stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Vel, det skal jo hentes inn nytt anbud, så vil Atea med der så må de jo ordne opp, ellers ser det jo dårlig ut for dem For min del håper jeg at bedriften velger dell og på stedet service...da slipper jeg dette møkket! 8273797[/snapback] vel hehe. vis de velger dell vil du få en annen support, men de bruker IC på det tekniske, så teknikkeren som kommer er mest sannsynlig infocare fyr eller en som er leid inn av dem da, hehe. de har egentlig de fleste store merkene. men du slipper jo supporten da Endret 30. mars 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Vel, det skal jo hentes inn nytt anbud, så vil Atea med der så må de jo ordne opp, ellers ser det jo dårlig ut for dem For min del håper jeg at bedriften velger dell og på stedet service...da slipper jeg dette møkket! 8273797[/snapback] vel hehe. vis de velger dell vil du få en annen support, men de bruker IC på det tekniske, så teknikkeren som kommer er mest sannsynlig infocare fyr eller en som er leid inn av dem da, hehe. de har egentlig de fleste store merkene. men du slipper jo supporten da 8273968[/snapback] Nå har jeg hatt latitudes og servere fra dell de siste 2-4 årene, så jeg vet hva jeg går til i hvert fall. Med on-site så slipper jeg krangelen i hvert fall. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Yupp. Krangelen forsvinner, men jeg vet ikke om jeg ville sluppet en Infocare-ansatt inn i mitt hus Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Notis til meg selv: ikke bli Infocare-ansatt Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hehehe... Tror det er ett godt karierevalg Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Da fikk vi svar fra Atea. De gir blanke i saken, og jeg for min del skal vel selge 19" eren, og sette maskinen som en MCE enhet. selv kjøper jeg da som planlagt ny laptop før tiden. Klager de over det, så ber jeg dem ryke og reise (er lei hele maskinen, derfor skriver jeg slik) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Da fikk vi svar fra Atea. De gir blanke i saken, og jeg for min del skal vel selge 19" eren, og sette maskinen som en MCE enhet. selv kjøper jeg da som planlagt ny laptop før tiden. Klager de over det, så ber jeg dem ryke og reise (er lei hele maskinen, derfor skriver jeg slik) 8292926[/snapback] vis den 19" er endel av pakken så kan du ikke selge den for du eier den ikke egentlig og atea kan kreve utstyret tilbakelevert ved avtalens slutt og du kan bli anmeldt for svindel ved å selge det vis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Tror nok ikke jeg ville fått lov uansett, så da blir den å samle støv Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Forbrukerkjøpsloven åpner for at du skal ha tilsvarende eller bedre enn det som sitter i på servicetidspunktet, såfremt det er originalt montert. Det vil si at de ikke kan gå ned igjen fra x800, når de først har oppgradert. 8265826[/snapback] Kan du vise til noen steder der dette står? Det virker jo urimelig at kjøper skal kunne kreve noe bedre enn det som var i maskinen ved kjøpstidspunktet. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Tilsvarende, eller bedre, om tilsvarende ikke kan fremskaffes innen rimlig tid Dette er jo en tolkning av loven, som FTU har gått god for: Om en service tar for lang tid, og firmaet ønsker å unngå et hevingstilfelle, kan man tilby et bedre produkt til kunden. Skal se om jeg finner det, Nuffis Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Forbrukerkjøpsloven åpner for at du skal ha tilsvarende eller bedre enn det som sitter i på servicetidspunktet, såfremt det er originalt montert. Det vil si at de ikke kan gå ned igjen fra x800, når de først har oppgradert. 8265826[/snapback] Kan du vise til noen steder der dette står? Det virker jo urimelig at kjøper skal kunne kreve noe bedre enn det som var i maskinen ved kjøpstidspunktet. 8297620[/snapback] Er også moro at feks komplett kan bytte et 7600gt med en 7650 gt, men når det dør, bytte tilbake til et 7600 gt. En kan selv se at det blir for dumt. Uansett er saken løst slik at jeg kjøper nytt for egen regning da maskinen er så ustabil som den er, og Atea ikke vil gjøre noe med saken. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Er også moro at feks komplett kan bytte et 7600gt med en 7650 gt, men når det dør, bytte tilbake til et 7600 gt. En kan selv se at det blir for dumt. 8298945[/snapback] Hvorfor er det for dumt? Er det for dumt at du får det du har betalt for, og ikke noe bedre? Dette har kun med tilgjengeligheten på kortene å gjøre. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Er også moro at feks komplett kan bytte et 7600gt med en 7650 gt, men når det dør, bytte tilbake til et 7600 gt. En kan selv se at det blir for dumt. 8298945[/snapback] Det som blir for dumt er at folk stadig vekk skal kunne kreve mere enn de har krav på, og påføre butikkene store tap. Om man bytter på den måten du beskriver har nab vært veldig uheldig med kortene sine, eventuelt ikke flink nok til å klokke dem, men man har fortsatt det som det ble betalt for. Hvorfor i all verden mener du at det skal være riktig å kunne kreve stadig mer enn du har betalt for? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Er også moro at feks komplett kan bytte et 7600gt med en 7650 gt, men når det dør, bytte tilbake til et 7600 gt. En kan selv se at det blir for dumt. 8298945[/snapback] Hvorfor er det for dumt? Er det for dumt at du får det du har betalt for, og ikke noe bedre? Dette har kun med tilgjengeligheten på kortene å gjøre. 8303892[/snapback] Nå må du virkelig lese hva jeg skriver her før du kommenterer hva jeg sier og ikke sier. Handlingen var: Kunde kjøper et 6800 kort, dette dør og butikken gir et 8800 kort. Når dette da dør så bytter de tilbake til 6800 kortet og sender dette til kunde uten å si noe. Når kunde da spørr hva som foregår får en beskjed om at en hadde fått ny leveranse av det gamle, så at han fikk et bedre kort første gang er irrelevant. Det har ikke noe med hva jeg betalte for, men det munner tilslutt ned til at de sendte et vesentlig bedre kort, noe vi tok som at var en kompensasjon for alle problemene til da. Sier ikke noe til oss, nekter for det når det blir problemer, og så vedgår, men sier at vi bryr oss ikke om du syns det er urettferdig at vi gjorde det slik. Mener du enda at handlingen ovenfor gikk rett for seg, så får det stå for din kappe. Er også moro at feks komplett kan bytte et 7600gt med en 7650 gt, men når det dør, bytte tilbake til et 7600 gt. En kan selv se at det blir for dumt. 8298945[/snapback] Det som blir for dumt er at folk stadig vekk skal kunne kreve mere enn de har krav på, og påføre butikkene store tap. Om man bytter på den måten du beskriver har nab vært veldig uheldig med kortene sine, eventuelt ikke flink nok til å klokke dem, men man har fortsatt det som det ble betalt for. Hvorfor i all verden mener du at det skal være riktig å kunne kreve stadig mer enn du har betalt for? 8304253[/snapback] Dette er ikke en butikk, og du vet uansett hvordan jeg er. Lik det eller ikke, så forventer jeg i det minste at de er redelige. Hadde jeg, og det er i ettertidens kunnskap, fått vite hendelsesforløpet. Hva som virkelige skjedde, hvorfor og en beklagelse på at de tok en spansk en og så nektet for det, så hadde det vært enklere å svelge. Uansett så syns jeg det blir uheldig at en kan gjøre det på den måten, og jeg fortsetter nok med den holdningen. Jeg tror vi satser på at det er noe annet med maskinen enn Infocare greier å påpeke, for jeg har ikke den fjerneste anelse på hva som skal til for å kunne klokke et kort eller en CPU. Nå har jeg forsåvidt lest alle postene mine; så hvor du leser at jeg krever et X800 kort er meg ukjent. Problemstillingen i hovedposten og stort sett gjennom har vært at de opptrådde slik de gjorde ovenfor meg som kunde og skapte så mye bryderi. Men det betyr ikke at jeg går vekk fra holdningen om at når en først bytter noe hos en kunde til det bedre, så blir det for dumt å tilbake på seg selv og bytte til noe dårligere igjen etterpå. Butikkens tap er meg irrelevant, er de redd for det, så kan de i det minste opptre redelig nok til å være ærlig fra dag en, og ikke føre kunden bak lyset. Endret 4. april 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Dette er ikke en butikk, og du vet uansett hvordan jeg er. Lik det eller ikke, så forventer jeg i det minste at de er redelige.Hadde jeg, og det er i ettertidens kunnskap, fått vite hendelsesforløpet. Hva som virkelige skjedde, hvorfor og en beklagelse på at de tok en spansk en og så nektet for det, så hadde det vært enklere å svelge. Uansett så syns jeg det blir uheldig at en kan gjøre det på den måten, og jeg fortsetter nok med den holdningen. 8305214[/snapback] Jeg svarte på ditt eksempel på at Komplett skulle ha byttet først til et bedre og så tilbake til det orginale. Sist jeg sjekket var Komplett en butikk. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Dette er ikke en butikk, og du vet uansett hvordan jeg er. Lik det eller ikke, så forventer jeg i det minste at de er redelige.Hadde jeg, og det er i ettertidens kunnskap, fått vite hendelsesforløpet. Hva som virkelige skjedde, hvorfor og en beklagelse på at de tok en spansk en og så nektet for det, så hadde det vært enklere å svelge. Uansett så syns jeg det blir uheldig at en kan gjøre det på den måten, og jeg fortsetter nok med den holdningen. 8305214[/snapback] Jeg svarte på ditt eksempel på at Komplett skulle ha byttet først til et bedre og så tilbake til det orginale. Sist jeg sjekket var Komplett en butikk. 8305481[/snapback] Greit, da leste jeg innlegget ditt som svar på noe annet, beklager den misforståelsen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Er også moro at feks komplett kan bytte et 7600gt med en 7650 gt, men når det dør, bytte tilbake til et 7600 gt. En kan selv se at det blir for dumt. 8298945[/snapback] Hvorfor er det for dumt? Er det for dumt at du får det du har betalt for, og ikke noe bedre? Dette har kun med tilgjengeligheten på kortene å gjøre. 8303892[/snapback] Nå må du virkelig lese hva jeg skriver her før du kommenterer hva jeg sier og ikke sier. Det var nettopp det jeg gjorde. Det har ikke noe med hva jeg betalte for, men det munner tilslutt ned til at de sendte et vesentlig bedre kort, noe vi tok som at var en kompensasjon for alle problemene til da. Hvem sier at det var kompensasjon, og selvfølgelig har har det alt å si hva du betalte for. Hvor i verden er det du får noe du ikke betaler for? Freeloader er et fint ord. Slå det opp.. Mener du enda at handlingen ovenfor gikk rett for seg, så får det stå for din kappe. Ja, det mener jeg. Du fikk det du betalte for, og det er det du burde ha krav på. Det som blir for dumt er at folk stadig vekk skal kunne kreve mere enn de har krav på, og påføre butikkene store tap. Om man bytter på den måten du beskriver har nab vært veldig uheldig med kortene sine, eventuelt ikke flink nok til å klokke dem, men man har fortsatt det som det ble betalt for. Hvorfor i all verden mener du at det skal være riktig å kunne kreve stadig mer enn du har betalt for? 8304253[/snapback] Enig! Det at folk krever mer enn hva de egentlig har krav på (du har kun krav på det du har betalt for) er etter min mening en ukultur. Dette er ikke en butikk, og du vet uansett hvordan jeg er. Lik det eller ikke, så forventer jeg i det minste at de er redelige. De er redelige. De har gitt deg tilbake maskinen slik den var når du kjøpte den. Jeg mener heller at det er du som er uredelig ettersom at du krever mer enn hva du opprinnelig har kjøpt. De har tross alt fikset maskinen, og oppfylt sine krav. Da er det urimelig av deg å henge de ut her når de har gjort jobben sin. Det er ikke akkurat som om de har gitt deg et dårligere produkt enn det du har kjøpt? Nå er dette uansett ikke et forbrukerkjøp og hele diskusjonen er unødvendig. Du har allikevel fått frem ditt poeng, nok en gang, ved å henge ut de som faktisk har oppfylt sine plikter. Endret 4. april 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå