Gå til innhold

FRP! Partiet for de mindre intelligente?


Anbefalte innlegg

Hvordan beskrive en FRP velger:

"Som alle vet er det ingen stor hemmelighet at alle som stemmer FRP er stokk dumme i hode. De prioriterer som oftest bare to til tre "politiske saker", nemlig billigere brennevin, billigere bensin og lavere skatter.

En FRP velger er også rasist og tror at alle pakistanere jobber ved en grønnsakdisk i Oslo. Men først og fremst så er FRP velgeren en egoistisk drittsekk som kun tenker på seg selv og gir f*** i sine medmennesker."

 

Du synest beskrivelsen høres litt vel tålpligt ut?

Vel, jeg hører og leser lignende omtrent hver eneste dag. Det som er litt trist er at det som oftest kommer fra personer som tror at partiprogrammet til FRP er sammensatt av tre linjer, nemlig "Billigere brennevin", "Billigere bensin" og "Lavere skatter".

 

Jeg tror jeg har til gode å møte noen som kaller en FRP velger for dum, og samtidig har bred kjennskap til FRP sitt partiprogram. For å "bevise" at personen ikke har peiling bruker jeg å spørre følgende spørsmål: "Hvilket parti tror du en nynazist stemmer?". Gjett hva man som oftest vil få som svar? Jo nemlig FRP.

Det som da er litt komisk er at FRP er et "pro Israel" parti og folk flest vet jo hva nynazister mener om jøder. Nå kjenner jeg ingen nynazister så jeg vet igrunn ikke hva de stemmer, men poenget er å vise til mangelen på kjennskap om partiprogrammet.

 

En annen ting man kan lure litt på er hvorfor man skal bli stemplet som dum for å ha andre meninger. Selv mener jeg for eks at man kan bruke mindre penger på kultur og mer penger på veier, bedre veier vil jo trolig spare mange menneskeliv(basert på forskning). I diskusjon med andre har jeg faktisk blitt servert argumentet "Mangel på kultur kan føre til tap av liv". Dette kom fra en AP velger og trolig kun basert på hans personlige synsing. Men i denne situasjonen er det jeg som FRP velger som er den dumme ifølge AP velgeren. Samme fyren lurte på hvorfor jeg heiet på Ghana under fotball VM siden jeg var rasist(Jeg er tydeligvis rasist fordi jeg stemmer FRP).

 

Men hvis man stemmer på et parti for at man ikke vet bedre, vil denne personen gjøre dette på grunn av uvitenhet, eller pga av dumhet. Selv gir jeg disse ordene forskjellig betydning, men ifølge mange av "Anti FRPerne" så betyr det tydeligvis det samme. Hvis man stemmer på et parti fordi man ikke vet bedre, så er man jo ikke dum, man er jo uvitende! eller tar jeg grådig feil? Selv mener jeg for eks at mange som stemmer SV er uvitende. Samtidig ville nok 90% av SV velgerne kalt meg for stokk dum og kanskje til og med "hjernedød".

 

Selv om jeg ikke ser på meg selv som en "tradisjonell" FRP velger, så må jeg uansett forvente å bli stemplet som dum hvis jeg sier jeg stemmer FRP. Fordi jeg stemmer på et gitt parti er jeg automatisk enig i 100% av de politiske sakene. Dette faller jo ganske enkelt på sin egen urimlighet og man kan lure på hvem som er den dumme. Jeg synes uansett at det er ganske urettferdig at man får stempelet dum/rasist fordi man stemmer på det partiet man mener er best egnet til å styre landet.

 

Det skal også sies at man kan nok bytte ut FRP med et hvilket som helst parti, men jeg føler at det er mest aktuellt i en "FRP setting". Kunne kanskje brukt SV istedet? Som alle vet er jo alle SVere sprø kommunister som vil innføre diktatur(Djupedal som diktator anyone :D)

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg.

 

Det er utrolig leit at FrP har fått så dårlig image blant utlendingene som rasist-partiet.

 

Selv om FrP virkelig er noen rasister, så er det fortsatt feil å kalle dem dumme. Hitler var nok mye smartere enn de fleste SVere til sammen, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Enig med deg.

 

Det er utrolig leit at FrP har fått så dårlig image blant utlendingene som rasist-partiet.

 

Selv om FrP virkelig er noen rasister, så er det fortsatt feil å kalle dem dumme. Hitler var nok mye smartere enn de fleste SVere til sammen, vil jeg påstå.

8266150[/snapback]

 

 

Tjaa... Hitler hadde høy IQ, da.

Lenke til kommentar

http://ukeavisen.imaker.no/cgi-bin/ukeavis...maker?id=186890

 

Kanskje FrP og Siv Jensen representerer slike som gir uttrykket "the greater good for the greater number" og demokrati er ny mening? Altså at næringsliv har en tendens å bli prioritert på bekostning av folket. Digger dette klippet: http://youtube.com/watch?v=w0h0xIoHAZw

 

Hvorvidt FrP politikk kan lede til tendenser som i eskempelet, og hvorvidt det er noen bedre alternativ kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Men dere som kjenner FrP kan kanskje komme med en kommentar?

Lenke til kommentar

"Man tager det man haver" er et velkjent ordtak.

 

I mangel på argumentasjon mot politikken, så kan man ty til karakteristikker og folks følelser istedet. Ved å kalle noe(n) rasistisk, eller uansvarlig, eller dum, over tid, så begynner folk å tro på det.

 

Det finnes både smartinger og dumrianer i alle de norske partiene, men venstresiden har vel foreløpig et lite overtak i propagandakrigen.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har til gode å møte noen som kaller en FRP velger for dum, og samtidig har bred kjennskap til FRP sitt partiprogram. For å "bevise" at personen ikke har peiling bruker jeg å spørre følgende spørsmål: "Hvilket parti tror du en nynazist stemmer?". Gjett hva man som oftest vil få som svar? Jo nemlig FRP.

Det som da er litt komisk er at FRP er et "pro Israel" parti og folk flest vet jo hva nynazister mener om jøder. Nå kjenner jeg ingen nynazister så jeg vet igrunn ikke hva de stemmer, men poenget er å vise til mangelen på kjennskap om partiprogrammet.

 

Men kjemper nynazister på palestinernes side i Israel-Palestina-konflikten? Jeg tror de færreste av dem hater jøder mer enn andre forskjellige fremmede grupper.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at Frps (og Arbeiderpartiets) *velgere* er litt under gjennomsnittet i intelligens, og det kommer av det enkle faktum at Frp og Arbeiderpartiet har flere arbeider (ikke-akademikere) blant sine velgere. Verre er det ikke.

 

Selvfølgelig er det ingen direkte sammenheng mellom intelligens og fornuft. Hvis det var tilfelle ville sosialistiske partier (som har mange meget intelligente folk) vært bra. Intelligente mennesker kan være minst like virkelighetsfjerne som uintelligente mennesker.

 

Når det er sagt finnes det altså et parti som har den unike kombinasjonen av å bestå av *både* svært intelligente *og* fornuftige medlemmer/velgere med virkelighetskontakt, og det er DLF.

Lenke til kommentar
Enig i at det er for mye fordommer mot FRP egentlig. Lite akseptert å stemme FRP blandt de fleste av mine venner (Oslo-Vest hvis det betyr noe). Onarki: mener du at akademikerne er intelektuelle eller inteligente, skjønte det ikke helt, men er ikke alltid så lur heller da :p

8268695[/snapback]

 

Akademikere er intelektuelle, og dermed ofte også litt høyere på intelligens-skalaen også...

Lenke til kommentar
For å sitere min lite smarte venninne: "jeg vet ikke hva noen av disse partiene står for, men jeg stemmer FRP".

8268965[/snapback]

Da har hun ihvertfall valgt riktig, uten å velge. :D

Forøvrig har jeg hørt den der oftere om SV ...

8268975[/snapback]

Jeg husker etter forrige stortingsvalg. Jeg spurte folk hva de stemte, og det var AP i nesten alle tilfellene. Så kom spørsmålet "Hvorfor?" og de kom med gode begrunnelser som "Foreldrene mine gjør det", "De er jo størst" osv. :roll:
Lenke til kommentar
FRP! Partiet for de mindre intelligente?

 

Nei selvsagt ikke,uansett blir det helt bak mål å måle hvor intelligente noen er utifra hva de stemmer.

Slike utsagn som typisk FRPer, typisk sosialist, sosialistsvin osv osv, som brukes av enkelte er helt bak mål og slike utrykk sier vel mere om de som bruker dem enn de som stemmer på de partiene.

Vi kan godt diskutere for og imot de forskjellige partiene uten å rakke ned på hverandres politiske holdning og det er naturlig å ha forskjellig syn.

selv har jeg stemt på flere partier opp gjennom årene,ja faktisk vært medlem i FRP en gang, men jeg foretrekker å være politisk uavhengig og så gjøre meg opp en mening foran hvært valg en gang faller jeg ned på den røde siden andre ganger på den blå :thumbup:

Lenke til kommentar

I og med at meget intelligente personer kan ha meget dumme ideer, og at en mening ikke er representativ for en persons intelligens, og videre at politisk uenighet ikke er noe tegn på posisjon på intelligensskalaen i verken den ene eller den andre retningen, så er det selvfølgelig helt bak mål å kalle et parti for "partiet for de mindre intelligente". Dette er uavhengig av partiets meninger i noen sak. Jeg tar sterk avstand fra alle former for generaliseringer som ikke er støttet av fakta. Om du har en gruppe FRP-velgere, så er det eneste sikre du kan si om dem at de stemmer FRP. Videre kan du sikkert komme med noen statistiske generaliseringer, men de er og blir statistikk. Det samme kan sies om ethvert parti.

Lenke til kommentar

Frp har visst ikke bare lavest iq, men klart lavest iq... men men, populisme skjærer vel litt lettere igjennom noen steder enn andre da... :whistle:

 

Venstre har Norges mest intelligente velgere, mens Fremskrittspartiet har den klart laveste IQ-scoren. Men også hjemmesitterne har lavere IQ enn snittet.

300027.gif

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html

IQ-testen hadde ca 95000 deltagere.

Endret av Tokse
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...