AP ikke har litt snøring på hva de holder på med, spesielt innenfor skolepolitikken.

8526507[/snapback]

Ja, alle som stemmer Frp er selvsagt helt like, og alle har lav IQ.

Lenke til kommentar

Hei, er det dumt å ville bruke mere penger på bilveier for å heve standeren på dem? Eller å bruke mere penger på sykehus som skriker etter penger? Der er to vesentlige ting som handler om menneskeliv. Norge driver og gir ut penger i øst og i vest, de har ingen oversikt om de pengene de gir blir brukt til det formålet de er tenkt til å brukes til, er dette smart? Norge ga for litt siden 250 mill til et av verdens mest korrupte land. Stoltenberg ble spurt om han hadde noen kontroll over hvor mye av pengene som ble brukt til hva, han hadde overhode ingen tall å komme med. Vi har gitt Russland en god slump med penger i løpet av mange år til atomopprydningen, vi skulle hjelpe Russland med opprydningen da de var i økonomisktrøbbel, når har de jobbet seg oppover og har skaffet seg en god økonomi. Russland har over 2000 milliarder kroner i gull- og valutareserver, landet har betalt tilbake all sin gjeld fra sovjettiden. Så hvorfor skal vi fortsatt å dele ut flere millioner til et land som har en så god økonomi, vi har da våre egne problemer er dette smart bruk av oljefondet? Dette var da altså litt av Norges hodeløse bruk av penger.

 

Norge er et paradis for kriminelle, her kan de rane en bank og drepe en politimann og slippe unna det med 16 ÅRS FORVARING jeg tenker da på Kjell Alrich Schumann. Han fikk forvaring fordi han er dømt for to andre væpnede ran tidligere. Det er jo helt utrolig at en person som er med og sette stavanger på hodet med Norges historiens groveste ran og at på til drepe en politimann og slipper unna det med 16 års forvaring, er ikke et menneskeliv verdt mere enn 16år?

 

Er FRP rasistiske fordi de vil ha strengere krav når det gjelder innvandring? Vi har jo et fint eksempel: overhalla-drapene der en asylsøker som fikk avslag på sin søknad i 2005, men oppholdte seg allikevel i Norge, og vi alle vet jo hva som skjedde, og dette er IKKE et engangstilfelle. Innvandrere som kommer til landet og ikke klarer å oppføre seg bør straks sendes ut av landet, hva skal skje med Norge om vi forsetter å ta imot innvandrere uten å sette noen krav til de.. det er jo ikke trygt å gå i gatene i Oslo om natten lengre.

 

Denne regjeringen som er nå er en stor fiasko, hva har de egentlig gjort for å bedre veier, sykehus og eldreomsorgen. Hva gjør SV i regjering?! De har ikke fått til en dritt, alt det de er motstander av har blitt gjennomført. Og Stoltenberg har vel bare plukket med seg en unge fra et u-land da han var og besøkte et land som jeg ikke kommer på nå ;) han tok med seg en unge og gjennomførte en opperasjon til 150tusne kroner som vi skattebetaler betalte for. Det eneste jeg har lagt merke til er at alt blir dyrere, vi skatter for nesten alt vi eier! Hva får vi igjen for det? Får vi bedre veier? Sykehus? Skoler? Idrettsanlegg? Nei vi gjør ikke det. Veiene er det u-tilstander på og sykehus med underskudd så det griner etter, og hvor var staten da vi trengte et kunstgress til fotball klubben min som hadde det gjort mye mere attraktivt å spille der, men vi måtte fikse penger selv og det tok mange år og folk byttet klubber eller sluttet å spille pga spilleforholdene var så dårlig at de ikke gadd mer. Men og sende ut mangfoldige millioner som vi ikke har noen som helst kontroll over gjør de med et blunk.

 

Vet ikke helt hvem som er dumme jeg, folk som vil ha bedre veier, sykehus idrett og gjøre det billigere å bo i Norge slik at folk kan ha råd til en familie, eller folk som sender ut 250mill til et av verdens mest korrupte land ute noen som helst oppfølging, og ikke har råd til bedre veier eller sykehus, snakk om pengesløseri!

Lenke til kommentar
Om FRP-velgerene har lavere IQ er det et bevis på hvordan skolesatsingen til AP har feilet de siste 50 årene. Dersom 1/3 av stemmerne er "mindre intelligente" viser jo det at AP ikke har litt snøring på hva de holder på med, spesielt innenfor skolepolitikken.

8526507[/snapback]

Ja, alle som stemmer Frp er selvsagt helt like, og alle har lav IQ.

8529927[/snapback]

 

Hmm det har jeg ikke sagt?

Lenke til kommentar
Jeg er glad jeg lever under mottoet "en stemme avgjør ingenting i en stemmeboks". Da kan jeg klage på alle partier. Det artige er når noen forteller meg at jeg ikke har rett til å klage, ettersom jeg ikke stemmer. Da klager jeg litt mer ..

8533180[/snapback]

Tja.. er forsåvidt litt enig med folk som sier at du ikke har noen "rett" til å klage hvis du ikke stemmer. Å ikke gidde å stemme er som å si "jeg tar det jeg får", i mine øyne.

 

I et samfunn får man vel de politikerne man fortjener. Det gjelder vel kanskje dobbelt opp for de som ikke gidder å stemme. ;)

Lenke til kommentar
Edit: Jeg har gamle tanter som stemmer AP fordi de av og til mener å huske at de kjenner en som kan ha håndhilst på Einar Gerhardsen.... Hvor intelligent er det?

8524143[/snapback]

Omtrent like intelligent som vennene mine som stemmer AP fordi foreldrene deres har gjort det i alle år. Egentlig omtrent like (lite) intelligent som alle som stemmer på annet grunnlag enn politikk.

8526079[/snapback]

 

Med andre ord, nesten like teit som å stemme Frp? Til tross for politikken? :-)

 

Selv har jeg aldri stemt stemt Frp selv om jeg har hatt muligheten i over 20 år, men ingen tvil om at det fristende... Mest fordi argumentene i mot er så mye dummere enn de som er for ;-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...