Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stoppe mail'er

Anbefalte innlegg

Naboen min har fått ett stort problem.

Får daglig 20-30 mail'er fra samme avsender.

Mail'ene er tomme men har ett vedlegg som inneholder virus(Han hadde flere badtrans og sircam virus i karantene).

Har blokkert avsender slik att mail'ene går rett i søppelbøtta men de må forsatt lastes ned.

Finnes det noen måte å stoppe mail'ene på Telenor sin server slik att han slipper å laste dem ned??

Han har modem så dette bruker han 15-20 minutter på daglig.

Han har tatt kontakt med avsender men han påstår att han ikke har sendt noen mail'er til min nabo.

Naboen min driver ett firma og har denne mailadressen på visittkort og brevark, så slette den å opprette en ny mailadresse vil han helst ikke gjøre.

Noen ideer om hva som kan hjelpe han ??

[ Denne Melding var redigert av: Bukks på 2001-12-23 23:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så må løsningen være og ha flere e-mailadresser, en som man bruker seriøst, og ikke deler med hvem som helst, og en som man oppgir, når en er på vandring mellom ulike tvilsomme steder på internet - men dette er jo ikke svar på spørsmålet, bare en advarsel til andre som måtte lese dette om hva de kan gjøre for å forebygge...

God Jul.

skarsk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

On 2001-12-24 22:03, skarsk skrev:

....Jeg prøvde nettopp det som sdhild99 påstår ikke fungerer med Telenor / Outlook Express.

Dette fungerer på min maskin.

sdhild99 må derfor søke etter feilen på sin egen maskin.

skarsk

Vel, sorry mac - det funker ikke hos meg. Du har jo et poeng i det at jeg må lete på min egen maskin etter feil, men jeg kan ikke finne noen. Leste forresten en artikkel hos din side data.. de fikk det heller ikke til, med nettopp den kombinasjonen.

Funker det hos deg, bra! Men det funker ikke hos meg, og jeg tviler på at det er min feil [hever skuldrene]

Lenke til kommentar

Quote:

Han har tatt kontakt med avsender men han påstår att han ikke har sendt noen mail'er til min nabo.

Det har han jo ikke heller, PC-en hans er infisert med virus som sender ut mail. Få avsenderen til å skaffe et oppdatert antivirus-progg for å bli kvitt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...