Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Program som oversetter fra bokmål til nynorsk

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal levere inn en oppegave i morgen og den skulle være på nynorsk, og jeg skrev den på bokmål. finnes det et program som oversetter fra bokmål til nynorsk?

evt. kan word brukes til det her? Har MS Office 2007

MVH Tom R. Jenssen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei

og vist det fantes ville det vært en dårlig ide å bruke det. Man får ikke god nynorsk syntaks og oppbygging ved å oversette ord for ord fra bokmål.

Anbefaler deg at du tar deg tiden til å oppgaven på nytt fra scratch uten å se på bokmålsnotatene. Skrive svaret på nytt på nynorsk, på den måten blir det skrevet uavhengig av setningsoppbyggingen i bokmål.

Deretter er det bare å finne frem den gule bibelen og lete etter de konservative gullkorna, og så flette dem inn så godt som mulig ;) Bare pass på at du får med deg hva alle ordene betyr.

Lenke til kommentar

det finnes et slikt programm på www.russ.no men jeg husker ikke hvor =/

men det finnes, fikk en som "snakka" nynorsk før til å rette, han sa det var bra, men at spøøre ordene var feil, ellers var alt annet veldig bra.. den overstter hele tekster.

så det finnes, venn av meg brukte det på tentamen, får vite da hva han får, hadde jeg vært hans lærer hade jeg vært skeptisk til den opgaven, av forskjelølige grunner.

Axl F

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...