Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nye problemer med golf 2 :( Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med min 86modell golf 2. Dersom bilen har stått ett par dager er det vanskeligere å starte bilen. Vrir om tenningen og den skurrer og går, men bilen starter ikke. Virker som om det hjelper om jeg pumper på gassen.. Dersom jeg kjører bilen hver dag er det ikke noe problem. Nå har bilen stått i 1 uke og jeg får ikke startet den. Prøvde 3-4 ganger og nå er batteriet ladet ut, holder på å lade det nå. Hva er galt? Er det batteriet som lader seg ut? Batteriet er bare 2 år gammelt.. Har tenkt på at det kan være noe med tenningen, og at den ikke slår inn? Eller at forgasseren ikke gir nok bensin til motoren... men forgasseren byttet jeg for 1-2mnd siden..

Kan noen hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et fordelerlokk ser slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-94963-1175169174_thumb.jpg

Rotor som du finne inni fordelerlokket se slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-94963-1175169434_thumb.jpg

Ta av fordelerlokket og se om det rotor ser slitt ut. Og om de fire metall gjenstandene inni fordelerlokket ser slitt ut. Om du synes de ser slitt ut må du bytte fordelerlokk/rotor. Evt. kan du ta et sandpapir og pusse litt på metallet på rotor og fordelerlokk. Pass på at du setter lokket tilbake akkurat slik det stod da du tok det av. Du finner billige fordelerlokk og rotor på biltema til din bil.

Jeg hadde samme problem med min bil for et par år siden. Da skiftet jeg fordelerlokk og rotor, og problemet ble løst.

Lenke til kommentar

Okei, du skiftet tennplugger i november, så da vet du helt sikkert hvor disse står. Om det ikke er noe forskjell fra en Jetta 2 som jeg har, og en golf 2 så vil du fra disse tennpluggene se fire ledninger som går fører rett til forelerlokket. Når du åpner panseret vil du kunne se det ganske så raskt, da dette står rett ved siden av radiatorviften, og i næheten av batteriet. På fordelerlokket vil du finne to klemmer som du åpner for å kunne ta det av.

Og som agvg sier så kan det også være dårlige tennpluggkabler. Hvis ikke det hjelper å skifte/pusse på fordelerlokk/rotor kan du skifte disse.

Endret av Asterisk
Lenke til kommentar

Ja jeg så det jo med engang jeg åpnet motoren. Ikke vanskelig. Nå var batteriet ferdig ladet opp så bilen startet som et skudd... Jippi!! Men det er jo tydelig at noe tapper batteriet for strøm.. Nå har den riktignok stått en uke da. men det har den gjort før uten noe problem med å starte.. Batteriet begynner kanskje å bli dårlig? Eller kan det fortsatt være fordelerlokket?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke opplever dette problemet når batteriet ditt er ladet opp vil det antakleigvis bare være batteriet ditt. Men skulle dette dukke opp igjen ved et fullt oppladet batteri kan det være smart å sjekke fordelerlokk og rotor. Husk at fordelerlokk og rotor er slitedeler som før eller siden bør skiftes ut. Men dette trenger du ikke å tenke på ennå, om bilden starter fint ved fullt oppladet batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...