navara Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Her har jeg fått mye hjelp ved å søke og lete litt tidligere, men nå har jeg søkt rundt, men ikke funnet det jeg leter etter. Jeg har en hjemmeside hvor jeg skal legge ut en del filmer etterhvert. Det jeg er ute etter er filmfremvisning på hjemmesiden. Det skal ikke være en link hvor man blir videresendt til f.eks youtube.com. Ett eksempel på hvordan jeg vil ha det: http://www.gatebil.no/include/gatebiltv.php Men, jeg står ikke øverst i stigen når det gjelder koding av sider, html osv, jeg holder på å lære, men jeg trenger likevell å få det inn med teskje. Så kommer spørsmålet mitt da, er det noen som: A:Kan gi meg en forklaring på hvordan jeg må gå frem, og kanskje har ett script som jeg kun trenger å forandre litt på? B:Vet om en nettside som forklarer meg hvordan jeg skal gå frem? Helst på Norsk. Det kan være jeg har postet dette på feil sted da jeg ikke veit om detta går under html?, php?, ppp?, css? eller noen av disse andre kategoriene som ofte er forkortet til tre bokstaver. Men da er det absolutt ikke gjort med vilje. Håper uansett på litt hjelp her? Mange takk! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) De bruker PHP og en media-player-videoframviser-ting som bare virker i IE (ihvertfall best i IE) mens ihvertfall du burde bruke en flash-videofremviser-ting. Endret 29. mars 2007 av Ståle Lenke til kommentar
navara Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 De bruker PHP og en media-player-videoframviser-ting som bare virker i IE (ihvertfall best i IE) mens ihvertfall du burde bruke en flash-videofremviser-ting. 8266606[/snapback] Hmm.. Hvor kan jeg lese og lære mer om en sånn flash-videofremviser-ting? Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Her ser du koden som er brukt på gatebil.no.. <embed type='application/x-mplayer2' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='http://www.gatebilmedia.no/gatebiltv/110159_27022007_41561.wmv' name='MediaPlayer' width='500' height='350' autostart='1' showcontrols='1' showstatusbar='1'> </embed> her er en link som du kan lese litt om <embed> tagen,og hvordan du kan bruke den.. Endret 29. mars 2007 av KongPedersen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Men det er bedre å bruke flash, siden den virker mye bedre i forskjellige nettlesere. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 det er det sikkert , men han spurte om hvordan man fikk det slik som på gatebil.no.. og det ga jeg han.. Flash kan jeg lite eller ingen ting om Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Embedding Flash [er det noen måte å omforme avi/wmv til swf ved hjelp av php eller noe lignende?] Endret 29. mars 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
navara Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Men det er bedre å bruke flash, siden den virker mye bedre i forskjellige nettlesere. 8268847[/snapback] Vil jo at filmen skal funke fint i de forskjellige nettleserne, så da virker kanskje flash som ett bedre alternativ. Men er det noen sider der jeg kan lese om hvordan jeg må gå frem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 sjekket du linken? der var jo den html-koden du trengte for å vise fram en swf-fil.. eller er det noe annet du trenger step-by-step-hjelp til? Lenke til kommentar
navara Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 sjekket du linken? der var jo den html-koden du trengte for å vise fram en swf-fil.. eller er det noe annet du trenger step-by-step-hjelp til? 8269370[/snapback] Hvis jeg bare trenger å redigere litt på koden som var på den linken så trenger jeg nok ikke noe step by step. Men, hva må jeg redigere? Er det så enkelt som å legge filmene ut på nettte, og bytte ut url`en i den koden? Ikke bli altfor oppgitt over min uvitenhet.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Du må finne en flash spiller, og så må du mest sannsynlig gjøre om filene til .swf enn .avi ved hjelp av Flash fra Adobe eller en annen konverteringsprogram. (men disse er ofte dyre og bare dritt, se om du finner et som er gratis = mest sannsynlig bra) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Ikke bli altfor oppgitt over min uvitenhet.. 8269744[/snapback] skal nok mer til for å bli oppgitt <OBJECT CLASSID="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" WIDTH="400" HEIGHT="300" CODEBASE="http://active.macromedia.com/flash5/cabs/swflash.cab#version=5,0,0,0"> <PARAM NAME="MOVIE" VALUE="sample.swf"> <PARAM NAME="PLAY" VALUE="true"> <PARAM NAME="QUALITY" VALUE="best"> <PARAM NAME="LOOP" VALUE="true"> <EMBED SRC="sample.swf" WIDTH="400" HEIGHT="300" PLAY="true" LOOP="true" QUALITY="best" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"> </EMBED> </OBJECT> endre den fete skriften til adressen til swf-filen... Ståle: må man ha mer enn den koden i linken min? altså, må man ha en egen flashspiller? (dette lastes vel manualt av bruker som skal se video?) Jeg fant en link til jeg Endret 29. mars 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg har vært såvidt borti en flashspiller, og den inkluderte du sånn du du har gjort. Og så gir du filen den skal spille med ?fil=noe.swf mener jeg å huske. Men det står som regel i readme'en til spilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå