Bukks Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Naboen min har fått ett stort problem. Får daglig 20-30 mail'er fra samme avsender. Mail'ene er tomme men har ett vedlegg som inneholder virus(Han hadde flere badtrans og sircam virus i karantene). Har blokkert avsender slik att mail'ene går rett i søppelbøtta men de må forsatt lastes ned. Finnes det noen måte å stoppe mail'ene på Telenor sin server slik att han slipper å laste dem ned?? Han har modem så dette bruker han 15-20 minutter på daglig. Han har tatt kontakt med avsender men han påstår att han ikke har sendt noen mail'er til min nabo. Naboen min driver ett firma og har denne mailadressen på visittkort og brevark, så slette den å opprette en ny mailadresse vil han helst ikke gjøre. Noen ideer om hva som kan hjelpe han ?? [ Denne Melding var redigert av: Bukks på 2001-12-23 23:58 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Markere meldingen i Innboksen som ønskes fjernet >Melding >Lag regel av melding... >Gå inn i felt 2 >Hake av for >Slett den fra serveren >trykk OK, og godta ny postregel nr. x, dette er løsningen på problemet. skarsk Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Dette er ingen løsning om du har Telenor og bruker Outlook Express. Selv om du krysser av for 'Ikke last ned fra server, eller slett fra server' lastes mailen ned likevel. Om feilen ligger hos Telenor eller Outlook Express vet jeg ikke Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Så må løsningen være og ha flere e-mailadresser, en som man bruker seriøst, og ikke deler med hvem som helst, og en som man oppgir, når en er på vandring mellom ulike tvilsomme steder på internet - men dette er jo ikke svar på spørsmålet, bare en advarsel til andre som måtte lese dette om hva de kan gjøre for å forebygge... God Jul. skarsk Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 ....Jeg prøvde nettopp det som sdhild99 påstår ikke fungerer med Telenor / Outlook Express. Dette fungerer på min maskin. sdhild99 må derfor søke etter feilen på sin egen maskin. skarsk Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Quote: On 2001-12-24 22:03, skarsk skrev:....Jeg prøvde nettopp det som sdhild99 påstår ikke fungerer med Telenor / Outlook Express.Dette fungerer på min maskin.sdhild99 må derfor søke etter feilen på sin egen maskin.skarsk Vel, sorry mac - det funker ikke hos meg. Du har jo et poeng i det at jeg må lete på min egen maskin etter feil, men jeg kan ikke finne noen. Leste forresten en artikkel hos din side data.. de fikk det heller ikke til, med nettopp den kombinasjonen. Funker det hos deg, bra! Men det funker ikke hos meg, og jeg tviler på at det er min feil [hever skuldrene] Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Det er bare å ta kontakt med Telenor, så stopper de mailene Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: Han har tatt kontakt med avsender men han påstår att han ikke har sendt noen mail'er til min nabo. Det har han jo ikke heller, PC-en hans er infisert med virus som sender ut mail. Få avsenderen til å skaffe et oppdatert antivirus-progg for å bli kvitt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå