StiFNils Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Husker og husker socket 7 super :smile: sitter nu med en AMD K-6 500Mhz 3D Now :smile: det er saker ligger på 12 fps i CS med mitt Nvidia TNT Vanta PCI :smile: Kanon saker d Lenke til kommentar
Sir_Cecil Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 eg presterte å utføra det kunststykkje å plassera ein 1.3 ghz celeron på mitt gamle fcpga kort. det begynte først å lukte svidd, også vart det gnister. cpuen var feilmerka frå pcutstyr.no da, so det var ikkje min kompetanse som feila, heldigvis. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 15:08, skrev Sir_Cecil:eg presterte å utføra det kunststykkje å plassera ein 1.3 ghz celeron på mitt gamle fcpga kort. det begynte først å lukte svidd, også vart det gnister. cpuen var feilmerka frå pcutstyr.no da, so det var ikkje min kompetanse som feila, heldigvis. Hva var det som gikk galt? Om du bare setter ned spenninga så skal det jo funke fint. "Tualatin" kjører på 1,4-1,5v mot de gamle "coppermine" som kjører på 1,65-1,75v. Selv om HK ikke takler det offisiellt, hverken multiplieren eller spenningen, så skal det være fullt mulig å kjøre "tualatin" på FCPGA-kort. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 12:57, skrev Xvani:Hum... tror nok en del vil komme til å kjøpe barton. Husk at alle med KT333 chipset+++ kan bruke den uten problemer. Det er jo en del folk da!Ellers skjønner jeg ikke hvorfor man ikke går tilbake til slot formatet. Det må da gå ann å kjøle på begge sider av CPU da? det må da være gunstig...(men man får kanskje ikke montert noen heftige kjølere da, så da blir det litt waste?)Tenk deg dobbel vannkjøling på en CPU da... :smile: Husker når Intel kom med slot-formatet til nye Pentium II... CPU'en virket så stor, og dermed ga det et signal om kraft og styrke. Og det var de jo, de utklasset Pentium 1. Igjen ble det bekreftet når AMD lanserte Athlon i Slot-utgave. Jeg ble regelrett overrasket når Socket-formatet returnerte for fullt, trodde Slot var fremtiden. Men siden innså jeg at Socket var enklest og best, da man slipper det eksterne kretskortet med CPU oppå hovedkort. Ville vært kronglete å få til kjøling på begge sider, var jo upraktisk nok å feste én kjøler langs disse "kassett-prosessorene" med så stor kjøleplate uten å oppleve dårlig kontakt mellom kjøleplate på CPU og selve kjøleren.... Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 13:03, skrev P@rm@nn:Jeg har ASUS a7v333, og den støtter ikke Athlon xp 2800+. Kommer den støtten, er den der lalerede(de sier det bare ikke) eller vil jeg ikke kunne kjøre mer en 2600+ på kortet mitt? Det gjør den vel.... ? Sjekk denne siden: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/...%208)&BIOS=1013 XP2800+ har støtte siden Bios-oppdatering 1013 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå