Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En fyr klarte og restarte pc'en min via nettverket!! Hvordan

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-14 22:32, skrev Xizor:

Et enkelt VBScript klarer brasen :smile:

ComputerName = InputBox("Enter the name of the computer you wish shutdown")

Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(RemoteShutdown)}//" & ComputerName & "/root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true")

for each OpSys in OpSysSet

OpSys.reboot()

next

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-12-14 22:33 ]</font>

Denne virka ikke!! :sad: La den inn i en vbs fil og limte inn det du sa.. Da fikk jeg en error når jeg skrev navnet til pc'en jeg skulle reboote! Har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil restart si? Slo han av pc'en på skikkelig måte (slik som når du trykker avslutt -> restart), eller var det en spontan-restart (som når du trykker på restart knappen på kabinettet)?

BTW: Subseven er jo mye bedre enn Netbus. Det kan faktisk være praktisk i nettverket for de som trodde det var bare et "hacke"-program.

Lenke til kommentar

Det som virkelig er kjekt er alle consolene som ligger i win2000. Når du er på nettverk går du gjennom alle, og finner ut hvem som ikke har passord på administrator, eller har brukernavn lik computername uten passord. Så connecter du til disse maskinene med f.eks compmgmt.msc og uninstaller skjermkortet osv. Ellers kan det være kjekt å slette en partisjon eller to med diskmgmt.msc.

Husk at dette er slemt, og du bør ikke gjøre dette.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Windows selv gjør jobben ;)

Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "c

omment"] [-d up:xx:yy]

No args                Display this message (same as -?)

-i                      Display GUI interface, must be the first option

-l                      Log off (cannot be used with -m option)

-s                      Shutdown the computer

-r                      Shutdown and restart the computer

-a                      Abort a system shutdown

-m \\computername      Remote computer to shutdown/restart/abort

-t xx                  Set timeout for shutdown to xx seconds

-c "comment"            Shutdown comment (maximum of 127 characters)

-f                      Forces running applications to close without war

ning

-d [p]:xx:yy        The reason code for the shutdown

u is the user code

p is a planned shutdown code

xx is the major reason code (positive integer le

ss than 256)

yy is the minor reason code (positive integer le

ss than 65536)

Lenke til kommentar

høyreklikk på skrivebord, velg ny shortcut , target : %windir%\System32\shutdown.exe -i

høyreklikk på skrivebord, velg ny shortcut target %windir%\System32\shutdown.exe -s , kall den klikk meg f.eks, og send dem til en på msn, klikker de på den skruer pcen seg av. meget morsomt faktsik...men bør brukes med måte. er ikke kjekt vist noen holder på å skrive hovedoppgave eller sitter på jobb..

Lenke til kommentar
[quote name='JohndoeMAKT' date='14/11/2003 : 13:12'] Litt sent ute Mr.Ueland?
Hos meg finnes ikke komandoen "shutdown" (w2000 pro) [/quote]
Den er bare i Windows XP, men kan kopieres over til windows 2000 (fungerer mer eller mindre anonymt...) Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Jeg kan bare si, l4m3rz!

Jeg leste den förste posten og tenkte hvor dumme folk kan bli.

Den som ikke skjönte at det var en sploit, burde ikke få lov til å röre en maskin resten av sitt liv ;).

Og btw, det går an å beskytte seg, gå til RedHat.com og bestill/last ner den nyeste versjonen og fölg innstruksjonene;).

P.S. Det finnes et tjuetalls sploiter som virker på både w2k/xp...

Hilsen

Lenke til kommentar
Jeg kan bare si, l4m3rz!

Jeg leste den förste posten og tenkte hvor dumme folk kan bli.

Den som ikke skjönte at det var en sploit, burde ikke få lov til å röre en maskin resten av sitt liv ;).

Og btw, det går an å beskytte seg, gå til RedHat.com og bestill/last ner den nyeste versjonen og fölg innstruksjonene;).

P.S. Det finnes et tjuetalls sploiter som virker på både w2k/xp...

Hilsen

Så utrolig teit å si noe sånt. Dette er din første post på forumet. Da er det jo koselig å hjelpe folk, evt ved å skrive noe hyggelig ( og ikke være så sinnsykt fjortiss og bruke z'er :p .. litt internt egentlig,så ikke bry deg)

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar

Selv om det var usaklig av Phinn er jeg faktisk "litt" enig med han. Det er helt sikkert et kjent sikkerthetshull som er utnyttet, eller rett og slett blankt administratorpassord. Jeg tviler sterkt på at hvem som helst kan restarte pc'en til hvem som helst på et nettverk og kanskje burde folk som ikke vet hva passord er godt for eller hva Windows Update brukes til, rett og slett trekke ut nettverkskabelen for godt...

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...