Gå til innhold

Hvor lenge vil socket A "vare"?

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-18 15:08, skrev Sir_Cecil:

eg presterte å utføra det kunststykkje å plassera ein 1.3 ghz celeron på mitt gamle fcpga kort. det begynte først å lukte svidd, også vart det gnister. cpuen var feilmerka frå pcutstyr.no da, so det var ikkje min kompetanse som feila, heldigvis.

Hva var det som gikk galt?

Om du bare setter ned spenninga så skal det jo funke fint. "Tualatin" kjører på 1,4-1,5v mot de gamle "coppermine" som kjører på 1,65-1,75v.

Selv om HK ikke takler det offisiellt, hverken multiplieren eller spenningen, så skal det være fullt mulig å kjøre "tualatin" på FCPGA-kort.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 12:57, skrev Xvani:

Hum... tror nok en del vil komme til å kjøpe barton. Husk at alle med KT333 chipset+++ kan bruke den uten problemer. Det er jo en del folk da!

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor man ikke går tilbake til slot formatet. Det må da gå ann å kjøle på begge sider av CPU da? det må da være gunstig...

(men man får kanskje ikke montert noen heftige kjølere da, så da blir det litt waste?)

Tenk deg dobbel vannkjøling på en CPU da... :smile:

Husker når Intel kom med slot-formatet til nye Pentium II... CPU'en virket så stor, og dermed ga det et signal om kraft og styrke. Og det var de jo, de utklasset Pentium 1. Igjen ble det bekreftet når AMD lanserte Athlon i Slot-utgave. Jeg ble regelrett overrasket når Socket-formatet returnerte for fullt, trodde Slot var fremtiden. Men siden innså jeg at Socket var enklest og best, da man slipper det eksterne kretskortet med CPU oppå hovedkort. Ville vært kronglete å få til kjøling på begge sider, var jo upraktisk nok å feste én kjøler langs disse "kassett-prosessorene" med så stor kjøleplate uten å oppleve dårlig kontakt mellom kjøleplate på CPU og selve kjøleren....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...