Gå til innhold

Verdt å kjøpe modchip til Wii ennå?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt rundt på www.kogu.no og der skriver de mye om diverse modchips til Wii.. Jeg ble litt fristet, men lurer på om det er verdt å kjøpe ennå? Eller skal jeg vente? Har hatt dårlig erfaring med modchip til Playstation. Så, spørsmålet er enkelt: Er modchip til Wii verdt å kjøpe ennå?

Hvis så, så hadde jeg tenkt å bestille på www.modnet.no og få dem til å innstallere den for meg. Er de til å stole på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke.

8265198[/snapback]

Den artiklen der er msivisende.

Poenget er bare at det har dukket opp revisjonen av hovedkortet til nintendo som gjør det mye mer vanskelig for "mannen i gata" å installere modchip.

De som driver med dette har selvsagt ingen problemer med å installere chip på de nye revisjonene.

Disse hovedkortene som omtales i artikklen er heller ikke i salg i norge enda, så alle som har WII i dag kan fint modde den med dagens chipper.

Når de nye hovedkortene kommer, vil de enda kunne moddes, men det blir bare vanskligere for de som skal utføre jobben :)

Nye revisjoner er helt vanlige, på PS2 har Sony spyttet ut 16 forskjellige hovedkort, så det finnes egentlig 16 forskjellige PS2 :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

du bør ikke modde Wii, da du mister garantien. Du kommer også til å brenne opp laseren raskt når du spiller "bakups".

Backups minner meg om uttrykket: just for evaluation purposes

Et uttrykk det ikke er lov til å diskutere her :nei:

Lenke til kommentar
du bør ikke modde Wii, da du mister garantien. Du kommer også til å brenne opp laseren raskt når du spiller "bakups".

Å? Brenner man opp laseren? Aldri hørt om det før :hmm:

8269607[/snapback]

rart :hmm: at du ikke har hørt om det før.

Dårlig media sliter uforholdsmessig på laseren.

Lenke til kommentar

Før eller senere skjer dette uansett.. :p Min forrige PS2 (som ble stjålet) Klarte knapt å lese spill.. Var egentlig veldig glad da den ble stjålet, siden jeg hadde tenkt til å kjøpe meg ny uansett.. så, fikk igjen på forsikring.. :p

Poenget mitt var uansett at orginal plater også sliter på laseren.. :p men, brente plater sliter mer selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt rundt på www.kogu.no og der skriver de mye om diverse modchips til Wii.. Jeg ble litt fristet, men lurer på om det er verdt å kjøpe ennå? Eller skal jeg vente? Har hatt dårlig erfaring med modchip til Playstation. Så, spørsmålet er enkelt: Er modchip til Wii verdt å kjøpe ennå?

8265149[/snapback]

Hvis du skal bruke modchip til å spille import-spill kan du jo vente litt og se når/om det kommer en Freeloader e.l. til Wii. da mister du ikke garantien ;) Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Det som er litt artig er at NINTENDO har INGEN GARANTIKLISTREMERKE på sine konsoller..

Dvs, xbox, 360, ps2, ps1 har alle slike forseglet merker som gjør at garantien brytes.

Dette har ikke Nintendo gjort hverken på WII eller GameCube.

Ganske rart i grunnen.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
rart :hmm: at du ikke har hørt om det før.

Dårlig media sliter uforholdsmessig på laseren.

8269698[/snapback]

Ja, det er riktig. DÅRLIG media SLITER på lasern, derfor bruker man BRA media!! :)

Dessuten er det nok mange som installerer modchip for å spille import spill, og da slites ikke laser noe mer enn vanlig. De er tross alt orginaler :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

ok, du kan holde på en stund til esspen :)

"Yes, there was an extra week for NPD's January data period, but even after subtracting that contribution it was a fantastic period for the gaming industry at a time that's often considered a lull after the holiday. It's even more fantastic for Nintendo, as the Wii outsold both the 360 and PS3, beating Sony's system almost 2-to-1."

styrker min teori om at den konsollen som er lettest å mode/cracke også selger mest.

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

Synes det er rart WII selger så bra egentlig jeg, når det ikke er en eneste maskin å oppdrive omtrent .. Ikke er den noe artig å spille på heller :) men det er min subjektive smak da. Har aldri spilt nintendo før gamecube så har ikke samme forhold til de figurene som mange andre regner jeg med. :)

Men en FREELOADER fra DATEL hadde vært på sin plass ja!

Slik som kom på gamecuben! Nintendo er den eneste maskina som ikke har regionfrihet, og det vil de tape på tror jeg.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Xbox var vel lettest å modde/cracke forrige generasjon? Så, var vel ikke helt sikker den teorien din.. :p Vil ikke skryte på 360 noe regionfrihet heller jeg da men.. Er ikke fritt før det er helt fritt etter min mening..

8270977[/snapback]

Nei sant det.

Verken 360 eller WII har full regionfrihet (wii har bare 70% med chip), 360 har vel omtrent det samme uten noe chip.

Mulig PS3 har trekket det lengste strået denne gangen.

For meg var en PAL PS3 helt uaktuelt hvis den ikke hadde vært sonefri.

Men den ble sonefri, så da slapp jeg å kjøpe NTSC (tiltross for at jeg faktisk kjøpte NTSC men det var pga av billigere pris ..)

Lenke til kommentar
Synes det er rart WII selger så bra egentlig jeg, når det ikke er en eneste maskin å oppdrive omtrent .. 

bare så enig, omtrent bare dårlige overføringer fra andre plattformer.

Prøv å spill FarCry feks. helt på trynet grafikk. Og Wii har virkelig potensiale på dne tekniske siden, men de spill som er gitt ut hittlil kunne alle vært spilt på GC sett bort fra kontrollen da.

Lenke til kommentar
gamezone leverer freeloader til wii, det burde løse problemet med andre zoner

8278735[/snapback]

Den er bare for gamecubespill på Wii, siden den som kom til gamecube orginalt ikke funka på Wii

Men datel har annonsert at de jobber på en Freeloader til Wii :w00t:

Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...