Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Syntes ikke det er urimelig i hele tatt. Syntes det urimelig å kreve noe man i utgangspunkt ikke har krav på. Om det hadde vært en nettbutikk eller ei: dette er noe jeg ikke hadde flagget om i forumet. 8267657[/snapback] Om det hadde vært et vanlig privatkjøp så kunne de ikke gjort dette. Da skal du ikke ha noe dårligere siden sist service/rep. Jeg synes det er galt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er som trådstarter sier her... Han har dessverre ikke særlig mange rettigheter ettersom dette er et bedriftskjøp. Det TEE sier om at han ikke har krav på ett x800-kort i maskinen igjen, er i og for seg riktig, men KUN siden dette er et bedriftskjøp som reguleres av kjøpsloven. Hadde det vært et forbrukerkjøp, hadde Infocare vært pliktige til å sette inn et minst like godt kort som x800 igjen. Ikke noe vondt om TEE, da jeg ikke kjenner ham personlig - langt mindre hans kjennskap til lovverket, men HP generelt viser en stor inkompetanse på forbrukerkjøpsloven. Til og med HPs exceptions-avdeling som håndtterer reklamasjoner har store problemer med dette. (Jeg jobbet i 4 år opp mot HP i serviceavdelingen der jeg var ansvarlig, og har brukt utallige timer og skrevet utallige mails til exceptions der jeg må forklare loven o.l.) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 etter å ha tenkt på det over natten, så er det ikke så mye kortet som er surt, men at jeg måtte bruke 1,5 uker av egen tid for å bevise at jeg ikke løy. Mens Infocare i mellomtiden blånektet, så får jeg e-post fra avdelingsleder fra support som nærmest sier at de gjorde det og har ikke tenkt å gjøre noe med saken. Jeg vet at jeg ikke har krav på noe pga manglende rettigheter, men jeg syns de som har sagt jeg ikke har krav på noe kan prøve å sette seg i samme situasjon. Hvor du blir nærmest løyet til i nesten 2 uker, for så å få slengt i ansiktet "ja, vi gjorde det, så hva, vi har ikke tenkt å gjøre noe med det uansett". Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er dessverre den innstilligen jeg føler Infocare og HP har når det gjelder reklamasjoner.. Og de skylder selvfølgelig på hverandre... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det er dessverre den innstilligen jeg føler Infocare og HP har når det gjelder reklamasjoner.. Og de skylder selvfølgelig på hverandre... 8271757[/snapback] Faren min tok heldigvis grep om det etter at jeg satte maskinen i stua og nektet å bruke den. Ettersom den dør så ofte så bruker jeg enormt mye tid på backup, feilsøking og tilbakeføring av software osv. Noe jeg ikke lenger ser meg tjent med. Så Atea som leverte maskinen fikk en lengre klage. Fører ikke den frem så skal jeg kjøpe egen maskin regner jeg med, og da blir det vel en 17" mac som fungerer som desktop replacment for vanlig kontor. Og Laptopen vil da ta seg av spesiell pc software som spss,mathmatica og minitab Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Keep us updated Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Når de fikk inn igjen maskinen, sjekker de om orginal reservedel er tilgjengelig, og siden den er det bestiller de den. Surt kanskje, men du har faktisk ikke krav på annet siden du aldri kjøpte maskin med X800-kort. 8267232[/snapback] Faktisk så tror jeg han har dette. Han ville hvertfall hatt det som privatperson. Når du sender inn et produkt til rep og de bytter til en bedre del så er det "de nye" spesifikasjonene som er pcens specs. Man kan da ikke nedgradere et produkt igjen bare fordi han plutselig fikk tilgang på delene igjen. Det som derimot kan forsvares er at det nye skjermkortet døde pga for mye varme/dårlig kjølig/etc og at det ikke kan stå i maskinen uten å dø. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er dessverre den innstilligen jeg føler Infocare og HP har når det gjelder reklamasjoner.. Og de skylder selvfølgelig på hverandre... 8271757[/snapback] Faren min tok heldigvis grep om det etter at jeg satte maskinen i stua og nektet å bruke den. Ettersom den dør så ofte så bruker jeg enormt mye tid på backup, feilsøking og tilbakeføring av software osv. Noe jeg ikke lenger ser meg tjent med. Så Atea som leverte maskinen fikk en lengre klage. Fører ikke den frem så skal jeg kjøpe egen maskin regner jeg med, og da blir det vel en 17" mac som fungerer som desktop replacment for vanlig kontor. Og Laptopen vil da ta seg av spesiell pc software som spss,mathmatica og minitab 8271783[/snapback] i slike saker så er det stort sett det som funker. det å klage direkte til i dette tilfelle atea. da det er de som har levert og har en "liten" pool som de tar penger fra for å rette på slikt når kunden skriker høyt nok(no offence ) det er som tidligere sagt, infocare bestiller deler fra hp og hp sender deler eller ber teknikker finne en ca lik erstatning da de ikke kan levere fort nok. og da er det som de sier her at siden dette ikke er et forbrukerkjøp kommer du ikke så langt når maskinen går ned igjen og den må på rep og de setter inn et kort som er nærmere det som var i originalt grunnet tilgang hos HP har nå økt. fikk du mail fra sjefen på IC support? hmmm det skjer sjelden. stort sett bare vis du er veldig "vanskelig"/kravstor kunde som ikke enkelt kan hjelpes jaja lykke til videre Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Når de fikk inn igjen maskinen, sjekker de om orginal reservedel er tilgjengelig, og siden den er det bestiller de den. Surt kanskje, men du har faktisk ikke krav på annet siden du aldri kjøpte maskin med X800-kort. 8267232[/snapback] Faktisk så tror jeg han har dette. Han ville hvertfall hatt det som privatperson. Når du sender inn et produkt til rep og de bytter til en bedre del så er det "de nye" spesifikasjonene som er pcens specs. Man kan da ikke nedgradere et produkt igjen bare fordi han plutselig fikk tilgang på delene igjen. Det som derimot kan forsvares er at det nye skjermkortet døde pga for mye varme/dårlig kjølig/etc og at det ikke kan stå i maskinen uten å dø. 8272075[/snapback] men det er som tidligere sagt her. dette er ikke et privatkjøp/forbrukerkjøp. det må i så fall stå noe om det i kjøpsloven(den som brukes mellom bedrifter ikke bedrift til privatperson) og jeg er enig i at dette ikke burde skje Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Det er dessverre den innstilligen jeg føler Infocare og HP har når det gjelder reklamasjoner.. Og de skylder selvfølgelig på hverandre... 8271757[/snapback] Faren min tok heldigvis grep om det etter at jeg satte maskinen i stua og nektet å bruke den. Ettersom den dør så ofte så bruker jeg enormt mye tid på backup, feilsøking og tilbakeføring av software osv. Noe jeg ikke lenger ser meg tjent med. Så Atea som leverte maskinen fikk en lengre klage. Fører ikke den frem så skal jeg kjøpe egen maskin regner jeg med, og da blir det vel en 17" mac som fungerer som desktop replacment for vanlig kontor. Og Laptopen vil da ta seg av spesiell pc software som spss,mathmatica og minitab 8271783[/snapback] i slike saker så er det stort sett det som funker. det å klage direkte til i dette tilfelle atea. da det er de som har levert og har en "liten" pool som de tar penger fra for å rette på slikt når kunden skriker høyt nok(no offence ) det er som tidligere sagt, infocare bestiller deler fra hp og hp sender deler eller ber teknikker finne en ca lik erstatning da de ikke kan levere fort nok. og da er det som de sier her at siden dette ikke er et forbrukerkjøp kommer du ikke så langt når maskinen går ned igjen og den må på rep og de setter inn et kort som er nærmere det som var i originalt grunnet tilgang hos HP har nå økt. fikk du mail fra sjefen på IC support? hmmm det skjer sjelden. stort sett bare vis du er veldig "vanskelig"/kravstor kunde som ikke enkelt kan hjelpes jaja lykke til videre 8272090[/snapback] Forventet du annet? Jeg er en sta person og det vet vel de fleste på forumet Uansett, saken bød på for mye bryderi og noe måtte gjøres. At de blånektet og så snudde var ikke mye bedre. Men jeg fikk ho beviset for at jeg hadde rett, så de gav meg jo saken på gullfat sånn sett. Det fantes nemlig ikke bevis før, fordi jeg lagret dem lokalt ved en feil. Forresten; Jeg kan ikke en gang fatte at de greide å anse X800 som ca lik FX5700. Jeg tror faktisk de mente det var dårligere om jeg forstod teamlederen riktig. Endret 30. mars 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hmmm.. La oss håpe du får gjennomslag hos Atea! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Forventet du annet? Jeg er en sta person og det vet vel de fleste på forumet:) Uansett var dette hodebry jeg ikke likte og at de gjorde glippen ved å bekrefte at de løy i første omgang og at de virkelig hadde gitt meg et slik kort var moro 8272108[/snapback] nahh gjorde ikke det. hehe en liten forsvaring av IC brukerstøtte så er ikke tilbakemeldingene fra teknikkerene på verkstedet det de burde være. tro meg jeg vet det. + de har fått in en del nye på begge sider det siste halvåret som ikke er helt inne i systemet. ingen unnskyldning men en mulig forklaring på hvorfor de nektet. enten det eller så løyv de med vilje. alt er mulig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Forventet du annet? Jeg er en sta person og det vet vel de fleste på forumet:) Uansett var dette hodebry jeg ikke likte og at de gjorde glippen ved å bekrefte at de løy i første omgang og at de virkelig hadde gitt meg et slik kort var moro 8272108[/snapback] nahh gjorde ikke det. hehe en liten forsvaring av IC brukerstøtte så er ikke tilbakemeldingene fra teknikkerene på verkstedet det de burde være. tro meg jeg vet det. + de har fått in en del nye på begge sider det siste halvåret som ikke er helt inne i systemet. ingen unnskyldning men en mulig forklaring på hvorfor de nektet. enten det eller så løyv de med vilje. alt er mulig. 8272133[/snapback] han som jeg snakket med i Oslo var visst teamleder, så det står for hans kappe i mine øyne Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Forventet du annet? Jeg er en sta person og det vet vel de fleste på forumet:) Uansett var dette hodebry jeg ikke likte og at de gjorde glippen ved å bekrefte at de løy i første omgang og at de virkelig hadde gitt meg et slik kort var moro 8272108[/snapback] nahh gjorde ikke det. hehe en liten forsvaring av IC brukerstøtte så er ikke tilbakemeldingene fra teknikkerene på verkstedet det de burde være. tro meg jeg vet det. + de har fått in en del nye på begge sider det siste halvåret som ikke er helt inne i systemet. ingen unnskyldning men en mulig forklaring på hvorfor de nektet. enten det eller så løyv de med vilje. alt er mulig. 8272133[/snapback] han som jeg snakket med i Oslo var visst teamleder, så det står for hans kappe i mine øyne 8272141[/snapback] han burde jo vite hvordan systemet dems virker for å finne ut hvilken deler som har vært brukt tidligere. var sikkert bare slappis og gadd ikke sjekke så han bare løyv for deg. hadde vært typisk. hehe Endret 30. mars 2007 av stich_it Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Saker mellom HP og InfoCare er håpløse hvis blir lang ventetid osv... man blir kasteball mellom de to, men heldigivs, hvis man leverer den inn til en butikk så kan de få løst det ved å gå høyere i systemet. Du har nok ikke krav på noe annet enn et dødbra 5700 etter hva jeg kan se, men det holder vel til mediacenteret ditt? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Saker mellom HP og InfoCare er håpløse hvis blir lang ventetid osv... man blir kasteball mellom de to, men heldigivs, hvis man leverer den inn til en butikk så kan de få løst det ved å gå høyere i systemet. 8272198[/snapback] I denne saken er ikke HP innblandet, da det er Atea som ordner alt for sine kunder, som er vanlig i saker om Hjemme-PC. Dersom dere opplever å bli kasteballer, kan det løses veldig enkelt. Kontakt HP, spesifiser at du vil klage på lang servicetid så blir du satt til riktig avdeling (velkommen ). Saken blir registrert, og videresent til riktig sted hos InfoCare. Det er da InfoCare som skal ordne opp på vegne av HP, hvertfall slik det fungerer i dag. De som sitter hos HP med disse sakene har pr. i dag ingen direkte påvirkningskraft i serviceklager, siden det ikke er hos dem beslutningene blir tatt. Som regel kommer opplevelsen av å bli kasteball hos de som nekter å godta det som er den kjappeste løsningen, De kjefter på HPs support, som ikke får gjort noe, ringer flere ganger om dagen og forlanger øyeblikkelig løsning istedet for å vente den dagen det tar før InfoCare kontakter dem. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Saker mellom HP og InfoCare er håpløse hvis blir lang ventetid osv... man blir kasteball mellom de to, men heldigivs, hvis man leverer den inn til en butikk så kan de få løst det ved å gå høyere i systemet. 8272198[/snapback] I denne saken er ikke HP innblandet, da det er Atea som ordner alt for sine kunder, som er vanlig i saker om Hjemme-PC. Dersom dere opplever å bli kasteballer, kan det løses veldig enkelt. Kontakt HP, spesifiser at du vil klage på lang servicetid så blir du satt til riktig avdeling (velkommen ). Saken blir registrert, og videresent til riktig sted hos InfoCare. Det er da InfoCare som skal ordne opp på vegne av HP, hvertfall slik det fungerer i dag. De som sitter hos HP med disse sakene har pr. i dag ingen direkte påvirkningskraft i serviceklager, siden det ikke er hos dem beslutningene blir tatt. Som regel kommer opplevelsen av å bli kasteball hos de som nekter å godta det som er den kjappeste løsningen, De kjefter på HPs support, som ikke får gjort noe, ringer flere ganger om dagen og forlanger øyeblikkelig løsning istedet for å vente den dagen det tar før InfoCare kontakter dem. 8272541[/snapback] i denne saken er det snakk om en hjemme-pc i dette tilfellet HP som er solgt via Atea. HP sin service levrandør er Infocare i Norge, Atea har også kjøpt support av Infocare Brukerstøtte(herved kalt ICB)(egen avdeling som ikke sitter på verkstedet) du kan si at dette er en type OEM maskin som HP ikke har noe kundeforhold til. så når personen har problemer skal han da kontakte ICB for hjelp til feilsøking og eventuel verkstedsak. HP eller Atea skal ikke egentlig involveres i denne prossessen i det hele tatt. Vis kunden har prob med maskinen sånn som her skal kunden klage til sin kontaktperson/ansvarlige for hjemmepc ordning i bedriften der han/hun jobber. som da igjen skal kontaktre sin person i firmaet som de har kjøpt av i dette tilfellet Atea. dette er ment som en slags desperat sisteløsning. Og dette er ikke spekulasjon dette er fakta.HVordan vet jeg dette? Jeg har jobbet på ICB i 2 år og sluttet nylig grunnet migrene. :edit: all kontakt mot HP skal egentlig gjøres av ICB eller teknikker som har maskinen hos verkstedet hos IC antagligvis en på enten kongsvinger eller i Oslo. :edit2: IC har også egen mail for å kontakte hp angående deler som er forsinket. Endret 30. mars 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 I denne saken mente uansett Infocare at jeg skulle klage til HP selv. Uansett sendte vi en klage til Atea i går, da det er min far som er innkjøps/hjemme pc ansvarlig i bedriften. Så vi får se hvor vi kommer der. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 I denne saken mente uansett Infocare at jeg skulle klage til HP selv. Uansett sendte vi en klage til Atea i går, da det er min far som er innkjøps/hjemme pc ansvarlig i bedriften. Så vi får se hvor vi kommer der. 8273522[/snapback] da er det noen som roter men stå på. vis du er heldig så vil de tilby deg en ny maskin hehe. men det bestemme Atea Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 I denne saken mente uansett Infocare at jeg skulle klage til HP selv. Uansett sendte vi en klage til Atea i går, da det er min far som er innkjøps/hjemme pc ansvarlig i bedriften. Så vi får se hvor vi kommer der. 8273522[/snapback] da er det noen som roter men stå på. vis du er heldig så vil de tilby deg en ny maskin hehe. men det bestemme Atea 8273622[/snapback] Vel, det skal jo hentes inn nytt anbud, så vil Atea med der så må de jo ordne opp, ellers ser det jo dårlig ut for dem For min del håper jeg at bedriften velger dell og på stedet service...da slipper jeg dette møkket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå