abene Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Gratis-kontorpakken OpenOffice.org versjon 2.2 er nå klar for nedlasting. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har vel hatt 2.2 nå lenge? Sjekker på sidene og der står det at den kom ut idag, men jeg har jo hatt 2.2 siden før jul noe stemmer ikke i mitt hode :/ Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hvor finner jeg synonym ordboken? Når man følger guiden for installering av norsk stavekontroll står det at det ikke finnes noen synonym ordbok? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Versjon 2.1 har vært en stund, men 2.2 er ny. Jeg vet ikke når beta-versjonen kom da. Jeg håper at OpenOffice snart får bedre støtte for Access-filer, helst full støtte, ikke bare import av tabeller. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har vel hatt 2.2 nå lenge? Sjekker på sidene og der står det at den kom ut idag, men jeg har jo hatt 2.2 siden før jul noe stemmer ikke i mitt hode :/ 8265653[/snapback] Det har vært 4 Release candidates før OO 2.2 ble sluppet nå, og jeg har testet dem alle. -sikkert det du har hatt. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hvor finner jeg synonym ordboken? Når man følger guiden for installering av norsk stavekontroll står det at det ikke finnes noen synonym ordbok?8265962[/snapback] http://synonymer.merg.net/Der kan du også bidra til å videre utvikle den. Registrer en bruker og hver gang du kommer over et ord som mangler et synonym i writer, kan du legge det til på den hjemmesiden. Endret 29. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 OpenOffice.org blir bare bedre og bedre. Men jeg skulle ønske at lesekompatibiliteten med Word-formater ble enda bedre. Kanskje dokumentasjonen Microsoft skal levere til EU kan bidra til å avsløre hvordan disse formatene er bygd opp? Det er lov å håpe... Og så skulle jeg ønske de ville skifte navn på kontorpakken fra OpenOffice.org til OpenOffice. Greit at de vil at folk skal vite hvor de kan finne programpakken, men det virker unaturlig å ha med ".org" i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Da må de i så fall kjøpe OpenOffice.com-domenet. Det skulle vel ikke by på noen problemer om ikke den nåværende eieren er vrang og vil ha en urealistisk pris. Fant ut at jeg faktisk bare hatte versjon 2.0 på jobben. Jeg trodde det var 2.1 som lå der. Jaja, nå får jeg i hvert fall hentet meg inn igjen. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Namnet er eit varemerkespørsmål. "OpenOffice" er faktisk opptatt... Eg trur det er eit nederlandsk firma, og då er det vel problematisk i heile EU, minst. I Brasil er det endå verre - der er det nokon andre som har sett seg så på bakbeina at OOo har måtta ta namnet "BrOffice.org". Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hvor finner jeg synonym ordboken? Når man følger guiden for installering av norsk stavekontroll står det at det ikke finnes noen synonym ordbok? 8265962[/snapback] Når jeg gikk til Fil>Veivisere>Installer nye ordbøker så fant jeg norsk stavekontroll/orddeling/synonymer.8268167[/snapback] Den synonym ordboken som har pleid å vært tilgjengelig gjennom veiviseren har vært den fra no.speling.org. Den blir omtrent ikke utviklet på og inneholdt sist jeg sjekket rundt 20 synonymsett. Den jeg linket til lenger oppe i tråden, synonymer.merg.net, inneholder godt over 1000 synonymsett og over 10000 ord. Altså langt mer omfattende enn den som du finner i veiviseren. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Ok, men linken fungerer ikke. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har funnet ut det og sendt mail til han som hoster prosjektet. Kommer nok opp igjen etterhvert. Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 synonymer.merg.net er nå oppe igjen etter noe nedetid :-) Ellers samarbeider prosjektet no.speling.org med synonymer.merg.net, så i framtidige versjoner for veiviseren skal også synonymordboka være med. Siste utgave av stavekontrollen finner man her: http://alioth.debian.org/frs/?group_id=30577 I veiviseren for OOo må du da velge å bruke en lokal fil. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hvis jeg skal oppdatere fra 2.1, så finner ikke "update" funksjonen versjon 2.2. Må derfor oppdatere manuelt. Vil ordbøker og andre innstillinger bli beholdt om jeg oppdaterer manuelt? Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) hvis jeg skal oppdatere fra 2.1, så finner ikke "update" funksjonen versjon 2.2. Må derfor oppdatere manuelt. Vil ordbøker og andre innstillinger bli beholdt om jeg oppdaterer manuelt? 8271986[/snapback] Vet ikke med update-funksjonen, men innstillingene dine og de ordbøkene du selv har installert skal tas vare på, de lagres ikke samme sted som programfilene, men i din egen hjemmemappe. Endret 30. mars 2007 av axelbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå